Spring naar bijdragen

Ferko


eenwieler

Aanbevolen berichten

Heey Allemaal,

Ik wil me even voorstellen op dit forum, ik ben Ferko Adamczyk, geboren op 19-11-1987, nu dus 19.

Op me 14de ben ik begonnen met drinken. In maart 2006 ben ik voor de eerste keer gaan stoppen met drinken. Na 4 weken dacht ik dat ik weer normaal kon drinken. Echter na 2 weken zat ik weer dagelijks aan het bier. In november was me gebruik weer te ernstig. Meerdere liters bier per dag. Dat heeft mij doen besluiten dat om helemaal te stoppen. In totaal heb ik dus 5 jaar van me leven aan de alcohol gezeten.

Sinds eind november ben ik voor de 2de keer gestopt. Met één belangrijk verschil: Ik besef nu dat ik nooit meer sociaal kan drinken. Hier heb ik nog vrij veel problemen mee om er mee om te gaan.

Daarom heb ik deze week besloten om contact op te nemen met AA Eindhoven en een forum zoals deze.

Zijn er eigenlijk veel jongeren die hier lid zijn, of gaat het hier met name om ouderen (30 +)?

Ferko

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heey Allemaal,

Bedankt voor jullie steun. Ik ben hier de laatste week bijna niet geweest i.v.m. een aantal drastische stappen. Waaronder AA Eindhoven waar ik nu bij zit.

Daarnaast ben ik aangemeld bij Novadic voor een zelfhulpgroep. Hier zouden ze wel een jongeren groep hebben.

Daarnaast is het me opgevallen dat er nauwelijks iets is voor jongeren met verslavings problemen.

Heb daarom plannen om zoiets op te gaan zetten speciaal voor die doelgroep. Voor jongeren is de stap naar dit soort forums te groot is, omdat de verwachting is dat hier alleen maar mensen zitten van 40 + die meer dan de helft van hun leven al drinken.

Ben dus ook naar de mogelijkheden + kosten wezen kijken om dit mogelijk te maken.
Het idee is om het niet bij alleen alcoholisme te houden, maar ook drugs, gokken, multigebruikers en uiteindelijk ook andere problemen zoals depressie, eetstoornissen.

Het idee is ook een forum, maar met meer functies en meer dingen die jongeren verwachten. Ik zie hier bijvoorbeeld iedere dag een gigantische topic wat meer lijkt op een chat. Ipv een chatbox.

Ferko

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Farko,

Wat een goed idee! Al hebben de verslavingsklinieken wel veel jongeren. Toen ik er zat zat er een jongen van 17 en een wat oudere man maar de gemiddelde leeftijd was 25. Vergis je niet, het is een zwaar beroep met een slaginskans van maar 10%

Ja het lijkt soms wat op een chatbox maar dat is ook de kracht van het forum, eenmaal droog is een ding dan je leven weer op pakken is nog moeilijker.

Jij hebt een hele goede kans van slagen, je patronen zijn nog niet ingeslepen en je bent nog jong.
Blijf er aan werken, Ferko want ik gun je een goed leven.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...