nicenfrance Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 hallo allemaal,Zoals misschien al uit mijn naam blijkt: ik woon in Frankrijk, ben een vrouw van 41 jaar, heb een Franse partner en een super meisje van bijna 5 jaar. En ik heb dus een alcoholprobleem. Sinds ik in Frankrijk woon, al 10 jaar, ben ik altijd al een sociale drinkster geweest: het is hier gewoon bijna onmogelijk om niet te drinken. Daarmee bedoel ik dat al mijn vrienden en kennissen drinken, hier ga je nooit bij iemand op de koffie, maar op het aperitief. Het moeilijke is ook nog dat ik een restaurant in een wintersportgebied heb. Zowel mensen van hier (bijvoorbeeld skileraren) als de toeristen op vakantie drinken gewoon en natuurlijk doe ik ALTIJD mee.Ik heb dit nooit echt als een probleem gezien, nogmaals omdat het hier geen schande is. Maar de laatste tijd is het enorm uit de hand gelopen. Ik heb op 20 november vernomen dat mijn moeder ongeneeslijk ziek was, ik ben 4 keer naar Nederland gevlogen en uiteindelijk is ze op 5 februari overleden. Al die tijd dronk ik wat af, soms een paar glazen, soms anderhalve fles omdat dit ontzettend aangrijpend was. Ik heb in die tijd tot 2 weken terug ook kalmeringsmiddelen geslikt, weliswaar xanax, 0,6 mg, maar toch, de combinatie met alcohol was natuurlijk erg slecht. Aangezien mijn moeder altijd zwaar verslaafd is geweest aan medicijnen (en mijn vader was alcoholist, weet ik ook dat ik een verslavingsdrang heb) ben ik acuut gestopt met die xanax. Ik voelde me lichamelijk zo slecht (trillen, zweten enz....) en het begint nu pas tot me door te dringen dat het van de alcohol komt.Op 15 maart is een medewerker van mij zodanig op de piste gevallen dat hij op slag dood was. Ook daar was ik helaas bij. Zijn ouders zoeken nu enorme steun in mij en dat kan ik natuurlijjk helemaal niet aan en dan drink ik om rustig te worden.In het kort samengevat kun je stellen dat ik getraumatiseerd ben en ik heb daar geweldige hulp voor gevonden: een therapeute via e-mail die mij een enorme stoot zelfvertrouwen heeft gegeven. Ze is inmiddels naar Frankrijk over gekomen en heeft me ook nog homeopatische spullen achter gelaten en bach bloesems die me mentaal erg steunen. Ik heb trouwens ook colloidaal zilver hetgeen het lichaam reinigt en geloof me: het helpt echt!En in één keer had ik zoiets vanmorgen: nu moet je nog met alcohol stoppen, ik voel me er zooo slecht bij. Het kan nu ook want mijn restaurant is dicht en ik krijg de nodige rust.Ik hoop ontzettend steun te vinden bij jullie. Alcohol heeft mijn leven al zo kapot gemaakt en ik wil zo niet meer verder. Het probleem is wel dat mijn Fransman ook veel drinkt en ik denk niet dat hij zal stoppen, ik hoop alleen al dat hij gaat minderen.Ik heb me aangemeld en begrepen dat het moeilijk is om een plekje te veroveren: hopelijk lukt het me toch want ik heb hier toch echt hulp bij nodig.En nu schoonmaken, bezig zijn en geloven in mijn eerste alcoholvrije dag sinds lange tijd..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Hoi nic....Ik heb je een berichtje gestuurd. lees je dat even? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Nic,Welkom hier op het forum!Het is ook niet niks wat je daar allemaal zo schrijft! Je hebt idd het nodig meegemaakt en kan mevoorstellen, dat de drank je daarbij geholpen heeft. Het is daar ook idd makkelijk voor handen.Maar weet je, die alcohol maatk je tijdelijk wel rustig of in een roes, maar ja je weet ook wel,dat de dingen waar je mee zit toch het beste verwerkt kunnen worden als je je koppie helderder houdt...Het gaat dan ook nog eens sneller.Op ditjes en datjes schrijven we allemaal de dag door, daar kun je steun krijgen van ons allemaal!!En dat je deze stap al hebt gezet is al heel goed, zeker ook voor je meisje van 5.Ik heb zelf ook een meisje van 5 en een jongen van 6. En ben bijna 41.Nic het lukt je vast, jij komt nu eerst en als je mannetje misschien ook wat minder gaat drinken zou mooi zijn, maar zorg eerst maar eens goed voor jezelf.Heel veel succes, je kunt het!Groetjes Moesje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Goede morgen Nicenfrance,Welkom op het forum.En blijf ook elke dag proberen om je aangemeld te krijgen, misschien glip je er tussendoor, zoals ik. Later begreep ik pas dat ik mazzel had.Ik ben nu op 3/4 van de internetbehandeling en zij bevalt mij prima. En het forum heeft mij daarbij ontzettend geholpen.Schrijf lekker mee op het ditjes, datjes & dagdraadje en dan draadje van vandaag. Dan krijg je altijd de snelste respons.En minderen of stoppen, denk daar goed over na. Ik heb besloten te stoppen en het is me gelukt, nu al 48 dagen lang en ga voor de 49ste. Mijn leven is ten goede veranderd. Ik ben weer fit en geniet weer van het leven. Andere mensen zijn hier met succes geminderd en kunnen alweer sociaal drinken.Ik stuur je nog een persoonlijk berichtje. Je kunt bovenaan links van de pagina zien of je een pb'tje hebt.Groetjes,Corinne Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nicenfrance Geplaatst 28 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 dank, dank, dank, alvast voor de steun. Het rare is dat ik me nooit realiseerde dat ik echt niet meer zonder alcohol kon. Heb het zojuist tegen mijn vriend verteld en ik denk dat hij hier hééél erg blij mee is want door de alcohol (van beide kanten) hebben we elkaar enorm veel pijn gedaan. Ik heb hem trouwens niet gevraagd om te stoppen, ik vind dat die keuze aan hem is.Ik ben wel enorm bang voor de directe lichamelijke gevolgen: ik tril nu al héél erg, maar ik geloof dat dat over gaat, toch? Maar ondanks de angst ben ik ontzettend blij en vol van vertrouwen. Ik was altijd een mooie vrouw en weeg nu nog maar 61 kg bij een lengte van 1.78: heb de laatste vier dagen zo goed als niet gegeten (door de alcohol) en zit nu aan de crackers met kaas en huzarensalade, hééééérlijk gewoon.Het is pas de eerste dag, maar ik ga dit volhouden!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Dat trillen gaat over...je kunt er wel wat voor krijgen bij de huisarts, maar ja...krijg je librium ofzoIn ieder geval gaat het vanzelf weer over. Dit weet ik niet uit eigen ervaring maar van iemand waarmee ik een vrij van alcohol cursus heb gevolgd.Hij had ook last van tremoren.Lekker he! genieten van iets eenvoudigs eten....Tuurlek houd je het vol.Kom maar op de ditjes en datjes dagdraad!groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Nicole,Je profiel staat ingeschakeld. vraag aan de moderator om dat uit te schakelen.Ondertussen kun je profiel aanpassen door bovenaan op de knop profiel te drukken en vervolgens je naam en achternaam, woonplaat aan te passen zodat niemand kan achterhalen hoe je voluit heet en waar je woont.En kom dan verder kletsen op de ditjes,datjes&dagdraad van vandaag. Dan zitten we allen als het ware aan een tafel te keuvelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden