Spring naar bijdragen

Hallo iedereen


Aramil

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben Mike

Ik heb vandaag de keuze gemaakt om te stoppen met drinken en een volledig nieuwe Mike te worden die professioneel en verantwoordelijk door het leven gaat.

Ik heb jarenlang bijna elke dag wel richting de 3 a 4 liter bier gedronken. Enkel nu begin ik het in te zien dat dat zo niet langer kan. Ik ga er aan onderdoor, en dat is niet goed.

Vanavond al meteen naar een AA bijeenkomst in mijn woonplaats, en aangemeld bij dit forum voor een mogelijkheid tot een extra steuntje in de rug.

Ik ga ook een blog bijhouden met mijn gedachten en gevoelens tijdens de stop periode. Wie weet kunnen meer mensen daar dan weer mee geholpen zijn of de keuze maken om ook te stoppen.

De blog is te lezen op : http://byebyealcohol.blogspot.com/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aramil/Mike,

Dat is een behoorlijke hoeveel per dag. Dat is inderdaad niet goed voor je lichaam.
Je bent zeer welkom om dit forum. Allemaal lotgenoten van jong tot zo oud al men zich voelt.
Stoppen of minderen met alcohol is moeilijk, gestopt of geminderd blijven is dat ook.
Je zult je hier dan ook thuis voelen onder je lotgenoten. We zijn allemaal ervaringsdeskundige.
Op dit forum helpen we elkaar moeilijke momenten door, geven elkaar wat tips, geven elkaar, heel belangrijk een hart onder de riem en complimenten. Kom op zou ik zeggen.

Heb je er ook over gedacht om hulp bij het stoppen te nemen. Gezien je werkt, is misschien de internetbehandeling iets voor je. Je kunt ook naar de reguliere verslavingszorg.
Ik heb hier de internetbehandeling achter de rug. En ik ben nu 10 weken alcoholvrij. De eerste twee weken zijn moeilijk. De eerste week heb je het risico op de afkickverschijnselen. Als je daar bang voor bent, is het handig even een afspraak te maken met je huisarts om deze verschijnselen enigzins te onderdrukken (Librium). Er zijn ook trekremmers: Campral en Revia. Deze werken vanaf 2 weken na de eerste inname. Verder heb je nog Antabus of Refusul. Dit zijn allebei middelen die ervoor zorgen dat je ziek wordt als je alcohol inneemt. Je kunt daar dan ook pas mee beginnen nadat je drie dagen geen alcohol hebt gedronken.

Verder nog een tip om aan onze discussie deel te nemen.
Wij schrijven altijd op Ditjes, datjes & dagdraad van de huidige dag. Je krijgt dan ook het snelste resultaat. Dus vandaag zitten we op Alcohol de Baas - ditjes, datjes & dagdraad - dinsdag 19 juni 2007.
Om een bericht te plaatsen druk je bij een van de berichten op antwoord. Type het in en druk op Op Discussie antwoorden.

Ben benieuwd naar je bijdragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt CPAS, ja ik heb me ook ingeschreven voor de online behandeling, en vanavond naar de AA meeting hier. Verder krijg ik ook van alle kanten steun, baas, collega's , vriendin en familie.

Ik hou zowieso een blog bij waar alles te lezen staat hoe het met me gaat en ik zal elke dag ook wel even binnenwippen in het dag discussie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Aramil,
Heb daarnet even je Blog bekeken. Ik zal hem volgen!
Ik wens je veel sterkte toe met ADB te worden en te blijven.
Heel bijzonder dat je er open over bent geweest naar je baas, collega's en vrienden. Bij mij weet behalve mijn gezin en mijn zus, niemand ervan. Misschien dat het ooit nog eens aan iemand vertel, maar het zou goed kunnen dat ik dat ook niet doe. Komt toch voort uit een soort schaamtegevoel. Ik die altijd zo sterk was, een alcoholist!
Hou je Blog lekker bij en kom af en toe langs op het forum. Je houd/krijgt dan contact met de andere forumleden en vanzelf kan je elkaar dan steunen.

Groeten,
Gem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mike,
Welkom op dit forum.
Da's geen half werk joh! Daar heb je goed over na gedacht.
Je hebt je omgeving ingelicht, was dat om dat je onder druk kwam te staan op je werk?
Of wisten ze niet van je probleem maar vindt je het een veiliger gevoel?
Sorry kom nu al met de nodige vragen aan en dat midde nacht. Komt omdat ik net uit
mijn werk kom.
Leuk dat je een blog opstart, ik heb er nog niemand hier over gehoord.
En dan gelijk al de AA, ik wens je heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mike,

Welkom op het forum...

Neem de tijd om te herstellen fysiek en mentaal...
Toen ik net nuchter en clean was dacht ik maar aan een aantal dingen ; angst voor het onbekende en waar komt dat onrustige/onbestendige gevoel vandaan...alsof ik iets mis...
Ik dacht de meest bizarre dingen in het begin...mijn hoofd was net een roller-coaster....en een snelle roller-coaster hahaha.... en ik ben blij dat ik nu geleerd heb om niet altijd naar mijn eigen hoofd te luisteren maar vaak het tegenovergestelde te doen...

Het is enorm knap van je om de stap te nemen om wat aan je alcoholprobleem te doen... als je 3 a 4 liter bier per dag drinkt zal je waarschijnlijk niet alleen je baan verliezen maar ook je vriendin en vrienden om je heen...om maar te zwijgen van de relatie met je ouders en familie...
Mijn ervaring is dat er maar een echter verliezer was en dat was ik zelf... de mensen om mij heen gingen na verloop van tijd wel verder met leven behalve ik... wat niet wil zeggen dat ik een hoop schade heb aangericht aan mijn partner , kids , familie en vrienden toen ik nog dronk en gebruikte...toen ik dronk en gebruikte was een zinvol en gelukkig leven onmogelijk te bereiken wat voor slimme ideeen ikzelf ook had... voor mij begon de bevrijding toen ik kon inzien en tot in het diepste van mijn ziel wist dat ik alleen onmogelijk alcoholisme kon overwinnen... ik had ontelbare keren de strijd met alcohol en drugs verloren...dus overgave was de sleutel voor mijn bevrijding...

Harstikke goed dat je bijhoudt wat voor gedachten en gevoelens je hebt nu je gestopt bent...
Ik heb wel zo een idee wat er gaat komen hahahaha....

Wat mij veel heeft geholpen is de AA en het werken aan de 12 stappen en dat doe ik vandaag nog steeds... Toen ik net binnenkwam bij AA heeft luisteren naar hoe anderen nuchter zijn geworden en wat zij daarvoor deden mij enorm veel geholpen het duurde alleen een tijdje voordat ik de overgave vond die hierboven beschreef en dus ook in AA ik regelmatig terugviel in drank en drugs en iedere terugval was heftiger dan de vorige...

Vandaag ben ik behalve nuchter en clean ook blij en heb een onvergelijkbaar leven in vergelijking met 2 jaar geleden... ik kan genieten en heb een redelijke peace of mind... natuurlijk wel eens wat mindere periodes maar de obsessie om te drinken of gebruiken is volledig weg... en dat is het wonder van de 12 stappen... Ze zeggen wel eens "Don't leave before the miracle happens !" ... en ik heb al aardig wat miracles beleeft dus ik blijf maar hahahaha....

Heel veel sterkte man en mocht ik je van dienst kunnen zijn laat het me dan gerust weten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...