Spring naar bijdragen

een eerste stap


kok

Aanbevolen berichten

Weet nog niet goed hoe de site werkt, maar vind het al heel wat mezelf aangemeld te hebben. Ik ben een kok in een gezellige kroeg, met veel vrijheid in de keuken en helaas ook achter de bar, het perfecte recept dus voor een alcoholprobleem. Ben al vanaf mijn 19de aardig aan het bier, maar sinds twee jaar echt de 25 consumpties per dag aan het raken. Vandaag ben ik naar het CAD gegaan en hulp gezocht, ik ben bang anders de 31 niet te halen. Ook vandaag heb ik gedronken, hetzij een fles keukenwijn minder als normaal, maar toch. Uiteindelijk wil ik een "gezelligheidsdrinker" worden, betwijfel of dit mogelijk is, maar heb hoop, uiteindelijk een gokverslaving en rookverslaving overwonnen dus een nieuwe uitdaging!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Kok

Welkom op het forum! Goed dat je het gevonden hebt, en nog beter dat je besloten hebt om iets aan je drinkgedrag te doen. Aan je omschrijving te lezen vind je het zelf hoog tijd, dus misschien is het een goed idee om een plan van aanpak te maken. De hoeveelheid die je omschrijft is inderdaad behoorlijk, en ik ben er natuurlijk geen expert in, maar misschien is het een goed idee om onder begeleiding te stoppen. Als je lichaam gewend is aan zoveel alcohol per dag is het misschien niet het beste idee om zomaar te stoppen, goed dus dat je naar het CAD bent gegaan!

Als je iets kwijt wilt, zeg het alsjeblieft, wij kijken nergens van op, en willen elkaar maar helpen. We weten hoe het is, we zitten per slot van rekening allemaal in hetzelfde schuitje, of hebben erin gezeten.

Ik hoop dat je blijft meelezen en -schrijven, mij heeft het heel erg geholpen.
De eerste stappen heb je in ieder geval gezet en dat is al heel wat!

Groet,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Kok,

Wees gerust, ik ben niet je moeder:D