Spring naar bijdragen

Morgen ga ik stoppen...


Trees

Aanbevolen berichten

Hoi, ik ben nieuw hier, 53 jaar (vandaar ook elderly woman), en ik ben al diverse keren gestopt, maar toch altijd weer een keer vaker begonnen.
Ik heb refusal in huis, maar kan iemand mij vertellen hoe lang nà je laatste borrel je de eerste refusal kan nemen? Vorige keer was ik te vroeg ermee, en ik bén me toch ziek geworden!...Het moeilijke voor mij is, dat ik 's morgens de meeste motivatie heb om te stoppen, dus dan snel een refusal neem, dan is de beslissing voor díe dag om niet te drinken genomen. Van daaruit gaat het dan redelijk makkelijk.
Maar na de laatste nare ervaring durf ik eigenlijk niet zo goed er al een refusal te nemen, en dan gaat het geheid om een uur of vier fout...
Graag maak ik gebruik van jullie ervaring, kennis, en misschien wel het meest van jullie steun!
Enne...vandaag kan ik al niet meer stoppen; het is zondag en de rosé heeft me al geroepen! (en antwoord gekregen) En nu ik dit zo teruglees voel ik me heel slap, besluiteloos en waardeloos!
Nou, is dit een leuke kennismaking of niet? Ik hoop wat van jullie terug te horen!
groetjes, Tolie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag Tolie,
Ik begrijp uit je bericht dat je iedere dag drinkt. Tja, dan is het toch een kwestie van motivatie (zie mijn naam). Ikzelf gebruik geen refusal, maar heb wel medicijnen gebruikt om af te kicken. Ik kan je hier dus niet mee helpen.
We hoop ik dat die knop in je hoofd binnenkort snel omgaat. dat je ervoor kiest om een serieuze stoppoging te wagen. Dit is voor mij mijn eerste serieuze stoppoging. Hiervoor heb ik een hele batterij halfslachtige pogingen achter de rug.
waarom het nu wel is gelukt (tot nu toe)? Omdat ik nu ECHT wil stoppen. Het is niet gemakkelijk, maar intussen sta ik vandaag 2 maanden droog. Had ik van te voren nooit gedacht dat ik dat zou kunnen.
Tenslotte heb ik 20 jaar lang teveel gedronken.
Jij kan het ook. Begin morgen en stop vandaag verder met drinken. Niet denken dat je nu al voor de bijl bent gegaan en dat het toch niet meer uitmaakt.
Ieder glas minder telt.
Sterkte ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet leuk Tolie, maar vooral voor JOU niet.
Welkom hier.
Ik heb voorlopig één advies: meld je aan voor de internet behandeling van alcohol-de-baas. Via die site ben je ook hier gekomen. Het is professioneel, erg profi zelfs, anoniem, gratis en bijzonder effectief.

Even naar mijn kids.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tolie, ben ik weer.

Ik ben al bijna 21 maanden met succes aan het knokken om ADB (alcohol de baas) te worden, dit is het langst wat me ooit gelukt is.

Kijk vooral eens bij Tips en Truuks. Ik ben ook op een zondagmiddag gestopt, ik baalde zó van mezelf, ik was mezelf zó zat (leuk !!!!) en dacht NEE DAT WIL IK NIET MEER.

Dat kan je ieder moment besluiten, wachten tot morgen is altijd té lang. Morgen is ver weg.

Ik heb besloten om alléén vandáág niet meer te drinken, morgen zie ik morgen wel weer. Dat is een gouden gedachte voor mij geweest.

Je kunt nu geen Refusal ( R ) nemen, omdat er alcohol in je bloed zit. Dat moet er helemaal uit zijn. Helaas is R een soort afschrikmiddel, en niet zo therapeutisch, het wordt alleen aanbevolen in combi met psycho-sociale therapie. Dus ga op zoek naar échte hulp en niet alleen naar bangmakerij.

Ik heb 5 maanden niet gedronken (okt-nov-dec-2005 en jan -feb 2006) op wilskracht, toen was die op en heb ik 3 maanden R gebruikt, eerst 3 keer per week één, en toen elke dag 1/2. Ik tekende er een gezichtje op en werd er blij van dat ik hem op had. Dan is het denk ik een hulpmiddel. Ik heb er nog nóóit doorheen gedronken, never.

Ik ben een vrouw van 44, ben nu 5 jaar gescheiden en heb kids van 10 en 13 voor wie ik er wil ZIJN. Ik heb een heel ander leven gekregen zonder A (alcohol). Er staat eens stukje van mij bij overwegingen het heet "het gat in je hart". Naarmate in langer zonder A ben begint mijn leven méér te veranderen en moet ik echt dóór mijn emoties heen, ze recht in de ogen kijken, niet altijd makkelijk, maar wel eerlijker .

