Spring naar bijdragen

* v o o r s t e l l e n *


Sammi

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben een 29 jarige mama van 2 mooie dochters. Ik worstel al jaaaa-ren met overgewicht maar sinds mijn zwangerschappen zit ik ook daadwerkelijk niet lekker meer in mijn vel.

Ik zou heel graag willen afvallen maar het wil maar niet lukken. Das ook niet zo gek want ik heb nogal een eetprobleem.

Ik lust maar zo weinig gezonde voeding. Kwestie van nooit geleerd om te eten. Het is niet alleen de smaak (veel dingen ook nog nooit geproefd), maar het is ook vaak de structuur. En een kwestie van niet 'durven' proeven.

Herkent iemand dit probleem? Tips en trics zijn altijd handig!

 

Liefs Sammi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Hoi Sammi, ik snap dat je gezonder wil gaan eten, maar het niet durft. Dit is waarschijnlijk niet jouw schuld omdat dit, van wat ik gelezen en gehoord heb van nutritionisten, door ouders komt omdat zij geen gezonde eetgewoontes als voorbeeld hebben gegeven. Maar dit betekent niet dat je dit niet kan veranderen! Ik ken een nutritioniste (geen dietiste!) op youtube die videos maakt met tips en tricks over hoe je meer dingen leert eten. (het is wel in het Engels) 

Beginnen met tenminste 1 ding te proeven (ookal ligt het dichtbij wat je wel lust) per week kan ook helpen. En het is oke om iets niet lekker te vinden of het eerst niet zo zeker te weten. Niemand forceert jou om iets lekker te vinden, maar proberen kan altijd. (zeker als het om groente en fruit gaat, raad ik aan om het los te kopen ipv een heel pak zodat je je niet schuldig voelt over enige verspilling)

Ik hoop dat dit een beetje helpt. Ik heb ook veel leren eten door gewoon te proberen en een open mind te behouden. "Als ik het nog nooit gegeten heb, lust ik het vast wel." 

(disclaimer, ik ben geen behandelaar. Dit is alleen wat ik hierover weet. Neem hieruit wat jij nodig vindt)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...