Spring naar bijdragen

hallo lotgenoten

bambi

Aanbevolen berichten

Ik ben een vrouw van 27 en ik denk al 10 jaar flink aan de drank.
Op een gegeven moment ging het gewoon echt niet meer mijn lichaam ging protesteren.
Ik kreeg maag- en leverklachten. Ik ben al 8 jaar in behandeling voor een persoonlijkheidsstoornis en heb mijn alcohol gebruik nooit echt eerlijk vertelt. Mijn psycholoog wist wel dat ik soms moeite had om een rem te zetten op m'n alcoholgebruik, maar niet dat ik eigelijk elke dag zo laveloos was dat ik overdag niet meer kon functioneren. Door mijn alcohol gebruik heeft 8 jaar behandeling eigenlijk geen zin gehad, maar dat wist ik toen niet. Ik vond dat het een niet niets met het ander had te maken. nu weet ik wel beter. Ik kreeg steeds meer problemen sociale, psychische, lichamelijke. Ik zat in een vicieuze cirkel en wilde de waarheid niet onder ogen zien. wil ik nog steeds niet trouwens. Op een gegeven moment ging er een knop om in m'n hoofd. Of ik blijf drinken en zuip mezelf dood, of ik stop per direct en ga leven. Ik ben nu 4 weken gestopt en wilde dit in m'n eentje doen, maar dat gaat gewoon weg niet. Daarom heb ik me nu aangemeld op dit forum om van jullie wat op te steken, en ik hoop op mijn beurt ook een steentje bij te dragen om jullie te steunen in dit moeilijke gevecht.
Alvast bedankt, en heel veel sterkte.

A JOURNEY OF A THOUSEND MILES MUST BEGIN WITH A SINGLE STEP!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo Bambi
alleen gaat het een tijdje goed kan ik zeggen maar om het echt vol te houden heb je lotgenoten nodig. Nou, ik ben er zo1.
drank een maand niet en voelde me al bijna genezen maar toen gebeurde er iets (er is altijd iets) en begon ik weer van voor af aan. Ben jij ondertussen nog steeds nuchter?
ik trek me dan aan je op en ga ook weer stoppoging wagen.
alle goeds van karin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Postmodernisme,

Ja ik ben nog steeds nuchter. Alleen vandaag had ik het heel erg moelijk om in m'n eentje te stoppen met drinken. daarom heb ik me vandaag aangemeld op dit forum. Ik wil namelijk niet dat mijn omgeving weet van mijn alcoholprobleem. Ik heb het boek gelezen van Meggie de Jong help ik verzuip. En dit boek heeft me echt geholpen om te stoppen met drinken. Wat me nu op de been hou als ik het moeilijk heb is nooit meer. Nooit meer een kater, nooit meer me verror voelen van de alcohol, nooit meer schaamte, nooit meer het gevoel van meer meer en waar haal ik het vandaan, nooit meer geld uiteven aan alcohol wat ik eigenlijk niet heb, nooit meer van wat heb ik nu weer gedaan of gezegt, nooit meer lichamelijke klachten van de alcohol, nooit meer....... vul zelf maar in er zijn genoeg redenen om niet te drinken. Meer dan wel drinken. Nu ik gestopt ben met drinken hoop ik m'n psyche en m'n leven ook weer op een rijtje te krijgen. Zodat ik kan genieten van het leven in plaats van de hele dag bezig zijn met hoe ga ik vandaag nu weer scoren, en zorg ik dat ik genoeg alcohol binnen krijg om op m'n dagelijkse roes te krijgen. Kop op en ga er voor het is niet makkelijk, maar dat is wel drinken ook niet. Op den duur verwoest het je levenĀ®

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bambi,

Welkom op het forum.
Wat ontzettend goed, dat je al een maand droog staat en dat je eindelijk de knop om hebt gezet.
Bij mij gaat het nog met vallen en opstaan. Alhoewel de tussenpozen van niet drinken steed langer worden.
Ik vind het in ieder geval knap, dat je je aangemeld hebt op het forum.
Sterkte in je alcoholstrijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel sneeuwwitje.
Voor jou ook zet door, want ik denk dat een leven zonder alcohol uiteindelijk echt leven is. We zullen zien. Vandaag weer een dag verder in de strijd.
Vrijdag naar de huisarts voor een algehele lichaamscontrole. Even kijken wat mister alcohol allemaal voor schade heeft aangericht in m'n lichaam.
Ik heb inmiddels ook contact gehad met de AA. Ik weet nog niet of ik daar naar toe ga? eerste maar een paar keer telefonisch contact. En ik zou graag in aanmerking komen voor de intertnet behandeling, maar ja wachtlijs he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...