Q Geplaatst 20 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2007 Hallo allemaal,Goed na enig geaarzel heb ik dan toch besloten om me hier aan te melden. Ik hou op zich niet van voorstellen, maar ik vind het niet netjes als ik het niet doe.Mijn verhaal is als volgt. Ik drink niet heel veel, maar wel elke dag. Ik ben daar heel bewust mee bezig. Ooit overigens wel een tijdje teveel gedronken en daarna een aantal jaren niet. Ben toen met oud en nieuw weer begonnen met een glaasje champagne en sindsdien niet echt terug bij af, maar ik kan blijkbaar niet zonder.Ik wil de knoop doorhakken, iemand raad voor me? Vast wel en alvast bedankt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 20 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2007 Quera,Eerst welkom hier.Ik begrijp dat je bang bent om opnieuw teveel te gaan drinken.Heel verstandig dat je nu al gaat aanpakken, de kans op succes is dan groter.Als je een paar glazen in de week wilt blijven drinken op gezonde wijze, dan moet je een twee/drie dagen per week helemaal niet drinken en de overige dagen max. 2 glazen.Wil je terug stoppen en vind je dat moeilijk dan kan ik je de internettherapie hier aanraden. Ik heb ze zelf gedaan en ben er heel tevreden over. Minderen was voor mij een pure zelfkwelling dus heb ik besloten helemaal niet meer te drinken en dat lukt. Ik kan me niet meer voorstellen dat ik die 2,5 à 3 flessen wijn moeiteloos achterover kiepte op een dag.Ik ben een vrouw van 47,5 met man, zoon van 19,5, dochter van 16,5, door een reorganistie werkloos sinds 1 1/2 jaar.Kom ons vergezellen in de strijd met vijand alcohol op ons dagelijks draadje te vinden onder Ditjes, datjes & dagdraad, vervolgens die met de datum van vandaag aanklikken. Om een bericht te plaatsen klikt je bij eender welk bericht op antwoord en dan krijg je een tekstvenster. Ben je klaar, dan klik je Op discussie antwoorden en je bericht wordt onderaan alle vorige geplaatst.Hoop dat je hier de nodige steun in je streven vindt.Tot op het draadje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 20 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2007 Quera,Welkom op het forum. Ik hoop dat je er wat aan hebt.Ik probeer nu al 13 maanden te stoppen met vallen en opstaan. Mijn langste poging was 6 weken.Gelukkig sta ik elke keer weer op en begin opnieuw en dat komt mede door het forum, alleen had ik misschien al de moed opgegeven.Ik wens je veel sterkte in de strijd met de alcohol.Wij noemen hier vaak de Gremlins, als we ontzettend last hebben en echte trek, dan moeten we de Gremlins weer verslaan.Ook de term ADB wordt vaak gebruikt, daar bedoelen we mee Alcohol de Baas zijn of worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 20 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2007 Hallo QueraWelkom op het forum!Fijn dat je mee komt schrijven en hopelijk kunnen we veel steun aan elkaar ondervinden.Ik ben ook een nieuwkomer hier en ben 7-7-07 gestopt met drinken .Tot nu toe 32 jaar een alcoholverslaving gehad en al vanaf mijn 15 de elke dag geblowt en best veel.21 jaar heb ik echt een ruig leventje gehad, erg veel gedronken en op woonwagenkampen gewoond en toen het me teveel werd en de hard drugs te dicht bij kwam wist ik dat we moesten minderen.Dit zijn we(ik en mijn man) nu 11 jaar aan het proberen.Maar dat blijkt toch niet echt te lukken op langere termijn alhoewel het mijn alcohol gebruik wel van 100 glazen in de week naar 35 terug had gebracht.Toch brengt dit me niks want mijn hele leven draait nog steeds om :wanneer mag ik nu eindelijk drinken.Nu ook eindelijk de knop in mijn hoofd omgedraaid en probeer er deze keer voor 100% voor te gaan.Is me eerder 5.5 maand gelukt in 2001 maar nu wil ik niet weer beginnen .Maar ik neem elke dag als een nieuw begin en maak me alleen zorgen om die dag.Bovendien ben ik de internet behandeling van Alcohol de Baas begonnen en dat heeft me al hele positieve en onderbouwende redenen gegeven waarom ik alcohol niet meer wil en waarom het slecht voor me is op langere termijn.Ik hoop dat het je lukt en zal je daarin ook graag onder steunen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Q Geplaatst 20 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2007 Bedankt voor jullie response, doet me echt goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 21 