Pip Geplaatst 22 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2007 Hallo. Ik ben Pip, moeder van 2 kinderen van 10 en 7. Ik heb zondagmorgen besloten dat het klaar is met drinken doordat ik weer iets van de dag ervoor was vergeten. Dat had ik elke maand wel een keer. Ik drink sinds een jaar ongeveer 2 flessen wijn per dag (dronk moet ik zeggen), daarvoor dronk ik ook wel maar niet elke dag en zeker niet 2 flessen. Het is na een gedwongen verhuizing, waar ik het erg moeilijk mee had begonnen. Mijn oude huis vond ik geweldig, daar wou ik nooit meer weg (ben als kind supervaak verhuisd door de baan van mijn vader) en ik had het er erg naar mijn zin. En toen werd mijn dochter misbruikt door de buurman en kon ik daar naar mijn gevoel niet meer blijven wonen. En toen is het echt misgegaan. Zit nu in een flat, betaal 300 euro meer huur dan dat ik voor dat vorige huis betaalde, woon een stuk kleiner en heb mijn mooie uitzicht niet meer. Ik was toen niet mezelf, ben ook ontslagen. Sindsdien zit ik thuis en op een dag merk je dat je wel zin hebt in een wijntje en je bent toch alleen dus je pakt maar. Op een gegeven moment was het eerste dat ik deed een wijntje pakken, dan de kinderen pas wakker maken en dan, als ze op school waren de rest van de fles leeg drinken. Dan maar even naar bed want sloom en moe en dan om 12 uur weer opstaan om ze van school te halen. Dan om half drie weer fles opentrekken, daar deed ik dan tot ik naar bed ging mee. Maar als ze bij hun vader waren en mijn vriend was er niet of kwam laat (we wonen niet samen) dan dronk ik meer. En zo ook zaterdag, ik had mijn vriend wel aan de telefoon gehad maar wist zondagochtend toen hij weer belde totaal niet waar we het over gehad hadden en viel ook door de mand. Dus meteen de fles, die er alweer stond, weggezet en gaan zitten nadenken. Ik wil stoppen! Sindsdien, zondag uurtje of elf, drink ik niet meer. Ik heb best veel last van trillen en zweten maar dat gaat over begrijp ik. En het is nu al goed voor me, dat ik niet meer drink, heb gister en vandaag zo ontzettend veel in huis gedaan! Merk dat ik nu al meer energie heb en voel me ook blijer. Ik denk nogsteeds dat ik op een dag gewoon weer een wijntje kan nemen maar ik hoor hier op het forum andere verhalen. Nouja, eerst maar eens zien dat ik het nu volhou! Pip, 2eneenhalve dag nuchter als maar kan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 22 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2007 Hai Pip,Jij bent net voor mij aangemeld dus hallo zal ik maar zeggen. Laten we hopen dat we wat aan elkaar hebben want ondersteuning hebben we wel nodig, toch?Veel succes en tot schrijfs.Groet, Luciene Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 22 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2007 Hoi Pip,Welkom op het forum. Knap dat jezelf hebt ingezien dat je op de verkeerde weg zat. Het erkennen dat je een probleem met alcohol hebt is de eerste stap en die heb je inmiddels genomen.Goed dat je al gestopt bent met drinken en die afkickverschijnselen horen er even bij.Je hebt zelf al een hele goede tip om de eerste dagen door te komen, vroeg naar bed met een boek.Ik heb dat destijds ook regelmatig gedaan als ik moeilijke momenten had. En nu nog ga ik bijtijds naar bed, als ik langer op blijf krijg ik juist last van trek. Wat ook helpt is flink water drinken, de afvalstoffen moeten eruit. Blijf vooral schrijven op het draadje het kan je steun bieden en je de eerste moeilijke tijd ondersteunen. Succes.Stien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pip Geplaatst 22 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 mei 2007 Hoi Stien, dank voor je reaktie. Ik drink al wel veel (water dus) maar had nog helemaal niet gedacht aan afvalstoffen die eruit moeten. Ga ik dus nog meer doen. Klasse, dank. Meer tips zijn altijd welkom. Ik ben nu dus als een gek mijn huis aan het schoonmaken en opruimen, zit ik niet meer achter die laptop en drink ik dus ook minder. Maar nu gaat het wel goed, het zitten. Elke keer als ik weer voel dat ik zweet geef ik de wijn de schuld en dan hoef ik niet meer. En toch hoop ik dat dit niet al te lang duurt, vind het ook lastig uitleggen naar mijn omgeving. Zeg nu maar dat ik koorts heb en ziek ben. Beetje vaag he?! Pip Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pip Geplaatst 22 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 mei 2007 Waarom heb ik een mannetjes hoofd en hoe verander ik dat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pip Geplaatst 22 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 mei 2007 Heb het al gevonden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 22 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2007 Pip, je bent helemaal niet vaag maar voor ons allen zeer herkenbaar. De meeste van ons hebben dezelfde afkickverschijnselen gehad. Dus kun je het heel goed delen op het dagdraadje. En je bent op het moment ook ziek. Afkicken betekent dat je even ziek bent, je lichaam moet een werelddraai maken. Waar je het altijd aan toe gegeven hebt krijgt het op een drastische manier nu niet en gaat als een kind dreinen. Net als bij de opvoeding van je kinderen is het de kunst voet bij stuk te houden, de gewoontes doorbreken. Daar krijg je over niet al te lange tijd héél veel positiefs voor terug als je maar volhoudt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 31 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2007 Beste Pip,Zit pas sinds gisteren op het forum, dus ben me nog aan het inlezen. Je bent ongeveer tegelijker tijd gestopt met de alcohol als ik. Ik ben dus heel benieuwd hoe het met je gaat, knap dat je het op eigen houtje kan doen.Ikzelf heb al jarenlang teveel gedronken en kon dus niet stoppen uit mezelf. Nu met behulp van hele zware medicijnen, die ik inmiddels bijna heb afgebouwd, kan ik weer een beetje functioneren.Ik heb bijvoorbeeld hele dagen niet kunnen schrijven omdat ik zo vreselijk zat te trillen. Inmiddels schrijf ik weer leesbaar, maar had dit zonder medicijnen nooit kunnen volhouden.Ik denk dat drinken er voor mij nooit meer inzit, omdat ik geen maat kan houden. Ik vind het erg lekker (bijna alles wat alcohol bevat) en die fles moet leeg, wijn of sterker het maakt niet uit. Ik ben heel benieuwd hoe het op vakantie zal gaan deze zomer. We gaan naar een wijnstreek.In ieder geval ben ik nu langer nuchter dan ik in jaren ben geweest.Maar om weer bij het begin te beginnen: lukt het je om nuchter te blijven?Hoor graag van je.Groetjes,Gemotiveerd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden