Spring naar bijdragen

Nieuw


Mies

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben nieuw hier,snap nog niet goed hoe het werkt,
maar om me voor te stellen schrijf ik dit alvast. Ik ben 46, getrouwd en heb 2 kinderen.Ik heb al jaren problemen met alcohol,sta al een jaar op een wachtlijst voor hulp.Momenteel heb ik last van pijn in mijn rechter zij en ben zo bang dat het leverklachten zijn.Ik schaam me om naar de huisarts te gaan.Als je lever beschadig is is het dan onherstelbaar??Heb me vorige week aagemeld voor internetbehandeling.Mies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Mies,
Welkom op dit forum. Je hebt de goede weg gevonden, namelijk je voorstellen op het onderdeel "wie is wie".
Onze gesprekken voeren we altijd op het onderdeel ditjes en datjes, dagdraad (afgekort het draadje).
Als bij een willekeurig bericht op antwoorden klikt, dan komt je antwoord altijd onderaan te staan.
Ik vind hier veel kracht op het forum om mee te door te gaan, waarmee ik een maand geleden begonnen ben, namelijk ADB (is Alcohol de Baas) worden en hopelijk blijven.
Voor de een is dit minderen, anderen zijn tot de conclusie gekomen dat zij niet kunnen minderen en definitief moeten proberen te stoppen.
Wat betreft je leverbeschadiging: als je een hele tijd stopt met drinken, schijnt de schade aan de lever zich in een aantal gevallen te kunnen herstellen. Dat hangt af van persoon tot persoon. Het fijne weet ik er niet van. Misschien dat een ander forumlid dat beter weet.
Ik feliciteer je met de beslissing er in ieder geval wat aan te doen. We zijn hier met allemaal lotgenoten. Dat is het fijne ervan, er is veel herkenning.
Je kunt je ook aanmelding voor de internet behandeling hier.
Ik weet niet hoelang en hoeveel je drinkt, maar als je gaat stoppen en ontwenningsverschijnselen verwacht, dan is het van belang contact op te nemen met je huisarts. Die kan je dan medicijnen geven om de eerste moeilijke dagen door te komen en die verminderen de verschijnselen.

Veel sterkte te komende tijd. lees ons draadje eens of de oude draadjes en als je wilt kan je meepraten.
Wellicht tot schrijfs op het draadje!

Groeten,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo gemotiveerd,
wat fijn om een reactie te krijgen,als ik het goed begrijp moet ik dus op ditjees en datjes schrijven om met anderen te praten.Ik heb me inderdaad on line aangemeld en hoop op een snelle reactie,zeker omdat ik ergens anders al een jaar op de wachtlijst sta.Wat goed dat je al vanaf 22 mei niet drinkt,ik zoek mijn weg nog,weet alleen zeker dat het nu echt niet goed gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Miep,
Ja je naam viel mij ook meteen op door de gelijkenis,en nee tis ook niet mijn echte......ik heb inderdaad besloten morgen langs mijn huisarts te gaan .....ik hoop dat ik het voor elkaar krijg mijn mond open te doen...............door schaamte praat ik eigenlijk met niemand.ik hoop dat ik snel met een behandeling kan beginnen,ik wacht nog op een mailtje terug.Bedankt voor je reactie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mies,

Welkom op het forum. Je hebt een goede keuze gemaakt om te stoppen met alcohol.
Ik kan me voorstellen, dat je je ongerust maakt over je lever, vooral omdat je pijn hebt.
Ik ben vind het dan ook reuze knap van je dat je er morgen met de huisarts over gaat praten.
Ik wens je veel sterkte in je alcoholstrijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Mies, Nogmaals welkom. Op het forum je ook al welkom geheten. Ach je schaamte.... hoeft hier in ieder geval niet hoor. We zijn in meer of mindere mate allemaal hetzelfde. En je huisarts zal wel eens vaker iemand met een verslaving hebben gezien. Je wilt er wat aan doen en dat is toch hartstikke goed. Je bent gewoon een kanjer.

Voor jou een mooie affirnatie: Ik laat alle zelfverwijt en schuldgevoelens los. Ik heb vertrouwen in de wijsheid van mijn intuïtie. (Groot uitprinten en op de koelkast hangen :)).

A. ik ben dol op affirmaties :) en B. jouw intuitie heeft er voor gezorgd dat je hier bent. Dus fantastisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mies, ik weet niet of ik je al welkom had geheten op het draadje. Maar hierbij alsnog welkom.
Je hebt inmiddels je weg al gevonden en schrijft mee. Het begin is niet makkelijk maar je doet het goed hoor! Vraag en spui er maar op los. Geef jezelf ook vooral de tijd dingen te laten bezinken die je hier hoort en laat je vooral niet afschrikken. Er schrijven hier biginnelingen maar ook nog veel oudgediende.
Pik er uit wat voor jou van toepassing is waar je wat mee kunt.
Zelf ben ik nu een half jaar gestopt en heb het draadje als ondersteuning bij het volgen van de internet therapie gebruikt. En je ziet, nog steeds schrijf ik mee. Het houdt mij allert voor eventuele valkuilen en is tevens mijn uitlaatklep voor als ik het moeilijk heb. Want ADB zijn, worden of blijven is gewoon niet makkelijk. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Stien,
Bedankt voor je welkom,nee ik had je nog niet gesproken,maar ik heb wel het "draadje " zitten lezen en je daar gezien.Tis voor mij een beetje moeilijk om daar zomaar tussen een gesprek in te vallen want het lijkt alsof veel mensen elkaar al lang kennen en daar spring je als nieuwkomer niet zomaar tussen in.Maar een aantal mensen hebben al hallo gezegd en dat voelt zeker fijn.het anoniem zijn is natuurlijk ook een voordeel.Vandaag heb ik een hulpverlener toegewezen gekregen maar weet nog niet verder.Blij daarom zeker,wacht al meer als een jaar bij een andere instantie.Hou me ook redelijk in de hand,maar na 4 dg geen alc. zit ik nu wel aan mijn 5de glaasje.Ben nog hoopvol dat je maat kunt houden ipv helemaal stoppen,mijn verstand en wat ik er inmiddels over weet is,dat dat een luxe is die je je eigenlijk niet meer kunt permiteren.Hoop mijn weg te vinden mede door dit forum.Mies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...