dotske Geplaatst 26 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2007 Hoi,Ik ben een vrouw van 33,gehuwd,3 kids en tja......een drinker.Ik ben op deze site terechtgekomen door op google mijn lichamelijke klachten in te typen.Zegt al veel vind ik. Mijn man is een niet-drinker,hij lust het gewoon niet. Ik ben,hoe zal ik het zeggen, een drinker die niet zat wordt. Er is een tijd geweest dat ik hier zelfs fier op was. Maar die tijd is al lang vervlogen, net zoals mijn gezondheid. Wat begon als een paar glazen uit gezelligheid is uitgegroeid tot "mijn dagelijkse portie" uit gewoonte. Tijdens de week drink ik mijn eerste glas als ik s'avonds thuiskom na het werk,maar ik blijf drinken tot ik ga slapen. In het weekend begin ik rond 10u te aperitieven en dit ook tot ik ga slapen.Het gekke is dat ik niet zat rondloop of loop te brabbelen ofzo. Ik doe "gewoon" , niemand ziet iets aan mij. En dat is zo beangstigend ,omdat ik zelf voel dat het niet normaal meer is. Een fles martini op 3u tijd en niet zat zodat mij omgeving het merkt is niet normaal. Maar dat zijn de zweetaanvallen,de duizeligheid,en constante koppijn ook niet. Net zoals de pijn aan mijn maag en lever . Ik heb altijd gedacht dat als ik overdag trillende handen had,een enorm verlangen naar alcohol op het werk of de bibber zoals ze zeggen, dat ik dan pas een alcoholprobleem zou hebben. De laatste weken heb ik nu al zo vaak tegen mijn eigen gezegt : morgen ga ik niks drinken. En de volgende dag kom ik thuis van het werk en ik schenk mij een glas in. Ik heb dus wel degelijk een alcoholprobleem.En ik schaam mij ervoor. Stoppen met roken is mij nog nooit gelukt, ik hoop dat stoppen met alcohol mij wel lukt.Zo ,dat is al van mijn "lever" , nu de rest nog Nog een vraagje: wat waren jullie lichamelijke klachten toen jullie nog dronken en aan wat kan ik mij verwachten tijdens de eerste stopweek(weken)Groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
helena Geplaatst 26 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2007 Dag Dotske,Ik ben 44 en heb 1 kleutertje.Mijn partner is sinds 2 jaar ook gestopt met drinken via AA. Ik ben 'stiekem' gaan drinken. En net zoals bij jou raar maar waar, merkt er niemand iets van.Ik heb alleen kunnen besluiten dat er vele vormen van alcoholproblemen zijn. En geloof me, je bent sowieso je lichaam vanbinnen aan het uitputten en uithollen. Alleen heb je wellicht een ongelooflijk sterke weerstand. Mijn man had zelfs nooit een kater, terwijl hij zich half in coma zoop!Alles bestaat. Goed dat je hier langskomt. Om de draad met de rest van de forumers op te pikken, ga dan naar het vakje 'Ditjes, datjes,..' ( links op dit blad ) Daar moet je maar is meelezen. Je zal verbaasd zijn hoe gelijk we allemaal zijn in ons 'probleem'. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2007 Dotske,Welkom hier. Hoe het forum werkt, vind je bij Werking forum.Jij drinkt dus behoorlijk wat per dag. Deed ik ook hoor, dik twee flessen rode wijn per dag.Ik heb hier de internetbehandeling gedaan. Zeer over te spreken. Goede begeleiding en je leert jezelf kennen, en vooral hoe je door maar een tikie je gedachten en gedrag aan te passen zodat het stoppen makkelijker gaat en met de trekmomenten leert omgaan.En het forum biedt ontzettend veel ondersteuning. We zijn er hier om mekaar te helpen.Stoppen met roken is me tot hier voor max 9 maanden gelukt. Dit is mijn twee stop met drinken. Maar een met hartstocht. Voor mij waren de eerst vijf dagen het moeilijkste, maar ik ben ze door gekomen. Hoeveel last je hebt van ontwenningsverschijnselen verschilt van mens tot mens, die zijn mij best wel meegevallen, terwijl ik er bang voor was. Ik heb mij trouwens wel 3 dagen huisarrest gegeven, want ik wou Refusal gaan gebruiken. Dan kun je niet drinken, als je het toch doet wordt je vreselijk ziek.Als je bang bent voor ontwenningsverschijnselen, is het best als je naar je huisarts gaat. Ik heb mijn vriendin meegenomen, ik durfde niet zo goed, omdat ik zo een grote terugval had gehad. Ik heb Librium meegekregen om eventuele ontwenningsverschijnselen te onderdrukken. Ik heb er een ingenomen toen het trillen en beven te gek werd.Bij mijn eerste behandeling bij de reguliere verslavingszorg heb ik Campral en later Revia als trekremmers gehad, maar daar moest ik mee stoppen. Echt aanslaan deden ze niet en ik had er nare bijverschijnselen van. Over die behandeling ben ik trouwens helemaal niet spreken.Kom en vergezel ons op ons dagelijks draadje. Doe je zegje, stel je vragen, lees je antwoord, herken jezelf min of meer in de verhalen van anderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 26 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2007 Hallo Dotske,Gefeliciteerd je hebt de eerste stap genomen. Je hebt je aangemeld op dit forum!Ik heb zelf 20 jaar teveel gedronken, op het laatst de hel dag door.Ik heb altijd een baan gehad en heb tot voor kort goed kunnen functioneren. achteraf gezien heb ik wel meer moeite moeten doen op het laatst om te blijven functioneren, maar het is altijd gelukt.Ik heb mijn lichaam volledig uitgeput door mijn gedrag. Ik dacht dat ik in de overgang was door mijn zweetaanvallen 's-nachts, maar heb die aanvallen niet meer.Wel had ik last van trillende handen als ik niet dronk. Ook had ik een zenuwachtig gevoel.Stoppen met drinken heeft wel de nodige lichamelijke klachten gegeven. Ik heb behoorlijke zware doses diazepam geslikt de eerste 5 dagen. daarna het afgebouwd de andere 5 dagen. daarna waren de ergste klachten over.Het is niet gemakkelijk om te stoppen, maar het allermoeilijkste is de beslissing nemen dat je van de drank af wilt. Of te minderen.Dat laatste is voor mij geen optie. Ik heb zoveel gedronken, dat ik niet kan minderen. dan zit ik weer snel op mijn oude drinknivo.Veel sterkte de komende tijd en meld je maar op het forum. Dan slepen wij je wel doorheen!Groeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 27 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2007 Hai Dotske,Welkom op het forum!!Waarschijnlijk heb je je weg al gevonden. Maar zo niet dan kun je hier kijken hoe het allemaal werkt.Om te weten hoe het werkt op dit forum moet je even kijken bij 'werking forum' links in het menu. Daar staat een stukje getiteld: 'hernieuwde samenvatting werking forum' en als je dat dan even leest weet je hoe het forum werkt.We zien je daar wel. Priveberichten kun je zien links bovenaan in het menu. Heb je vragen stel ze gewoon bij ditjes, datjes en dagdraad.Groetjes, Luciene Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Horizon Geplaatst 27 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2007 Welkom Dotske! Ik zie je terug op de dagdraad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 30 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2007 Welkom Dotske!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mies Geplaatst 3 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2007 hallo Dotske,welkom,je vind hier vast veel steun.ik zie je op het draadje.Mies Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden