pepita55 Geplaatst 21 september 2007 Rapport Share Geplaatst 21 september 2007 Hoi ,Ik ben Pepita en heb een lang alcoholverleden.Vroeger heel vaak dronken geweest, maar nadat ik ziek ben geworden (overspannen, hypoglykemie)drink ik met mate. Ik kan er gewoon niet meer tegen.Toch drink ik nog steeds dagelijks twee en een half tot drie glazen voor het eten.ik wil hier graag mee stoppen, in ieder geval door de week.Mijn hele familie drinkt niemand is echt alcoholist, maar iedereen drinkt gewoon stevig.Het breekt mij gewoon op. Ik heb een druk leven, ben 52 jaar, werk in het onderwijs en ben beeldend kunstenaar en docente van een eigen tekenclubje van volwassenen.Het klinkt allemaal fantastisch, maar toch ben ik behoorlijk eenzaam.Ik ben door mijn alcohol gebruik vaak heel erg moe en het valt mij op, dat als ik s'morgens wakker word, ik als eerste denk, hoeveel heb ik gedronken gisteren. Als dat bv maar een glas is of helemaal niets(wat zelden voorkomt) voel ik me gelijk een stuk beter.Het liefst wil ik in ieder geval door de week helemaal stoppen met drinken.Herkent iemand mijn verhaal/probleem. Ik zou het super vinden om met lotgenoten te praten.Ik houd heel erg van lol maken en lachen, maar dan zonder alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 september 2007 Rapport Share Geplaatst 21 september 2007 Hallo PepitaIk ben 47.5 en probeer al 11 jaar te stoppen en nu is het me eindelijk gelukt voor bijna 3 maanden dankzij het forum en de internetbehandeling van Tactus/ Alcohol de Baas.Ze geven je opdrachten om eens echt naar je alcohol gebruik te kijken en afspraken met jezelf te maken.Erg leerzaam en ook de helpende gedachten die je kan gebruiken als je de drang naar alcohol voelt zijn erg nuttig en effectief.Schrijf mee op ons dagelijkse draadje Ditjes en datjes en klik op de datum van vandaag...als je dan op antwoord klikt kun je een berichtje of antwoord schrijven en dat komt dan onderaan te staan.We praten op het moment over de het feit of je als open blad of blauwdruk geboren wordt.Kijk ook nog eens op de Werking van het forum.Goed besluit trouwens om te proberen alcohol vrije dagen in te lassen ..je gezondheid zal er met stukken op vooruit gaan maar eerst zul je een hele moeie periode krijgen omdat je lichaam aan het ontgiften is.Zie je op ons 'draadje'? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 september 2007 Rapport Share Geplaatst 21 september 2007 Hoi Pepita,Ik heb je al op het dagdraadje verwelkomd, maar bij deze nog eens.Ik ben bijna 48, heb een man, een zoon van bijna 20 en een dochter van bijna 17.In maart 2005 gewezen op mijn alcohollucht door pianodocente, nu mijn vriendin.Gaan minderen op eigen houtje tot ik hoorde dat aan mijn baan een einde zou komen, omdat mijn baas er mee stopte. Paniek, want ik zag in dat ik het in die situatie niet zou redden in mijn uppie. Door de huisarts verwezen naar de Bouman. Hoewel ik niet zo tevreden was over de behandeling en al helemaal niet over de verslavingsarts was het me toch gelukt om eind mei/begin juni 2006 niet meer te drinken, al bleef ik glijpartijen hebben. Na de vakantie in een hele diepe valkuil gestapt. Ben toen gaan drinken om het drinken, klokje rond. Zag het niet meer zitten. Mijn vriendin heeft mij er weer uitgetrokken en op zoek naar hulp kwam ik hier terecht. Ingeschreven voor de internetbehandeling (ik had geluk en kon gelijk beginnen) en naar het forum. Een maand nadat ik op het forum zat, ben ik succesvol gestopt. Het forum heeft me daarbij heel erg goed geholpen.Het bevalt me steeds meer om niet meer te hoeven drinken.Ik wens jou ook heel veel succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 22 september 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 september 2007 cpas,Dank voor je berichtje.Ikzelf ben 52 heb ook een man en een zoon van 19.Ook ik denk dat ik het in mijn eentje niet zal redden vanwege mijn alcohol/medicijnen gebruik.Gisteren heb ik voor het eerst sinds weken niet gedronken,. beviel me heel goed.Toch was ik vanochtend heel vroeg wakker, heb wat gegeten en sliep daarna weer verder.Moet even stoppen!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 22 september 2007 Rapport Share Geplaatst 22 september 2007 Hoi Pepita,Het is heel herkenbaar hoor wat je schrijft over hoe je je de volgende dag voelt aan de hand van de "drank-stand". Ik keek altijd hoe leeg de fles aan de binnenkant van de koelkast was (op de keukenvloer stond dan altijd al 1 hele lege), was die nog voor de helft gevuld, dan dacht ik: ach het was maar 1 fles en een beetje, was die voor 1/4 gevuld, dacht ik: chips, dat waren bijna 2 flessen, en vervolgens werd ik enorm paranoia over wat dat die dag met mijn funktioneren zou gaan doen.Ik drink nu 2 weken niets meer, en hoef me dus wat dat betreft geen zorgen meer te maken. Ik kom er ook achter dat al dat gezuip slechts een slechte gewoonte is die je zelf enorm overschat: eigenlijk verandert er in alle denkbare situaties bar weinig als je niet meer drinkt. Je wint er alleen maar een hele hoop mee, waar onder de overwinning op jezelf. Goed dat je die eerste stap gisteren al gezet hebt, vaak is die kop eraf nog het allermoeilijkste. En nu volhouden he! Liefs, Kaia. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden