Spring naar bijdragen

Ja, ja, ook ik hier....


luciene

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Graag wil ik mij even voorstellen. Na 40 jaar alcohol wil ik (niet echt voor de eerste keer) sociaal kunnen drinken en als dat echt niet kan, van de drank af. Ik vind het best heel lastig en ook een beetje eng, want laten we wel wezen 'moeder alcohol' is toch al 40 jaar mijn vriend en vijand. Dus als het ware met een gevoel van in de rouw zijn meld ik mij hier aan.

Op afgelopen 3 mei ben ik met roken gestopt (wat ik ook al 40 jaar deed) omdat er mild (gelukkig) COPD geconstateerd is. Voor diegene die daar niet mee bekend zijn: het houdt in het kort in dat je longblaasjes voor een deel kapot zijn. Daar krijg ik nu van die leuke pufjes voor en ik SPORT. Twee keer per week. Men heeft een beweginsplan voor mij opgesteld. Nu kennen jullie mij natuurlijk niet maar mijn dochters zeiden wel eens: als mam met de auto de winkel in kon deed ze dat. Ik bewoog niet echt zal ik maar zeggen. Maar het grappige is dat ik het best wel leuk vind en daarna onder de zonnebank.

Drie keer ben ik nu de fout ingegaan met het niet-roken. Maar alcohol en roken hoort zo echt bij elkaar. Dat is overigens niet de rede dat ik stop met drinken. Maar drank maakt meer kapot dan ons lief is. Maar dat hoef ik hier niets van te vertellen.

Ik hoop hier echt wat steun te vinden en het programma volgen lijkt me heel goed. Beter dan op de site van Jellinek voor mijn gevoel.

Hoop jullie te 'spreken'

Groetjes, Luciene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Luciene,
Welkom op het forum. Veertig jaar drinken is niet niets, maar goed dat je het besluit genomen hebt.
Ook goed dat je de therapie wilt gaan volgen, ze kunnen je hierin goed begeleiden.
Wat ik wel erg moedig van je vindt is dat je pas geleden gestopt bent met roken, wij noemen dat nier NDB zijn. Met twee verslavingen gelijktijdig stoppen is nogal wat.
Maar ik begrijp dat je COPD hebt daar ben ik ook mee bekend dus voor je gezondheid moet je wel beiden aanpakken. Dat noem ik nou gehele renovatie. Een kostbare zaak (je lichaam) en een hele investering, je zult er zeker moeite voor moeten doen. Maar het kan als je écht wilt.
Ben benieuwd wanneer je gaat starten met de therapie, en schrijf mee op het dagdraadje dat is goed voor je motivatie en steun. Succes!
Stien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel Pip en Stien. En waar staat NDB voor? Niets De Baas? of iets anders? Ik hoor het wel.

Mijn man is al thuis. Die weet nog van niets (dat ik (ga) stoppen). Ik heb hem een drankje ingeschonken en voor mijzelf één wijntje. Daarna gelijk gaan eten en zie hier glas staat al weer in de afwasmachien en hij klust en ik zit weer achter de pc. Als dat altijd zo kon zou ik zeer gelukkig zijn. Over twee dagen is bekend welke hulpverlener ik krijg, dan kan ik echt beginnen.

Groetjes,

Luciene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Lucienne,
Hallo,ik ben Burton. Goed dat je deze voornemens hebt. Verandert je leven compleet. Heb 20 jaar lang teveel gedronken maar deed dat altijd uit 'gezelligheid'. Vind het ook moeilijk daar ik ook plezier met alcohol heb gehad. Maar kreeg te horen bij bloedtest dat mijn ALAT gehalte 200 was. Geeft oa leverfuncties weer. Het moet tussen de 5 en de 40 zijn. Stoppen/minderen is noodzakelijk. Ik slik al tidje Campral maar werkt niet, drink nog evenveel. Ik ga mn best doen,
groet Burton

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Burton,

Sorry ik had je nog niet gezien. Maar dank je voor je welkom. Ja ik zie 'moeder alcohol' ook als mijn vriend en als mijn vijand. Maar de vijandschap weegt niet meer op tegen de vriendschap, dus ja, wat moet je dan. Ik probeer eerst nog te minderen en zie wel straks met mijn hulpverlener (of hoe noemen we dat hier) te komen tot een goed plan.

Kom je wel eens op de dagdraad. Heb je volgens mij nog niet gezien. Of ik ben kippig, kan natuurlijk ook. Een leesbrilletje is ook echt al noodzakelijk.

Groetjes, Luciene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...