Spring naar bijdragen

Ralfons stelt zich voor

Ralfons

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Mijn naam is Ralfons, ik ben 37 jaar en heb vanaf pakweg mijn studententijd te veel gedronken. Hoewel ik het toen (meestal) nog wel redelijk in de hand had. Uiteindelijk had ik mijn drankgebruik niet meer in de hand. Dat heeft ertoe geleid, dat ik anderhalf jaar geleden de knoop heb doorgehakt om niet meer te drinken. Dit klinkt positiever als het toen was. Ik zat helemaal aan de grond en met mezelf in de knoop. Ik slikte antidepressiva, maar de combinatie met drank was een hele slechte. Ik heb professionele hulp gezocht en bezoek nog steeds wekelijks de AA. Sindsdien heb ik niet meer gedronken. Toch ben ik nog steeds veel met drank bezig, ik lees bijvoorbeeld veel over het onderwerp en deel graag ervaringen met andere "ervaringsdeskundigen". Vandaar dat ik me hier heb aangemeld. Niet omdat ik denk dat ik de wijsheid in pacht heb, maar omdat ik merk dat het me scherp houdt als ik me veel met het onderwerp bezighoud. En misschien heeft iemand ook wel wat aan mijn verhaal. Zoals ik ook zo veel gehad heb aan verhalen van anderen en nog steeds heb.

Groetjes,

Ralfons

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ralfons, van harte welkom! Wat goed van je om je hier aan te melden, heel verstandig. En we kunnen zeker wat ervaringen gebruiken. Hoe meer hoe beter! Ik ben ook een ervaringsdeskundige, alleen dat 'kundige' schiet er wel eens bij in: als je snapt wat ik bedoel. Van de ene kant, niet meer drinken, de boel als het ware onder controle hebben , maar evengoed de behoefte hebben, of de noodzaak zien om het niet los te laten. Probeer je zoiets te zeggen? Ik zou het liefst heel het onderwerp drank uit mijn hoofd schrappen, maar het zit er gewoon ingebakken. Welkom nogmaals en ik hoop je veel te lezen bij ditjes en datjes. Ik ben An bijna 50 Een aantal jaren droog gestaan, maar niet van harte. Een terugval echter niet terug bij 'af'. Elke dag dat je niet drinkt is een les, een vooruitgang, zo zie ik het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ralfond
Welkom op het forum...als ervarings deskundigen onder elkaar kunnen we elkaar zeker steunen hier..ik ben 47 jaar heb 32 jaar veel te veel gedronken en ben 11 jaar bezig te minderen met alcohol maar pas sinds ik hier schrijf ben ik ADB alcohol de baas wat betekend dat ik eigenlijk probeer niet te drinken maar het nu bij 2-3 glazen kan beperken in de week en dat was in juli nog minstens 30. Maar heb nu weer besloten 2 maanden droog te staan dus wellicht kan je me daar bij ondersteunen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ralfond,
welkom op het forum.

Ben zelf een vrouw van 52 jaar.
Vanaf mijn achttiende dronk ik dagelijks teveel alcohol.
Op mijn dertigste ben ik ziek geworden, overspannen , hypoglykemie ( regelmatig lage bloedsuiker spiegel)
Nu al 22 jaar dronk ik toch bijna ieere dag een halve fles wijn, ondanks mijn vermoeidheid.

Nu sinds 4 weken kan ik het dankzij het forum, nog meer beperken tot ongeveer 2 glazen per keer dat ik alcohol drink.

Mijn streven is door de week geen alcohol en in het weekend af en toe.
Ben daar hard naar op weg.
Ik schrijf niet zoveel op het forum, maar lees wel intensief mee
Ervaringsdeskundigen kunnen we hier altijd gebruiken.

groet van Pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ralfons,
Welkom hier! Je staat al in mijn ogen lang droog! Als je er teveel mee bezig bent voor jou gevoel, dan ios het goed dat je je hier hebt aangemeld.
Ik houd me aanbevolen tips om nog langer droog te staan en hoop je te zien op ons "draadje".
Tot dan!

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ralfons,

Welkom hier, medestrijder. Knap dat je al 1,5 jaar niet meer drinkt. Ik kan vast veel leren van je.
Ik ben een vrouw, wordt volgende maand 48 jaar, ben getrouwd en heb een zoon van bijna 20 en een dochter van 17. Ik drink nu 6,5 maand niet meer en het niet drinken bevalt prima, ik hoef niet meer. Ik heb wel twee behandelingen achter de rug. De internetbehandeling hier en het forum hebben mijn knopje weten om te zetten. Ik heb ter ondersteuning Refusal genomen. Trekremmers hielpen mij niet, maar ik heb een grondige hekel aan ziek zijn en daardoor werkt Refusal bij mij als een prima trekstopper.
Ik hoop dat ik nooit meer hoef te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...