Ik wens je er een hoop sterkte mee, je hebt een weg te gaan, maar knip hem in stukjes en beslis voor VANDAAG dat je niet meer drinkt. Morgen is te ver weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Houtje,
bedankt voor je positieve reaktie! Ik denk dat daar hééééél veel van nodig heb.
Maar kan je me vertellen hoe ik mij voor een internetbegeleiding? Ik ben nl. op deze site (dus eigenlijk direct op het forum gekomen, via Google.
hoop dat je me antwoord geeft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Tolie

Ik zal eerst je vraag aan Houtje beantwoorden de webste is de volgende en als je hem hebt is alles heel duidelijk
https://www.alcoholdebaas.nl/index.cfm

Ik ben een vrouw van 47.5 jaar oud en drink al 32 jaar 21 jaar was dat elke dag en de laatste 11 jaar ben ik aan het minderen door ook alcohol vrije dagen te hebben.
In 2001 is het me samen met mijn man gelukt om 5.5 maand droog te staan maar raakten toch weer aan de drank...maar nooit meer elke dag.
en dat is al een hele overwinning maar alleen red ik het niet.
ik ben ook met de internetbehandeling begonnen. Ik had me 9 juli aangemeld en omdat het een beetje druk was is afgelopen vrijdag mijn behandeling begonnen.
Ik moet zeggen dat ik al erg onder de indruk ben van professionaliteit , ze laten je dus goed nadenken waarom je drinkt en geven je inzicht in je gedrag.
Drink nu niet verder...je weet dat je het niet wilt en meld je aan en lees mee op het forum onderDitjes, datjes & dageraad.
Daar hebben we elke dag een draadje die iemand begint en proberen we eklaar te ondersteunen als we het moeilijk hebben.
Zie je op het draadje.
Stop Nu...het is tijd. Tolie
En medicatie gebruik ik niet behalve wiet maar daar ben ik ook tegelijk maar mee gestopt.
Succes:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Safi,

Ik heb me in maart 2005 opgegeven (toen was net de stormloop begonnen met de internet-therapie) en in oktober 2005 ben ik begonnen dus dan is twee weken wachttijd HEEL ERG KORT, al is elke dag te lang. Ik had zoiets van "ach ja, nou wil ik stoppen, en hebben jullie geen plaats, tja, daar kan ik ook niets aan doen" en vrolijk maakte ik de volgende fles open. Hoezo struisvogelpolitiek? :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tollie,

Welkom hier.
Even snel voor dat ik voorstelling verder lees.
Ik slik Refusal, je moet 3 dagen helemaal niets drinken voordat je het gaat innemen.
Het luistert bij mij ook nauw.
Ik had het begin van deze maand een etentje en als dessert had ik een Dame Blanche genomen, maar buiten de chocolade saus was er nog een lichtbruine/beige saus geserveerd. Dus ik proeven. Het bleek Old Bayleys of zoiets te zijn. Twee koffielepeltjes en ik kreeg het me warm. Dus het werkt echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tollie,

Nu even verder. Ik ben een vrouw van 47,5 met man en twee kinderen, een zoon van 19 en een dochter van 16. Ik ben ongeveer vanaf 1999/2000 begonnen met stilaan steeds meer drinken tot ik begin 2005 aan ruim 2 flessen rode wijn per dag zat. Toen heeft een vriendin mij gevraagd of ik soms dronk en hoeveel. Oeps, ik wist niet eens hoeveel ik per dag dronk, dus ik zei een fles. Ik ben gaan turven en dat waren er meer dan 2. Toen ben ik gaan minderen en eind augustus was dat "nog" maar 1 fles per dag. Toen hoorde ik dat ik ontslag kreeg, omdat mijn directeur het bedrijf zou verlaten en er geen vervanging kwam, wegens reorganisatie dus. Toen dacht ik laat ik maar hulp gaan zoeken bij de verslavingszorg, want ik wil er toch vanaf en dit vooruitzicht was geen aanmoediging om het verder op eigen houtje terug te dringen. Ik me toen ook aangemeld bij die organisatie, voordat ik de eerste intake had was er al meer dan een maand voorbij. Dan weer een maand later de 2de intake. Dan in november een eerste begeleidingsgesprek en de verslavingsarts. Die laatste gaf me een Libriumkuur, waardoor ik 2 weken van mijn werk moest wegblijven, ik wist niet meer wat ik deed of waar ik was. Die had me van te voren wel mogen waarschuwen. Dan ook aan de Campral (lustremmer) die verkeerd aansloeg bij me en later Revia, waarvan ik in slaap viel. Eind april de behandeling stop gezet en zelf verder gegaan. Eind mei eindelijk bijna droog tot half augustus. Toen een gigantische terugval en een alcoholdepressie erbij net voor de herfstvakantie. Mijn vriendin heeft met toen weer eruitgesleept en zijn we samen op zoek gegaan naar hulp (bij die instelling wilde ik per se niet terug). Uiteindelijk vond ik begin maart de internetbehandeling. Die vindt je trouwens als je linksboven in dit scherm op alcoholdebaas.nl klikt.
Ik ben heel tevreden over de internetbehandeling en mede met aanmoediging van dit forum ben ik per 11 april geheel gestopt met drinken en ben met trots nog steeds niet-drinker.

