Spring naar bijdragen

Hallo Allemaal


Fauve

Aanbevolen berichten

Wat een gedoe om op het forum te komen, ik hoop dat het goed is.

Mijn naam is Fauve, ik ben een vrouw van 53 jaar en drink ongeveer 25 jaar. Waarvan de laatste jaren een fles per dag.( soms /1,5.
Vorig jaar heeft een vriendin van mij besloten een dagbehandeling te volgen bij een instelling. Iedere avond belde ik haar en probeerde haar bij te staan. Door dit alles ben ik gaan nadenken over mijn eigen drankmisbruik. Veel op internet gekeken en uiteindelijk mezelf in februari van dit jaar aangemeld bij tactus voor een internetbehandeling. Wat een openbaring! Je wordt er met respect behandeld.
Ik probeer te minderen met drinken maar het is vallen en opstaan, al drink ik nu wel minder en heb alcoholvrijedagen.
Verder weet ik niet meer wat ik moet schrijven.

Groetjes,

Fauve

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fauve,

Welkom hier.
Je kunt aan onze gesprekken mee doen als je naar Ditjes, datjes en dagdraad gaat en dan vervolgens het draadje van vandaag opent. Om mee te doen hoef je maar ergens op Antwoord te klikken en je reactie of vraag te stellen en op de knop Op Discussie antwoorden te klikken. Je bericht komt altijd onderin. Op dit manier kletsen wij hier wat af, voornamelijk om ervaringen uit te wisselen, maar zoals je ws. al gemerkt hebt ook gewone verhalen uit ons dagelijks leven. Soms trieste verhalen, soms verhalen waar je vrolijk van wordt, maar altijd om mekaar te steunen in het ADB worden of blijven.

Ik vind Fauve een leuke naam.

Zelf heb ik de internetbehandeling gedaan en ben nu bijna 3 maanden alcoholvrij. Dit was me niet gelukt zonder de inspiratie en steun vanuit het forum.

Zelf ben ik 47 jaar en heb een man en 2 kinderen van resp. 19 en 16 jaar en die allemaal blij dat ze weer hun nuchtere vrouw en moeder terughebben, hoewel ze de hoop al een beetje hadden opgegeven.
Het is een vriendin van me die mij alweer 2 jaar geleden op mijn alcoholgebruik duidde. Zij heeft mij goed geholpen en nooit in de steek gelaten, heeft mee naar hulp gezocht nadat ik eerder was terugvallen en ik niet naar dezelfde verslavingszorg instelling wilde. Ze is vooral heel consequent in haar benadering gebleven. Ook zij is blij dat het nu goed met me gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Namens mij ook welkom Fauve en ook degene die ik al wel gezien heb hier maar nog geen gedag heb gezegd.

Ben zelf ook vrij nieuw hier dag of 5.
Ik ben 42, gescheiden en ik dronk elke dag, niet elke dag evenveel, maar de meeste dagen vééélste veel.
Was altijd al een stevige drinkster vanaf en op de middelbare school al.
Bijna altijd bier en soms wijn.
Heb hier al eerder verteld, de laatste jaren altijd blikken, want die lege kratten elke keer omwisselen en sjouwen..dat werd me een beetje te veel werk.

Ik kijk zodra ik tijd heb even en heb er plezier in en put er kracht uit.
Welkom dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Fauve, welkom!
Ik heb op de eerdere bijdragen niets toe te voegen. Ik heb meer dan 20 jaar teveel gedronken en sta nu een aantal weken droog. Het heeft heel lang geduurd voordat ik de stap heb genomen om te stoppen. Gelukkig is het kwartje eindelijk gevallen en ik hoop dat het nog heel lang blijft vallen.
Ondanks dat het niet altijd gemakkelijk is, ben ik blij met de beslissing. Niet drinken is voor mij uiteindelijk gemakkelijker dan proberen om sociaal te drinken. Dan ben je zo bezig om niet teveel te drinken en je aan je tax te houden! Stoppen kost uiteindelijk voor mij minder energie.

Groeten,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...