positivo Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Hallo allen,Na ook een tijdje meegelezen te hebben durf ik ook de stap te nemen.eerst in het kort stel ik mij even voor.Ik ben een single vrouw van 46 jaar en ook al jaren drink ik te veelDe laatste tijd liep het met mij flink uit de hand en begon steeds meer overdag tedrinken. Ben vandaag bij mijn huisarts geweest en heeft mijn probleem serieus opgevat.Ik heb gezegd dat ik het eerst zelf wil proberen maar probeer het via deze weg metjullie te delen.Sinds zaterdag drink ik niet.groetenpositivo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Welkomop dit forum PositivoIk ben een vrouw van 47.5 jaar oud , geen kinderen wel een hond en drink al 32 jaar te veel.Sinds 1996 probeer ik te minderen maar dat wil me niet lukken dus zit ik nu in de internetbehandeling van Alcohol de Baas.Het is erg prettig en profesioneel en ze laten je goed nadenken over je verslaving en hoe je jezelf reddingsboeien kunt toewerpen.Bovendien is iedereen op Ditjes Datjes en dageraad (ons draadje)met elkaar aan het kletsen .Je kunt daar ook meedoen en we zullen je ondersteunen als het allemaal wat teveel wordt en je weer wilt gaan drinken.Schrijf er weat op je hart ligt of lees mee of reageer.We horen graag iets van je.En wat goed dat je het al sinds zaterdag hebt volgehouden en bij de huisarts je probleem hebt verteld.Dit is een grote stap en we zullen je helpen.heb je nog alcohol in huis dan kan je het misschien beter door de goodsteen gooien .Ik kan alcohol zelf nl niet in huis hebben want dan ga ik voor de boeg.Zie je op ons "draadje" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Hoi Positivo,Ik ben net zo oud als jij en sinds twee maanden volledig gestopt met drinken.Ik heb 20 jaar teveel gedronken en dronk op het laatst dag en nacht. Het werd zo erg, dat ik echt een poging moest ondernemen om echt te stoppen. Ik zou mijn (nieuwe) baan verliezen als ik doorging en de relatie met mijn dochter van 16 kwam onder zware spanningen door mijn drinkgedrag.Gelukkig doet mijn man met mee, we drinken nu beiden thuis niet meer, gaan we naar anderen dan neemt mijn man nog wel een glaasje. Ik durf niet meer te gaan drinken, omdat ik bang ben dat ik dan compleet voor de bijl ga en helemaal van voren af aan moet beginnen, als ik mezelf nog op zou kunnen rapen. Dus ik ga voor de 0%.Veel sterkte, je zult absoluut hier steun ondervinden.Zie je graag terug op het draadje.Wat betekent trouwens asemmekrot??Groeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2007 Positivo,Welkom hier.Om je onderschrift te veranderen klik je bovenin de blak op profiel en dan kun daar in schrijven wat je wilt.Om mee te doen aan onze dagelijkse discussie: klik dan de discussie: ditjes, datjes en dagdraad aan, vervolgens open je het draadje van vandaag en je bent er.Ik ben trouwens Corinne, net als Safi, 47,5 jaar jong, heb een man, een zoon van 19 en een dochter van 16. Ik ben een gewoontedrinker die van af ongeveer 2000 steeds vroeger is gaan drinken en steeds meer. Samen op met mijn overgang. Nu ben ik van beiden verlost. Makkelijk was het niet, maar de internet behandeling hier kan ik aanbevelen. Die samen met het forum hebben mij uitermate goed geholpen.Ik zie je op de dagdraad.Succes met het stoppen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Horizon Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Hoi welkom hier!Ik ben een vrouw van 41 jaar oud met een dochter van vijf.Ik heb ook jarenlang veel gedronken; Ik ging voor ik mijn dochter had veel uit en dat ging gepaard met heel veel alcohol. Uitgaan heb ik tegenwoordig niet zo'n behoefte aan. Maar ik dronk wel dagelijks de laatste jaren en ook gewoon veel en veel te veel. Ik ben met de internetbehandeling bezig en ik drink nu door de week niet. Ik weet nog niet of het me zal lukken om in het weekend maat te leren houden maar dat zal dan wel zeer binnenkort duidelijk worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Hai Positivo,Voor het geval je het nog niet helemaal zou weten:Welkom op het forum!! Om te weten hoe het werkt op dit forum moet je even kijken bij 'werking forum' links in het menu. Daar staat een stukje getiteld: 'hernieuwde samenvatting werking forum' en als je dat dan even leest weet je hoe het forum werkt.groetjes, Luciene Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 30 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2007 Welkom Positivo!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mies Geplaatst 3 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2007 Hallo Positieve ,welkom,je vind hier vast veel steun,succes Mies Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden