Spring naar bijdragen

Opnieuw voorstellen


CPAS

Aanbevolen berichten

Deze tekst had ik al geplaatst onder het voorstel rubriekje van Haamster op 9 maart 2007.
Ik heb de tekst hiernaartoe gekopieeerd.


Beste mensen,
Mijn test is gelukt, ik zal me nu even kort voorstellen.

Ik ben een vrouw van 47, getrouwd en 2 middelbare scholieren.
2 Jaar geleden heeft een vriendin mij op mijn lucht gewezen. Toen ben ik gaan turven, oei oei. Ben op mijzelf gaan minderen, dit lukte aardig van 3 naar 1,5 fles wijn per dag in 4 maanden tijd. Na mijn vakantie echter berichtte mijn directeur te stoppen met zijn activiteiten, ook einde baan voor mij. Ik zou dus wel erg veel vrije tijd gaan krijgen.
Ik ben toen naar een instelling voor verslavingszorg gelopen om een eind aan mijn alcoholprobleem te maken. Helaas is dit mislukt. De intake duurde ontzettend lang, gesprekken vonden maar om de 4 weken plaats, de arts schreef mij medicatie voor die ik niet goed verdroeg, maar dat weet deze aan mijzelf. Campral (trek minderen) zorgde voor enorme diarree, Librium (tegen ontwenningsverschijnselen) bracht me compleet uit evenwicht (ik moest me ziek melden), Campral werd vervangen door Revia (daarvan viel ik in slaap). Men wilde mij maar naar een praatgroep sturen, maar ik kan mij mondeling niet zo goed uiten over dit soort dingen. Klinische opname wilde ik per se niet.
Uiteindelijk stond ik dan droog en ben zelf van de begeleiding en de medicatie afgestapt. Ik heb het volgehouden tot na de vakantie (3 maanden). Toen kwam ik in een depressieve toestand. Ik begon weer met een glaasje, en dit werden meerdere glaasjes (ach barst, wat kan het me allemaal schelen).
Heb toen weer een rem gezet, maar alleen lukt het niet (ik heb een vriendin die me steunt en berispt als ik met een zweem van alcohollucht aandien).
Ik wil in ieder geval geen medicatie meer, maar ook geen zucht naar wijn meer. Daar moet ik aan (blijven) werken.
Dit echt anonieme forum kan mij vast steunen. Ik schrijf nl. dingen liever op dan ze in een gesprek ten berde te brengen.
Groeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HOi Charlie,

Maar het besef drong tot me door dat nieuwelingen weleens gaan kijken wie die "oudgedienden" zoals wij al zijn.
En ik stond ergens onder de voorstelling van Haaamster.
Vandaar dat ik mijn tekst vandaar gekopieeerd heb naar mijn eigen Wie is Wie.
Ik loop hier al rond sinds 9 maart. Toen dronk ik nog heel veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...