Spring naar bijdragen

hallo allemaal


tinkerbell

Aanbevolen berichten

hallo,
ik ben melanie en ben 19 jaar..
Ik heb me geregistreed op dit forum omdat ik denk dat mijn vader een alcohol probleem heeft.. Hij dronk vroeger gewoon een biertje als hij thuiskwam van zijn werk en dat was het.. maar de laatste tijd drink hij veel meer en word hij ook heel erg vervelend als hij gedronken heeft. Hij verliest zijn geduld heel erg snel.. maakt heel veel en heel erg ruzie zonder enige aanleiding..
maar dat is nog niet zo heel erg maar nou was in vanmiddag de kelder aan het opruimen en vond ik allemaal lege flessen wijn die alleen hij opgedronken kan hebben want mijn moeder drinkt niet.. en toen ik ze in de garage zetten stonden er ineens nog meer flessen.. Ik kon zien dat sommige pas open waren

Mijn moeder en ik hebben al heel vaak gedacht dat hij verslaaft was maar hij blijft zelf ontkennen.. en hij werkt ook bij mensen die een heeeel erg alcohol probleem hebben en dat helpt dus ook niet erg mee..

heb geen idee wat ik moet doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tinkerbel,

Ik heb een zoon van 19 jaar en een dochter van 16 jaar. Ik heb ruim 7 jaar gedronken, op het laatst 2,5 fles wijn per dag. Slopend voor je lichaam.

Ik sta nu bijna 6 weken droog, gelukkig ben ik nooit vervelend of agressief geweest.

Ik zoek nu even op waar het op site wat je het beste kunt doen als familielid.

http://www.minderdrinken.nl/
in het menu bovenaan: klik op Feiten over alcohol
en dan op Een drinker in huis.

Daar staat wat je het beste kunt, of eigen ook hoe op welk moment je hem het beste kunt aanspreken.

In 2005 heb ik ook geprobeerd eerst te minderen en later te stoppen. Ik heb het een paar maanden kunnen volhouden, maar na de vakantie ben ik helemaal in de mist gegaan en een grote terugval gehad en dronk nog meer dan voorheen tot ik een zware depressie kreeg en het leven niet meer zag zitten. Toch heb ik mezelf bij mekaar weten te rapen en kreeg ook nog flinke aanmoediging van een vriendin. Zij en ik zijn toen naarstig op zoek gegaan naar een ander verslavingszorginstelling en toen kwam ik hier terecht en heb me aangemeld voor de internetbehandeling, dat was in maart. Ik ben nu al aardig gevorderd met de behandeling.

Weet dat het moeilijk is, maar het moeilijkste is dat je je vader zover krijgt dat hij inzien dat hij een alcoholist is en er zelf wat aan wil doen. Wees er van overtuigd dat als hij weer nuchter is en een fikse kater heeft, dat beseft, maar zich er voor schaamt en er niet voor uit durft te komen.

Jij en je familie moeten hem dan voorzichtig benaderen, handvatten staan op de link van minderdrinken.nl die ik je aangaf.

Dit forum is vooral bedoeld voor mensen die zelf willen stoppen met drinken of willen minderen.
Maar we krijgen hier inderdaad wel meer mensen met een familielid dat drinkt, maakt niet uit wij proberen te helpen waar we kunnen.

Zelf zitten we op het dagdraadje waarvan er elke dag met datum een nieuw wordt geopend, dat vind je onder Ditjes, datjes en dagdraad. Om te lezen en deel te nemen aan de "discussie" klik je op dat draadje.

Ik blijf hier nog even hangen voor het geval je nog vragen hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Tinkerbell,

Je bent inmiddels uitgelogd.
Tot ik naar bed ga, kom ik hier nog steeds even kijken.
Morgen zijn we er weer. Verwijs dan op het dagdraadje naar dit draadje.
Dan krijg je vast nog meer reacties.

Als ik je niet meer hoor vanavond, wens ik je welterusten.

En ik wens jou en je moeder en evt andere huisgenoten veel sterkte toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...