Spring naar bijdragen

Hallo

RAK

Aanbevolen berichten

Goedenmiddag,

Mijn naam is Roland en lees hier op de website zoveel bekende dagelijkse gebeurtenissen en meteen de bevestiging krijg van iets wat ik eigenlijk allang wist. Overmatig drankgebruik. Ook ik moet en zal minder gaan drinken. Mijn familie (vrouw en twee kinderen) gaan hier steeds meer onder lijden en als het zo doorgaat ben ik ze nog kwijt ook.
Ik hoop dan ook middels dit forum jullie te kunnen ondersteunen in jullie "gevecht" en hoop hier zelf ook de nodige support en luisterend oor te kunnen vinden.

Ik ben al een twee weekjes bezig om 1 maal per week zo goed als het gaat een biertje (met mate?!?) of wat te drinken en de rest van de week niet. Tot zover lukt het....

Roland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rak,

Welkom en schrijf gezellig mee op onze dagdraad. Die vindt je onder Ditjes, datjes en dagdraad. Elke dag wordt een nieuwe draad gemaakt en daar zetten we neer wat ons fijn lijkt om te delen. De goeie dingen, maar ook de minder goeie dingen. Als je last hebt van hevige trek b.v. kun je langs komen om gesteund te worden om die trek de baas te worden.

Klik ergens op antwoord, en schrijf en plaats je bericht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ik wil me even voorstellen. Ik ben 46 jaar en drink al sinds mijn 15de teveel. Ben op mijn 27ste voor het eerst een alcoholist genoemt door mijn huidige man die zich zelf ook als alcoholist noemt.
We hebben het teveel drinken samen volgehouden tot ik zo'n 35 jaar oud (1996)was en zijn toen proberen te minderen. Dit lukte soms en soms vielen we weer terug in het zwarte gat van drinken tot er geen druppel meer is. In 2001 lukte het ons voor het eerst om helemaal te stoppen door al het kontakt met vrienden te vermijden en te verhuizen zonder adreswijziging door te geven. We hebben het niet drinken 5 maanden volgehouden en voelden ons geweldig. Maar na een jaar van heel af en toe drinken was het tochy weer met regelmaat en teveel.
Nu ben ik nog een bingedrinker thuis want ik ga bijna nooit meer uit. En ik kan er best een aantal dagen van af blijven maar dan komt toch weer dat beklemmende gevoel dat alleen met alcohol tot rust kan komen. Ik heb ook al die jaren elke dag wiet gebruikt maar ben sinds afgelopen zaterdag van de drank en de wiet afgestapt.
Ik hoop jullie allemaal tot steun te kunnen zijn en steun aan jullie te hebben als het me even teveel wordt.
ik ben serieus in mijn plan voor lange tijd te stoppen.:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safidepafi,

Welkom (leuke naam heb je verzonnen).

Schrijf gezellig met ons mee op het dagdraadje, te vinden onder Ditjes, datjes en dagdraad, en de huidige datum. Gewoon ergens op antwoord klikken, je zegje doen en wegschrijven.

Je/Jullie kunnen je ook aanmelden voor de internetbehandeling. Soms is er een opnamestop, gewoon steeds weer proberen tot je ertussen komt. Heeft mij ook geholpen.

We steunen mekaar hier in ons streven ADB te worden en te blijven.

Tot op het draadje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...