Spring naar bijdragen

Voorstellen

Kinky

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Eindelijk gelukt om een nieuw bericht aan te maken. Ik zal gelijk met de deur in huis vallen. Ben een vrouw van 39 jaar, moeder van een meisje van 14 en een jongen van 8. Sinds ruim 8 jaar weduwe. Het drankmisbruik is er de laatste jaren gewoon ingeslopen. Ach ik had wel eens wat commentaar gekregen van familie e.d. maar heb het nooit serieus onder ogen gezien. Het hoorde gewoon bij mijn leven. Ik was een echte bierdrinker en dronk bier als een man (en erger), en dat elke dag. Een flesje of 6 tot 8 was standaard door de week, in het weekend ging per dag de halve krat eraan. Maar op een zeker moment ging gewoon de knop om. Ik was het helemaal zat!!! Ik schreef mezelf een brief gedateerd 1 juli 2007, daarin stond dat die kl*tedrank uit mijn leven moest, dat dat de oorzaak van alles was en dat ik het niet meer wilde. De volgende dag zag ik het briefje weer liggen. Ik dacht: ja, maar dat was gisteren... en nu heb ik er trek in... het stoppen komt nog wel. Dus ik goot mezelf weer vol. Ik bleef echter iedere dag dat briefje bekijken maar kon het gewoon niet (of durfde het niet, bang voor de afkickverschijnselen, en bang dat het leven dan minder leuk zou zijn...). Op vrijdag de 13e heb ik een afspraak bij de huisarts. Hij had drie mogelijkheden voor me:
1. stoppen
2. minderen (terug naar 1 kratje bier in de twee weken)
3. verslavingszorg

Ik dacht na, zat met de tranen in mijn ogen. Eindelijk zag ik de ernst van het probleem. Mogelijkheid 3 viel alvast af. Immers, ik ben toch geen watje zeker, die het zelf niet op kan lossen, dacht ik? Mogelijkheid 2 klonk het aantrekkelijkst maar ik ken mezelf dus dat was geen optie voor mij. Ik kan namelijk niet normaal drinken, ik kan alleen maar gieten. Opeens was het me duidelijk: ER ZIT VOOR MIJ GEEN ANDERE MOGELIJKHEID IN DAN NUMMER 1!!! En dat zei ik ook. Ik werd becomplimenteerd door de huisarts, maar hij voegde er wel aan toe dat ik dan wel vandaag moest stoppen! Ehh..... huh???? Nou ehhh... tja, het is toch vrijdag? Vlak voor het weekend.....?? Dacht ik nog. Maar afspraak is afspraak, en waarom moet je altijd op maandag beginnen met iets waar je eigenlijk gewoon achter staat of achter moet staan? Aldus geschiedde. En het was zwaar.... loodzwaar, kreeg pure afkickverschijnselen. Maar ik zette door en door en door en door..... het is nu 25 augustus en sta nog steeds droog. Tja vrijdag de dertiende, die dag heeft mijn leven veranderd.....

Maar wanneer krijg ik nu mijn persoonlijke coach hier? Ik wil namelijk niet terugvallen... blijf op mijn hoede.

Liefs,

Kinky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Kinky,

Allereerst hartelijk welkom hier. En je staat al droog sinds 13 juli. Ik vind dat knap, dat je dit tot hiertoe in je eentje hebt gedaan.
Ik ben destijds door huisarts naar de verslavingszorg verwezen, deze kon mij echter onvoldoende helpen. O, ik heb weliswaar een kleine 3 maanden droog gestaan, maar met veel uitglijders. 11 aug.vorig jaar luidde mijn grote terugval in, en die was echt vreselijk. Ik dronk het klokje rond, heb een zware alcoholdepressie doorgemaakt. Die maakte me evenwel weer wakker en begon samen met een vriendin op zoek te gaan naar ander hulp. Heb in januari een alcoholinsult gehad waarbij ik een lelijke smak van de trap heb gemaakt. In maart vond ik deze site en heb me gelijk aangemeld voor de internetbehandeling. Voor mij een schot in de roos. Ben gelijk ook op het forum gaan schrijven. Al snel kwam ik tot de slotsom dat stoppen via minderen toch niet de goeie weg was. Voor ik in de behandeling een doel moest stellen, had ik al besloten te stoppen. 11 april was mijn eerste dag niet drinken en de andere dagen zijn gevolgd.
Ook al ben je nu anderhalve maand gestopt, je kunt je ook dan nog aanmelden voor de internettherapie. Zij biedt je naast begeleiding ook handenvol tips en handvatten om gestopt te blijven. Dit is een keuze die jezelf moet maken.
Ik ben 47,5 met man, zoon (19,5) en dochter (16,5).

Voor uitwisselingen van gedachten, steun en dies meer, wij maken dagelijks een draadje aan waar we al onze wedervaardigheden neerzetten.
Ik hoop dat ook jij daar de nodige steun kunt vinden.

Ons draadje vind je onder alcoholdebaas > forums > ditjes, datjes & dagdraad >
en dan het draadje met de dag van vandaag openen. Reageren doe je door op de antwoordknop te drukken, je bericht te typen, vervolgens plaats je dit door op de knop Op discussie antwoorden te klikken.
Je bericht wordt altijd onderaan geplaatst.

Tot op het draadje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kinky,

Dat zal dan maandag worden, de dag zelf rekenen ze nooit mee en de weekeinden werken ze niet.
Verder houden ze zich goed aan hun eigen limieten. Mijn beleidster werkt niet op maandag en gaf altijd aan met de dag wanneer ik een reactie mocht verwachten.

Je kunt dus nu al een alcoholschrift bij houden. Dat is goed, want dat geeft je coach en jezelf zicht in jouw trekmomenten. Vul deze uitgebreid in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kinky,
Welkom hier!
3 dagen, dat kan ook maandag zijn! Wat let je, als je geen reactie hebt ontvangen om na maandag contact op te nemen met Tactus?
In ieder geval gefeliciteerd dat je al zo lang droog staat. Hulp is dus onderweg.
Ik ben 46 jaar, getrouwd en heb een dochter van 16.
Ik heb 20 jaar teveel gedronken en het lukt me tot nu toe de drank te laten staan.
Knap dat je zonder medicijnen bent afgekickt, althans dat begrijp ik uit je stukje. Ik heb ook veel ontwenningsverschijnselen gehad en heb nu nog in bepaalde mate last van mijn lijf, al zijn dat geen ontwenningsverschijnselen meer maar het gevolg van jarenlang drankmisbruik.
Veel sterkte en ik hoop je op ons draadje terug te zien!

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kinky, welkom!! Je schreef: ''Maar wanneer krijg ik nu mijn persoonlijke coach hier? Ik wil namelijk niet terugvallen... blijf op mijn hoede. '' precies hetzelfde heb ik dus ook. Ikheb me ingeschreven op internet hulp en dat duurt wel een paar dagen, duurt dan lang he? Ik heb vijf jaar niet gedronken toen een terugval van bijna twee jaar en precies zo'n hoeveelheden als jij schreef. Wel telkens proberen te stoppen, lukte me 1, of twee dagen, tot maximaal 8 dagen en dan was het hek van de dam. Ik was het zooooo zat en zo ben ik hier gekomen. Ik kan het niet zonder hulp en ben zo bang weer te beginnen.
Ik sta nu 12 dagen droog, een recordje, maar oh zo pril Jij bent al harstikke goed op weg zeg!! Er klinkt veel kracht uit je schrijven!! Sterkte!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...