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2007 Hoi Queria,Welkom, ik heb ook eens een tijd niet gedronken, maar was toch weer aan het doorschieten. Ik werd bang van mezelf, waar gaat dit heen. Ik ben gestopt en zit nu op dag 8 en ben met internet hulp begonnen. Ik ben blij dit forum gevonden te hebben, was wel erg zoeken, maar als je wilt....Veel sterkte, ik hoop meer te lezen van je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Flodder Geplaatst 21 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2007 bravo, je hebt de stap gezet en op dit forum lukt het je wel.ik ben nog maar recent op dit forum en heb ook een internetbehandeling aangevraagd maar ik heb een wachttijd, ondertussen lees ik dat er veel mensen zijn in onze situatie.deze middag was mijn moeder hier op bezoek en we hebben samen een kriekje gedronken, dit was geleden van 6/8 dat ik alcohol gedronken had.ik voelde me op dat moment niet sterk genoeg om te weigeren maar ja , het is gebeurd.Gelukkig is het bij 1 gebleven, ik heb me onmiddelijk vermand en het lukte om geen 2de te nemen.ik voel me nu wel wat hulpeloos omdat ik toegegeven heb, die situatie kennen jullie waarschijnlijk ook.Vandaag drink ik echt niets meer dan water, succes voor iedereen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2007 Hoelahoep,Ben jij ook al een Vlaming?Leid ik af uit de kriek, dat kennen ze hier in Nederland niet zo erg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Q Geplaatst 21 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2007 Bedankt An en Hoelahoep. Goed dat je het bij die éne hebt gelaten Hoelahoep! En wat jij schrijft herken ik wel An, daarom heb ik ook het gevoel dat ik het moet aanpakken.Tijdje geleden dronk ik ook wel eens wat om 5 uur 's middags, maar dat wil en doe ik niet meer. En ik ben nu zover dat ik voor 10 uur 's avonds niet mag drinken en dan met mate (niet meer dan 2 glazen wijn of een biertje).Maar eigenlijk zou ik het gewoon helemaal moeten laten staan, want dat wil ik (alleen waarom doe ik dat dan niet?) en ik zit nu te dubben, verder afbouwen of in één keer stoppen. En zou me dat vanavond al lukken als ik dat zou doen?Ik ga eerst jullie verhalen maar verder lezen, ben er nog niet uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Flodder Geplaatst 21 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2007 Jaja Corinne, ikke ben ne Vlaming, een madam van 48 jaar.Quera, meiske ik weet het niet echt goed, ik wil wel volledig stoppen maar als je dan in gezelschap zijt zit ge daar met je spa rood.daarjuist bij mijn broer geweest en mijn man en broer zaten daar trappisten te drinken (elk 2) en ik had zo een goesting in een glas wijn maar ik ben er toch afgebleven, ik ben thuisgekomen en heb mij een temesta genomen en het forum geopend en nu ebt mijn goesting in alcohol langzaam weg......Vandaag is het gelukt maar ik weet niet of ik alle dagen zo sterk zal zijn.Weet je wat, bij ons is het leven van dag tot dag,iedere dag dat we niet drinken is voor ons een overwinning.Nu kruip ik in mijn bed want mijn temesta begint te werken.Prettige nacht en tot morgen.hoelahoep Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Q Geplaatst 21 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2007 Jij ook een prettige nacht Hoelahoep en knap, dat je ervan af gebleven bent! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2007 slaap lekker, hoelahoep. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kinky Geplaatst 22 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2007 Hallo iedereen, wil mezelf voorstellen op een nieuw topic, maar dat lukt me niet... of kan het ook hier? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Q Geplaatst 22 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2007 Hallo Kinky,Wat mij betreft kun je je gang gaan als een nieuw topic niet lukt. Welkom hier ik ben hier ook nog maar net. