robbie2007 Geplaatst 6 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2007 Ik ben Robbie, 43 jaar, gescheiden (mijn besluit) en heb twee schatten van kinderen die om de week hier thuis zijn. Altijd heb ik stevig gedronken maar ben dit de laatste jaren steeds meer en meer structureel gaan doen. In 2006, één jaar na de scheiding, was er eigenlijk geen houden meer aan, wat ik me ook wel realiseerde maar er geen halt toe heb geroepen. Met uiteindelijk als gevolg dat ik aan het eind van 2006 neer geknald ben, zowel letterlijk als figuurlijk. Hierdoor ben ik goed wakker geschud en heb er sindsdien heel hard aan gewerkt om er weer boven op te komen. Ik ben dan ook 9 weken ADB (zoals jullie dat noemen) en ben daar best trots op. Ik heb me aangemeld bij de verslavingszorg en heb daar nog drie sessies te goed en heb hulp gezocht bij een therapeut, bij beide heb ik veel baat bij. Mijn familie, beste vriendinnen, naaste buren en oppas zijn op de hoogte van mijn probleem. Ik realiseer me dat ik het meeste zelf moet doen maar het is fijn om steun te krijgen, steun die ik niet eerder heb gevraagd omdat ik vond dat ik sterk moest zijn en het allemaal wel zelf wel aan kon. Niet dus. Ik ben gaan sporten, ga één keer in de week zingen en ga donderdag voor het eerst weer naar mijn werk (dat vind ik best wel spannend). Lijkt dus allemaal best wel goed te gaan maar ik ben bang dat als alles weer normaal doordraait dat ik weer in mijn oude gewoonte verval. Ik weet dat ik er nog lang niet ben. Ik heb jullie forum een aantal dagen gevolgd en dat voelt goed en voor mij ook de reden dat ik mij hier voorstel. Als ik jullie verhalen lees dan zie ik overeenkomsten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 6 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2007 dag robbie,ik stond op het punt om uit te loggen, maar zag nog jouw bericht.je bent goed bezig, en ik denk dat het fijn is als je met ons meeschrijft op de dagdraad.er is bijna altijd wel iemand on-line, en als het moeilijk is slepen we elkaar er doorheen.mijn sport is zwemmen, ik zing ook , en heb een drukke onregelmatige baan, ik ben 61, en heb en lat-man.veel succes en ook veel plezier bij ons; ik ga nu op eenholletje naar mijn werk, het is al bijna elf uur. tot later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 6 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2007 HAi Robbie, je bent al goed op weg. Ik wens je verder veel succes. Visje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden