Spring naar bijdragen

even voorstellen


HAPPY

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal ,

Ik ben een vrouw van 39 en drink al jaren veel teveel.
Heb me vorig jaar laten opnemen in Parnassia voor een bhandeling van ruim drie maanden.
Het ging even goed , maar die alcohol duivel is toch weer sterker geweest dan ik.
Drink me af en toe weer in een diepe slaap, om vervolgens met een kater en een enorm schuldgevoel weer wakker teworden.
Maar ....VANDAAG ga ik ervoor , straks ga ik naar mijn behandelaar en start ik met refusal.....
DOODENG!!!! Maar ik zie dit als mijn laatste kans , want er staat mij een mooie toekomst tewachten ....
Ik hoop dat ik steun kan vinden bij jullie, maar als ik alles zo lees dit forum gaat dat zeker lukken .
Ik hou jullie op de hoogte!!!!
:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Happy,

Wees welkom hier.

De moderator zal dit draadje ws. naar de Wie is Wie overzetten.

Ik ben een vrouw van 47,5 met man, een zoon van 19 en een dochter van 16.
Ik heb me hier begin maart aangemeld voor de internet behandeling en ik slik ook Refusal i.o. met mijn huisarts.
Het is mij vorig jaar zomer gelukt om na een iet wat mislukte behandeling bij de reguliere verslavingszorg een paar maanden op enkele uitglijers na droog te staan. Na de vakantie ben ik echter ver teruggevallen. Uiteindelijk ben ik hier terechtgekomen. Mijn behandeling is afgelopen en nu drijf ik op het forum voor de grote steun die ik hier vind.

Als je Refusal gaat slikken, moet je wel eerst 3 dagen totaal niet gedronken hebben. Ik ben er heel tevreden over. Omdat ik niet ziek wil worden, laat ik het wel uit iets te nuttigen.

Ik was een 24 uurs drinker op het laatst na mijn terugval. Rode wijn en als aanvulling en om mee te nemen genever.

Om op ons dagelijkse draadje te komen, klik je op HOME, vervolgens op Ditjes, datjes & dagdraad. Het draadje van vandaag heet Pluk de Dag. Klik erop en je kunt vervolgens met ons meekletsen door op de antwoordknop van eender welk bericht te klikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo happy, welkom hier! Ik ben een vrouw van 43, je zult trouwens zien dat hier veel 'oudere jonge vrouwen' zitten op dit forum en dat is eigenlijk wle bijzonder.

ik heb van mijn 20e tot mijn 40e eigenlijk elke dag wel gedronken, soms maar 2 biertjes (hoe is het mogelijk) maar evenzovaak wat jij schrijft, mezelf in diepe slaap gedronken, wakker wordend soms op het toilet of op de grond voor de bank of op de bank, of in bed met het licht nog aan en een boek open naast me waar ik natuurlijk geen letter uit gelezen had... om inderdaad de volgende dag wakker te worden vol van schaamte en schuldgevoel en de hele dag te janken...

2 jaar geleden kreeg ik mot op mijn werk toen ik op een feestje wat al te dronken was.. daarna ben ik ook naar de hulpverlening gestapt, naar de Brijder, daar heb ik eerst in een hardloopgroepje meegelopen omdat ik moest wachten tot ik een behandelaar kreeg en ben ik begonnen met 1 dag drinken in de week, en de rest droog. De behandeling van de Brijder vond ik niet fijn dus daar ben ik weer weggegaan en langzaamaan werd die ene dag meer.. alleen heb ik sindsdien nooit meer gedronken als ik de volgende dag moest werken.. de andere dagen helaas des te meer.

Vorig jaar maart kwam ik hier terecht en ben ik de online behandeling van Tactus begonnen en ben ik zo een tijd gestopt maar eind van het jaar ging ik weer vaker drinken, een vriendin in het ziekenhuis, een andere vriendin die een zelfmoordpoging deed en in dit voorjaar een goeie kennis met kanker die heel snel overleed... genoeg redenen vond ik om mezelf te troosten.... tot ongeveer een maand geleden.. ik voelde me al een tijd echt rot, depressief enz, wie weet de overgang? en besloot dus weer op dit forum terug te komen om me te helpen weer te stoppen. Tot nu toe lukt dat en ben ik op dag 32, nog steeds wel depressieverig maar in ieder geval zonder kater en dan is dat toch beter te pruimen.

succes hier en kom inderdaad naar het dagdraadje om mee te praten vandaag, je zult merken dat je hier veel steun krijgt!

sterkte vandaag bij je behandelaar en je hebt een moedige beslissing genomen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...