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2007 Hoi KinkyWelkom op het forum om een nieuwe wie is wie te maken ga je gewoon naar boven naar het begin van deze pagina en klik je op Nieuwe discussie aanmaken dan geef je je naam en waarom je hier komt en vertel je een beetje over je zelfHier is de handleidingELKOM AAN ALLE LEZERS EN SCHRIJVERS OP DIT FORUM!Als je niet wilt schrijven maar alleen wilt meelezen dan is dat prima. Denk niet dat we dat niet prettig vinden of zo.Als je zin hebt om mee te schrijven dan is dat natuurlijk helemáál leuk. Laat je in dat geval niet afschrikken door de discussies die je soms leest. Je hoeft niet net zo goed of net zo veel te schrijven als anderen doen, daar ben je helemaal vrij in. Je kunt er voor kiezen om een enkele keer mee te discussieren over een bepaald thema, maar je kunt dit forum ook gebruiken om je alledaagse belevenissen te delen met anderen. Je zult zien dat je na een paar keer schrijven vanzelf thuis raakt en vrienden gaat maken.De meeste berichten hebben direct of zijdelings met alcohol te maken, maar sta er niet van te kijken als het soms over héél andere dingen gaat. Wat we hier gemeenschappelijk hebben is dat we allemaal bezig zijn met minder drinken of stoppen met drinken en elkaar daarbij zo veel mogelijk willen ondersteunen.Enne.... humor is niet verboden.De meeste rubrieken spreken voor zich, maar een kleine toelichting:WIE IS WIEDit is de rubriek waarin je jezelf voor kunt stellen. Hoeft niet, maar als je regelmatig schrijft of meeleest is het wel prettig dat anderen een idee hebben wie je bent.DITJES, DATJES & DAGDRAADIn deze rubriek wordt bijna elke dag een nieuwe 'draad' geopend waar je je alledaagse belevenissen in kwijt kunt en natuurlijk kunt reageren op die van anderen. Hier kun je ook een draad openen als je je hart wilt luchten ergens over of als het even niet lekker met je gaat. Maar natuurlijk ook als je juist jubelend enthousiast bent! Dit is een beetje de centrale rubriek waar je altijd terecht kunt en waar je het wel en wee van de meeste schrijvers kunt volgen.(aanvulling) Als je vroeg wakker bent en je wilt de 'dagdraad' openen zet dan bij 'bericht titel': de dag met de datum daarbij. Bvb dinsdag 24 juli 2007. Liever niet een andere titel want dan wordt het allemaal erg onoverzichtelijk. Dus kijk altijd of er voor de dag al een draadje geopend is. Bij discussie samenvatting wat je maar wilt.WERKING FORUMIn deze rubriek kun je terecht met alle vragen die je hebt over hoe het forum werkt. Dat kunnen technische vragen zijn, maar ook vragen over wat de bedoeling is.De rest van de rubrieken spreekt voor zich. Stap de drempel over en ga gewoon lekker meedoen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 22 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2007 Kinky,Alvast welkom en ik hoop dat je hier de nodige steun vindt.Safi heeft je alvast het nodige verteld over de werking van het forum, dus ik laat het hierbij.Ik zie je wel op het dagdraadje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kinky Geplaatst 22 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2007 Dat is het nou juist als ik op nieuwe discussie klik, krijg ik geen ander veld waarin ik kan typen? Snap dat niet?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2007 Kinky..dat kan ik ook niet begrijpen...bij mij lukt het wel...kom maar gewoon naar Ditjes en Datjes en schrijf daar wat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Welkom Quera,Niet zoveel drinken en er toch niet buiten kunnen. Ja, het maakt niet uit hoeveel je er drinkt, als je er niet buiten kunt is het mis.ik hoop dat je inmiddels al gestopt bent en dat dat lukt. Met een beetje mazzel heb jij geen afkickverschijnselen! Dat heeft bij mij echt heel lang geduurd voordat ik daar last van kreeg. Eeigenlijk pas het laatste half jaar, voordat ik stopte. Helaas heb ik dus flink ervan gelust, maar met behulp van diazepam was het te dragen.Ik zie je dat je regelmatig staat ingelogd en dat je ook al meegedaan hebt op het draadje.Doe waar je je fijn bij voelt, alleen lezen, meeschrijven of een combinatie van beide.Veel sterkte ermee!Groeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Q Geplaatst 26 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 quote: Originally posted by: GemotiveerdWelkom Quera, Niet zoveel drinken en er toch niet buiten kunnen. Ja, het maakt niet uit hoeveel je er drinkt, als je er niet buiten kunt is het mis. Precies dat klopt en gezien mijn alcoverleden, heb ik wel degelijk reden om me zorgen te maken. Fijn, dat je het begrijpt en bedankt voor je welkom. Sinds gisteren niet gedronken, maar ik zal wel verder op het dagdraadje schrijven, want ik begrijp dat dat de bedoeling is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden