Spring naar bijdragen

voorstellen

Anne

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Ik wil me even voorstellen, ik ben een vrouw van 48 jaar, sinds een paar weken bezig met de internetbehandeling van Tactus.
Ik ben begonnen met drinken nadat mijn eerste huwelijk was gestrand, vervolgens heb ik dat jaren op een sociale manier gedaan, het ging mis toen ik mijn tweede partner leerde kennen, ik heb me toen mee laten sleuren in zijn drankgebruik, wat vervolgens geleid heeft tot teveel drinken. Ik kon niet tegen de verbale en soms lichamelijke mishandeling op en vluchtte in de drank. Uiteindelijk heb ik gekozen, voor mijn gevoel moest dat wel, want ik ging helemaal kapot in die relatie voor een scheiding, wat me ongelofelijk veel moeite heeft gekost, de schaamte om een een tweede huwelijk niet in stand te kunnen houden was enorm. Ik had weer gefaald. Daarbij vond ik het verschrikkelijk voor de kinderen.
Bekend geworden met het boek van Robin Norwood "als hij maar gelukkig is", wat het onderwerp relatieverslaving behandelt ben ik mijn eigen weg gegaan. In de periode van de scheiding heb ik maanden niets gedronken. Het was een drama, dit is ruim zeven jaar geleden.
Ik was volledig afhankelijk van hem, hij had een eigen bedrijf waarin ik werkte, maar niks voor mezelf.
Ik heb toen een opleiding gevolgd en een baan gekregen. Het is zo'n kleine twee jaar goed gegaan.
In de tussentijd kwamen de kinderen in een loyaliteitsconflict, waarbij geld ook een rol speelde, mijn ex was rijk en ik had niks.
De oudste was al het huis uit door alle problemen tijdens het huwelijk, de jongste twee kinderen zouden voor de helft bij mij en voor de helft bij mijn ex gaan wonen. Op een bepaald moment heeft de middelste een jongen ervoor gekozen om helemaal bij zijn vader te gaan wonen.
Op een gegeven moment hoorde ik dat hij verslaafd was aan de harddrugs, met alle problemen van dien.
Mijn oudste dochter heeft ruim een jaar geleden de diagnose borderline gekregen en het contact helemaal verbroken met mij.
Vanaf het moment dat ik hoorde dat mijn zoon verslaafd was ben ik weer wat gaan drinken, met mate, dat lukte wel, maar het is zo zachtjes aan steeds meer geworden.
Kort geleden is mijn ex om het leven gekomen en staat de wereld van de kinderen op zijn kop. Het heeft er wel voor gezorgd dat er weer voorzichtig contact is tussen mij en de kinderen.
Ik heb de afgelopen jaren van alles gedaan om met de situatie om te gaan, zoals cursussen op het gebied van zelfbewustwording, therapie e.d.
Ik merk dat de spanning hoog is op dit moment en ik pieker veel over hoe het nu allemaal verder gaat, terwijl ik ook kan bedenken dat ik niks in de hand heb en in het nu moet leven. Morgen kan alles anders zijn.
Ik heb een leuke baan, een hoop geleerd de afgelopen jaren, aan het begin van de internetbehandeling dronk ik ongeveer 15 glazen wijn per week, inmiddels is dat terug naar 10, aankomende week ga ik 2 dagen per week niks drinken en kijken hoe het gaat.
Ik hoop op dit forum steun te vinden en te geven.

Anne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anne,

Voordat ik inhoudelijk op je bericht reageer, moet ik je zeggen dat je profiel open en zichtbaar is.
Open je profiel en zorg er voor dat je persoonlijke gegevens Naam enz. niet naar je echte naam en zo leiden. Als je dat niet doet kan een ieder die hier op dit forum is je gegevens lezen.
Verwittig dan de moderator en verzoek hem je profiel uit te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anne,

Nu echt een welkom op dit forum.
Je hebt je voorgesteld op de categorie 'werking forum' ipv 'wie is wie'.
Dat maakt op zich niet uit. Straks of morgen verplaatst de moderator deze discussie wel naar de goede plaats.
Je hebt een heftig relatieverleden achter de rug.
Eerst ga je nu aan je alcohol probleem werken. Dat is goed, want nuchter kun je de overige problemen beter ter hand nemen.

Ik zal mij even het kort voorstellen: ik ben Corinne, vrouw van 47 jaar met man, een zoon van 19 en dochter van 16. Ik ben in 1998 langzaam aan steeds meer gaan drinken, in maart 2005 bleek ik op bijna 3 flessen rode wijn per dag te zitten. Ben toen op eigen houtje begonnen met minderen en in sept. dat jaar zat ik op "slechts" 1,5 per dag. Omdat mijn baas stopte met zijn werkzaamheden, verviel mijn functie ook. Toen ben ik maar naar de verslavingszorg hier in de stad gegaan voor behandeling. Over de behandeling was ik niet zo tevreden, maar het lukte mij om te stoppen en van half mei 2006 tot half augustus 2006 heb ik, benevens wat uitglijers, droog gestaan. Na de vakantie ging het echter mis, ik dronk meer dan ook en raakte in een diepe depressie (van de alcohol). Daarna ben ik met een vriendin op zoek gegaan naar nieuwe hulp. Ik wilde per se niet terug bij die verslavingsinstelling. En uiteindelijk kwam ik hier bij de internetbehandeling van Tactus. Ik drink nu al bijna 8 weken helemaal niets, en dit bevalt me uitstekend. Ik ben nu bijna aan het eind van de behandeling. Ik ben heel tevreden over de begeleiding hier en heb heel veel steun aan het forum.

Jij bent ook al bezig met de behandeling, en gaat ook de goede kant op. Het gaat je zeker en vast lukken.

Om mee te doen aan onze dagelijkse discussie kun je het beste naar de categorie Ditjes, datjes @ dagdraad gaan en daar op de discussie van de dag meedoen. Dan krijg je sneller en meer respons dan wanneer je elders een topic opent.

Deelnemen doe je gewoon door ergens op Antwoord te klikken en een berich te typen en vervolgens op "op discussie antwoorden" te klikken. Je bericht komt altijd onderaan te staan.

Ik hoop dat je hier de steun vind die je nodig hebt.

Ik zie je wel op het draadje en wens je een fijne dag.

:present::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...