Spring naar bijdragen

Lange tijd gevochten.


amsterdam2226

Aanbevolen berichten

Beste lotgenoten,

Mijn verhaal is te lang voor dit stukje, maar zal het toch proberen. Ben man en 48 jaren oud. Ik ben begonnen met de drank toen ik 16 jaar oud was. lange periode dus. Het stramien begon met weinig versnaperingen naar steeds meer alcohol. In mijn geval de vergetelheid zoeken. Misschien herken je het wel. Het vreemde is dat ik pas het laatste jaar tot op het enge toe zeer veel gedronken heb. Zoveel, dat ik regelmatig in paniek raakte en een aantal keren vanaf het politiebureau naar de Jellinek werd gebracht, dit om weer eens een weekje crisis te ondergaan. Ongecontroleerd vallen, niet meer weten wat er gebeurd is, concentratieproblemen, enz. De laatste keer was voor mij en mijn vriendin (letterlijk) de druppel. Ben eerst 5 weken bij de Vlaardingenlaand (Jellinek) op de gesloten afdeling opgenomen geweest. Begon met weinig tot geen vrijheden; bijv. alleen obv een groepswerker de tuin in. twee weken later - nadat ze een Rechterlijke Machtiging voor mij hadden aangevraagd en de arts en de psychiater best wel positief over mij waren; knop om - onder begeleiding en later alleen, voor een uur, later vier uur, de straat op. Na vijf weken naar de Jacob Obrecht, naar het Klinische Behandeling Obrecht, dit met veel intensieve behandelingsmodules. Behoorlijk zwaar, maar positief allemaal. Sta nu 15 weken droog en ben veel positiever ingesteld en doe ook veel meer. Stop binnenkort definitief met een anti-depressivum genaamd Seroxat (Paroxetine). Qua hormoonhuishouding verandert er veel. Ook qua libido. Wel fijn. Wat zal de toekomst op deze leeftijd brengen. Ben jong van geest, dus ik moet en zal het goed doen en het redden!

Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Marc,

Welkom op het forum. Ik hoop dat je samen met ons eraan kan werken om ADB te blijven (Alcohol De Baas).
Onze discussies voeren we op het draadje van de dag (ditjes en datjes), als je daar een berichtje plaatst krijg je sneller antwoord. Complimenten dat je er na zo'n zware periode weer voor bent gegaan.
Ik ben sinds 30 mei op het forum en ik kan je vertellen dat ik heel veel baat heb hierbij. Je spreekt met lotgenoten, en we spreken elkaar moed in als het even niet gaat, bijvoorbeeld bij trekmomenten.

In het kort, ik ben Gemotiveerd, afkort tot Gem. Ben ook al jaren verslaafd aan alcohol waarin ik de laatste maanden een echt dieptepunt heb bereikt. Ik oest beginnen aan een nieuwe baan en realiseerde me dat ik zo daaraan niet kon beginnen, omdat ik op het laatst de hele dag door dronk.
Ben dus onder begeleiding van een verslavingsarts thuis afgekickt en sta nu 3 1/2 week droog. Niks nada geen druppel meer.
Heb er inmiddels 2 werkweken opzitten en lichamelijk gaat het weer beter, behalve dan dingen als concentratieproblemen, spierpijn, erg moe e.d.
Maar ik functioneer weer! Ik ben erg blij dat ik de stap heb genomen. Heb meerder pogingen ondernomen om minder te drinken, maar ben erachter dat er voor mij maar 1 ding bestaat: proberen nooit meer te drinken.
Dit in het kort.

Ik wens je sterkte en succes je staat inmiddels langer droog dan ik, dus zorg ervoor dat ik je niet inhaal, maar steeds achter je aan blijf hobbelen qua droogstaan.

Ge profiel is te zien op dit forum, dat zie je als je op "home"klikt en de ingelogde gebuikers ziet. Jouw naam is blauw met een streep eronder.
Je moet aan de moedrator vragen of hij je profoel wil uitzetten. Overigens overkomt dat velen van ons hoor, als ze zich aanmelden op dit forum.
Onder jou berichtje kan je "moderator "aanklikken en dit aan hem vragen.

Groetjes,
Gem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie nee, die internetbehandeling lijkt me niet nodig; heb al veel behandelingsmodules ed gehad en heb ze nog steeds. Deze site is voor mij heel geschikt om wat van anderen te leren en te reageren en last but not least, het is een vorm ban ondersteuning die je kunt vragen zonder naar de 1 of andere kliniek te hoeven gaan. Het is wel een goede raad voor mensen die dat een beetje anoniem willen doen. Vind het persoonlijk fijn om in een groep te zitten en de vaardigheden die je door die rotdrank hebt verleerd weer op te starten. Snap je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marc,

Ik sta nu 9,5 week droog na een gigaterugval en dat bevalt mij heel erg.
Ten einde raad vond ik deze site en heb me toen meteen aangemeld voor de internetbehandeling. Die heb ik vorige week afgerond, maar ik blijf hier op het forum nog steeds mijn steun zoeken en vinden.
Ik heb eerst geprobeerd te minderen om weer tot nul te komen, maar dat is zo een kwelling, dat ik de knop heb omgezet en gekozen voor helemaal niets meer. Met die keuze ben ik nog steeds blij.
Ik heb mij destijds voorgesteld op de Wie is Wie, maar die staat op die discussie van Haamster.
In het kort: ik ben Corinne, 47 jaar oud, man en twee kinderen van 19 en 16. En inmiddels een alcoholist die droog staat.
Tot op het draadje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

CPAS,

Moedig van je dat je het zo strijd levert en het knokken ter hand hebt genomen. je moet het in eerste instantie wel voor je jezelf doen, want dat is een vereiste. Sommige alcoholisten zeggen van: ik doe het voor mijn kinderen en/of voor mijn man, maar, dat zul je wel hebben, of misschien komt dat nog, geleerd, JIJ staat op de eerste plaats! Je moet het voor jezelf doen, anders stel je jezelf, en in wezen ook je kinderen en je man, op de tweede plaats. Gek he, ik heb dat ook allemaal moeten leren en dat vergt, niet alleen het droog staan alleen, maar juist ook de draad weer oppakken en alles wat erbij hoort, voor een flink robbertje vechten. Veel mensen hebben de gedachten met een roes grotendeels afgesloten en moeten dan in 1 keer, uitgerekend die gedachtes allemaal, weer in goede banen leiden. Het lijkt me leuk als we hier later, of over andere, leuke dingen, verder bepraten; ok?

Groetjes, Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...