Spring naar bijdragen

Poging nummer één


Snooker

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben een alleenstaande man van 49 jaar. Op ongeveer 15 jarige leeftijd ben ik gaan drinken, bijna alleen bier. Tijdens mijn diensttijd ben ik een stevige drinker te noemen. Met 20 biertjes op een avond had en heb ik geen moeite. Dit drankgedrag (bijna zeven dagen per week) heb ik tot op heden volgehouden. Wel wil ik even kwijt dat ik een gezelligheids drinker ben, thuis drink ik hoog uit één of twee flesjes bier. Ik ben dan ook meestal in de kroeg te vinden. Ik wordt niet aggressief ofzo dus heb nooit problemen ondervonden. Echter door de hoge kosten die dit met zich mee brengt, nu al 2,50 voor één biertje ben ik toch in de loop der jaren in finacieele problemen gekomen. Ook het ouder worden werk niet in mijn voordeel! :) Daarnaast worden op mijn werk de problemen de laatste jaren langszaam merkbaar. Uit je mond ruiken, concentratie problemen, eerder vermoeit. Ook heb ik sinds twee jaar suiker 2 en een te hoog chorestarol gehalte.
De laatste twee jaar ben ik dan ook daadwerkelijk na gaan denken om te stoppen met drinken. Echter de verhalen en allerij bijwerkingen daarbij die ik via internet tot mij heb genomen brachten mij steeds aan het twijfelen. Ik rook n.l. ook en kan daar niet mee stoppen. (tot heden)
Toch heb ik vorige week de stoute schoenen aan getrokken en heb 3 weken vrijgenomen. Afgelopen weekend heb ik me nog lekker volgegoten aan de bar en zondag 24 juni 2007 om 24.00 uur precies de laatste slok uit mijn bierglas genomen. Ik ben nu in mijn vijfde dag drank vrij en het valt tot nu toe reuze mee. Geen trillingen, rare bijwerkingen of slapeloosheid. Sterker nog ik slaap wat later in, maar slaap als een roos! Ook ben ik gisteren toch naar de kroeg geweest en heb een kopje thee en twee spa'tjes gedronken. Ik heb af en toe ('s-avonds laat) alleen een beetje onrustig gevoel en een beetje stijve nek.
Heb me aangemeld op dit forum om dat ik toch nog een terugval verwacht en mij hier met lotgenoten toch overeind wil houden om te stoppen met drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Snooker,
Wat goed van je dat je na al die jaren drinken, nu al 4 dagen niet gedronken hebt en aan je 5e dag bezig bent. Wat fijn dat je amper ontwenningsverschijnselen hebt! Dat scheelt enorm bij het volhouden in de eerste dagen. Op dit forum zitten mensen met wie je goed kunt praten over je probleem, tenslotte zitten we allemaal in hetzelfde schuitje.
Ikzelf heb meer dan 20 jaar veel te veel gedronken, maar de laatste maanden begon het een echt probleem te worden. Ik ben inmiddels 5 1/2 week alcoholvrij en daar ben ik trots op, al is het niet gemakkelijk.
Je kunt meedoen met de discussie op dit, datjes en dagdraad. De onderwerpen varieren nogal en zijn niet altijd even serieus. Klik op een willekeurig beriuchtje op äntwoord"en jouw reactie komt altijd onderaan te staan.
Ik hoop dat je op het forum steun kan vinden in je strijd tegen de alcohol of je nu wilt minderen of stoppen. Ikzelf heb geconcludeerd dat minderen geen optie voor mij is, omdsat ik gewoon niet kan stoppen met drinken als ik eenmaal begonnen ben. Hier zitten zowel mensen die willen minderen als volledig willen stoppen of reeds gestopt zijn.

Veel sterkte en tot op het (dag) draadje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Snooker, Van harte welkom op het forum en ik ben het met Gem eens, misschien lukt poging 1 wel onmiddelijk. Je klinkt goed gemotiveerd. Je kunt je ook via alcoholdebaas.nl aanmelden voor de online hulpverlening bij het niet meer drinken. Er is wel een wachtlijst maar dan zou je je nu vast aan kunnen melden.

Ikzelf drink al 40 jaar en ben op mijn 14de begonnen. Ik heb wat geaarzeld om te minderen of stoppen en op dit moment heb ik samen met de hulpverlening besloten om te minderen en dat is vandaag ingegaan. Ik hoop dat ik dat red. Ik wil de alcohol nog niet helemaal vaarwel zeggen dus ik ga voor minderen. Jij moet voor jezelf gewoon een overwogen besluit nemen en dan kom je er vast wel.

Veel sterkte en we zien je wel op het forum.

Groetjes, Luciene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...