Spring naar bijdragen

even voorstellen

ster

Aanbevolen berichten

hallo allemaal ik ben nieuw hier. Problemen met alcohol. Slik nu refusal sinds 4 weken en sindsdien geen alcohol gehad. Nu moet het lukken!!!!
Ben twee keer opgenomen geweest. Een keer 6 weken. Daarna 3 maanden niet gedronken. Daarna dacht ik toch stilaan dat het me zou lukken een sociale drinker te zijn. Niet dus. door allerlei problemen ging het weer de verkeerde kant op.
Na de feestdagen ging het goed mis en verzocht ik zelf om een opname. Nu lijkt het of er bij mezelf een knop omgedraaid is. Dat nooit weer. Ik wil op de nuchtere voet verder. Krijg er zoveel leuke dingen voor terug.

Omdat ik door het verleden weet hoe gauw je weer een houding aan kunt nemen van: Och. het viel toch wel mee?? Eentje voor de gezelligheid.. ben ik ook bang....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Yansee,

Welkom op dit forum.
Knap van je dat je al 4 weken niet meer drinkt!
Ik wil ook weer beginnen met Refusal, maar op de een of andere manier durf ik ook niet. Hoe voel jij je 's avonds als je Refusal hebt gehad en dus niet kan drinken? Ik vond dat altijd wel moeilijk, dan haatte ik de Refusal. Maar 's ochtends was ik wel weer blij.
Hoe ga jij daar mee om? Ben je nu ook weer opgenomen geweest? Of ben jezelf begonnen?

groetjes van Medea.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo Medea Fijn dat je reageert, want daar is het toch om te doen: om elkaar te steunen. 4 weken terug ben ik 10 dagen opgenomen geweest, omdat ik dat zelf wilde. Ik heb zelf gevraagd om refusal. Die neem ik bij de huisarts in. 2 x 3 tabletten per week. In het begin voelde ik me wat zwaar in mijn hoofd en ben 's avonds moe. Of dit ook van de tabletten komt weet ik niet zeker, alhoewel ik het op dit forum wel al heb gelezen. Dat ik die tabletten inneem heb ik niet zoveel mee. Ik wil eindelijk van die drank af. Soms denk ik wel aan alcohol, bepaalde momenten. Vannacht heb ik dus echt gedroomd dat ik aan de fles zat. Daar komen ook personen in voor waar ik altijd mee dronk en nu nog drinken. Gatsie je wordt zo gek wakker; dacht echt dat ik het gedaan had.
Maar Medea genoeg over mezelf vertel een iets over jou. Hoe gaat het jou??? Groet Yansee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Yansee,

Ik drink al jaren teveel, heb verschillende dingen geprobeerd. Ben nog nooit opgenomen.
En het stoppen lukt maar niet. Wel is het me met de Refusal vorig jaar een paar weken gelukt.
Maar toen kreeg ik die afkeer van die tabletten en heb ze weggegooid.
Ik miste het drinken, en begon het probleem te onderschatten.
Zo erg was het toch niet? Zoveel mensen drinken toch? etc. etc.
Nu ik weer aan de fles per dag zit, voel en zie ik wel weer hoe ongezond het voor me is, lichamelijk, maar vooral psychisch!
Hoeveel dronk jij? En allang?
En kom je nu de avonden goed door? Zonder trek?
Ben benieuwd, heb wel bewondering voor je!
Groet, Medea.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Medea.
Ook ik drink al jaren teveel. Op mijn zeventiende begonnen; ik kon jaren sociaal drinken. Later kwamen er uitschieters van teveel in de weekenden. Thuis en bij vrienden, kennissen overal werd gedronken. En ook teveel. Op een bepaald moment kon ik er steeds slechter over. De fles moest gewoon leeg. Ook omdat ik niet goed in mijn vel zat en relatieproblemen (die krijg je trouwens vanzelf wel als je blijft drinken) dronk ik mijn gevoelens weg.
Voor twee jaar terug, na de opname van 6 weken, was ik echt sterk. Door problemen begon ik weer teveel te drinken met als resultaat dat ik afgelopen feestdagen weer opgenomen wilde worden.
Weer voel ik me sterk. Er zat ook iets in mijn hoofd wat zei: Oke gaat de relatie niet goed dan er maar een eind aan maken. En zie daar ega komt terug.
Lichamelijk voelde ik me eigenlijk altijd wel oke, alhoewel ik wel was afgevallen en de arts zei dat ik best iets mocht groeien. Psychisch zat ik wel in de knel. Ik dronk mijn gevoelens weg. Die natuurlijk in alle hevigheid weer terug kwamen na een avond doorzakken. Ik heb geleerd meer van me af te praten. De avonden doorkomen.....ik heb gewoon een bepaalde tijd dan moet ik eten dat kwam altijd bij mij op de tweede plaats. Wanneer ik moe en hongerig ben heb ik trek.... De tijd tussen 5 en 6 vind ik het moeilijkst, dus eet ik om uiterlijk half 6. Ik dronk ook meestal als ik alleen was,eenzaam' dus op een feestje heb ik niet zo´n erge last. Let wel.. best wel zin....
Gelukkig komen mijn kinderen nog bij mij en heb ik veel steun gekregen) van mijn familie.
Medea het klinkt allemaal wel heel wijs wat ik hier neerpen, maar ook ik ben bang voor een terugval.
Ik hoop echt van harte dat het je weer lukt., Medea. Elke dag is er een. Groet Yansee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Yansee,

Welkom op dit forum, ik hoop dat je hier de steun vindt die je nodig hebt.

Ikzelf slik ook Refusal (half tablet per dag) en heb er erg veel aan. Het creëert rust in je hoofd. En die dromen gaan vanzelf over, maar ze zijn inderdaad rot. Ik moest altijd even nadenken hoe het nou ook alweer zat als ik wakker werd. Maar de opluchting was natuurlijk groot als bleek dat het een droom was.

Heel veel sterkte en schrijf lekker mee op de dagdraad als je daar behoefte aan hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi visje
Het doet me goed met medegenoten te praten. En elke keer sta ik versteld hoe sommige verhalen zo opelkaar lijken, terwij leen ieder het ook op zijn eigen manier ervaart. Ook ik heb kinderen (en een tweeling) wat ik als een rijkdom ervaar. Heb zoveel schuldgevoel t.ov. hen gehad. Daar ben ik grotendeels wel uitgekomen. De kinderen steunen me erg en komen steeds meer, vooral nu ik niet drink. Voordien mijden ze gewoon bepaalde tijden om thuis te komen, want moeders.... nou je kent het wellicht wel. Probeer de mensen nog een beetje te leren kennen via wie is wie maar zal me t.z.t aanmelden bij dage draadje groet yansee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...