Zo ik heb getypt dan ik van plan was.
Trouwens onze discussie voeren we op het dagdraadje, wat je kunt vinden onder ditjes, datjes % dagdraad en dan klik je op het draadje van vandaag en doe je gewoon mee.
Ik zie je daar wel verschijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Corinne,
ik ben heel blij met je openhartige reactie! Alleen begrijp ik nog niet zo goed waar, en hoe ik met iedereen kan praten. Als ik op 'ditjes en datjes'druk, kom ik niet in dit scherm terecht.
Misschien kan jij, of iemand anders mij uitleggen hoe ik op het forum beland, zonder omweg?
Nogmaals dank; ik heb nu in ieder geval eeb steuntje in de rug!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond tolie ,
welkom op adb
blacky vrouwke 45 jaar meer als 20 jaar verslaafd aan alcohol en nu al enkele maanden adb .
ivm refusal ik denk dat dit antabuse is , kan ik jou eigenlijk geen raad geven , behalve dat ik er ook een heel nare ervaring door gehad heb en het hierdoor niet meer neem
ik wens jou veel sucses met deze stap

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Tolie,

Ik ben een vrouw van 53 jaar. Ik heb 2 kinderen een dochter van 32 en een zoon van 30.
Ik ben 21 jaar geleden gestopt met alcohol, dat ging in één keer goed. Ik ben toen 16 jaar van de alcohol afgeweest. Ik dacht er zelfs niet meer aan, dat ik een exverslaafde was. Zelfs toen ik mijn tweede man( ben gescheiden) leerde kennen heb ik hem niet eens verteld, dat ik verslaafd was geweest.
Het was na zoveel jaar zo gewoon om geen alcohol meer te drinken, dat ik ook niet had gedacht dat het me voor de tweede keer te pakken zou nemen.

Zo'n 6 jaar geleden heb ik een erg conflict gehad op mijn werk. Er kwam een nieuwe collega en die was vanaf het begin jaloers op mij. Ze is toen dingen over mij gaan vertellen, die niet waar waren. Het ging van kwaad tot erger. Op dat moment kon ik het niet bewijzen, dat ik geen schuld had. Toen heb ik om de onrust te doven bier gekocht en met 4 weken zat ik op het oude niveau. Ik probeer nu al een jaar met vallen en opstaan een einde te maken aan mijn drankprobleem, maar het gaat nu goed.

Ik hoop dat jij het ook gaat redden en wens je veel succes.
Als je mee wilt doen bij ditjes en datjes moet je even naar boven gaan, dan op home drukken en dan kun je ditjes en datjes aanklikken. de rest wijst zich dan vanzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tollie,
In de bruine balk boven je eerste bericht zie je FORUMS>Alcoholdebaas>WIEISWIE?

Klik nu op Alcoholdebaas dan krijg je een lijst van alle discussieonderwerpen.

Klik op Ditjes, datjes & dagdraad.

Om op de actuele draad te komen, klik je op die met de datum van vandaag en zie je hebt ons gevonden.
Je kunt hem helemaal doorlezen, maar als je eerst even een antwoord geeft of je hem gevonden hebt, heb je meteen een test.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Tolie,

Van harte welkom,

Ik ben Fauve, ook 53 jaar en dronk iedere dag wel een fles wijn.
Ik was mezelf helemaal zat en heb me aangemeld voor de internetbehandeling bij alcohol de baas.
Ik zag er tegenop en schaamde me verschrikkelijk.
Je wordt er fantastisch geholpen en ze laten je vooral in je waarde.
Van medicijnen heb ik geen verstand, maar daar weten de hulpverleners alles van en veel mensen op dit forum.

Heel veel sterkte in je strijd, deze stap heb je in ieder geval al gemaakt.

Fauve

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tollie,

Je eerste alcoholvrije dag is ingegaan.
Ik wens je veel succes.
Als je het moeilijk krijgt, gaan dan snel naar ons dagdraadje van vandaag, dan kunnen we je snel steunen.
Ik heb eerder uitgelegd hoe je daar kunt komen.

Met de internetbehandeling heb ik mazzel gehad, ik kon zo instappen. Dus als het de eerste keer niet lukt, omdat je de melding krijgt dat het vol zit, gewoon even wachten en nog eens proberen.
Echt de moeite waard. Ik heb ze inmiddels afgerond en ben veel over mijzelf te weten gekomen en hoe ik mij het best kan wapenen tegen gevaarlijke situaties.
Tot op heden lukt me dat aardig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tolie je moet hier op Wie is Wie zo heet dit gedeelte van het forum niet meer zijn nu je je hebt voorgestelt
We zijn allemaal aan het kletsen met elkaar op Ditjes, Datjes&Dageraad een ander gedeelte van het forum.
Probeer daar ook te komen dan kun je mee praten. Gezellig!
Goed van je dat je vandaag niet drinkt...zo proberen we het allemaal onder kontrole te houden...het is de enigste manier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Tolie,

Je weet nu vast al wel hoe het werkt maar toch nog even dit berichtje:

Welkom op het forum!!

Om te weten hoe het werkt op dit forum moet je even kijken bij 'werking forum' links in het menu. Daar staat een stukje getiteld: 'hernieuwde samenvatting werking forum' en als je dat dan even leest weet je hoe het forum werkt.

Groetjes, Luciene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...