Spring naar bijdragen

marjo wil zich voorstellen

Mai

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Ik, moeder van 39, kinderen van 9 en 10, toffe kerel die nog steeds bij me is.
Drink elke dag t liefst een liter witte wijn, als dat er niet is volstaat rood of bier.
Drink al meer dan 20 jaar, heb er nooit mee goed mee om kunnen gaan, laatste 10 jaar hopeloos!
Ben eerder gestopt (met refusal 8mnd, maar dat is al 4 jaar geleden, met hulp in groep, met mezelf en partner...). Toch hier, want ik wil stoppen voor de rest van m'n leven. Problemen door de drank: gezondheid, relatie, werk, sociaal. Heb me aangemeld voor internet behandeling. Ik weet dat ik het kan, maar ik ben zo bang voor de eerste terugval, want dan ben ik weer verkocht!
Angst om te stoppen, maar nog meer angst voor wat er gaat gebeuren als ik dat niet doen.
Ik zou het fijn vinden met jullie mee te kunnen doen, heb hier al veel gelezen, dat gaf een goed gevoel!
Voel me vreselijk rot op dit moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Marjo, welkom.

Ik ben een alleenstaande vrouw, 47 jaar, 2 zoons van 16 en 18 en al 15 jaar alcoholist. Zo dat woord is er uit, de eerste keer dat ik het hier zo zwart op wit schrijf. Meestal hield ik het erop dat ik een "alcoholprobleem" had maar door veel te lezen en de verhalen hier op het forum ben ik er wel van doordrongen dat je mij rustig het etiket alcoholist op kunt plakken. Twee tot drie flessen rode wijn op een dag was gebruikelijk. En dat is even ietsepietsje meer dan "verantwoord" alcoholgebruik is.

Vier jaar geleden ben ik al eens onder behandeling geweest, 5 maanden droog gestaan en toen weer hopeloos de fout in gegaan. Nu op eigen kracht bijna 2 maanden ADB. En dat bevalt me prima. Er gaat een wereld voor me open nu ik de wereld weer eens nuchter tegemoed treed. Ik heb veel hulp aan het forum gehad. Eerst door hoofdzakelijk alleen maar mee te lezen maar tegenwoordig ook mee te schrijven. Ik vind veel herkenning en erkenning hier. Na jaren me geschaamd te hebben voor mijn drankmisbruik en te denken dat ik de enige op de wereld was die er zo'n hopeloze zooi van maakte.

Ik hoop dat dit forum jou dezelfde steun kan bieden. En je kan helpen om de stap te maken om de strijd met het alcohol-monster aan te gaan. Want ik begrijp dat je bang bent. Heel begrijpelijk. Die angst voelde ik ook, ik stelde het moment om iets aan mijn drankgebruik te gaan doen ook steeds uit omdat ook ik bang was voor wat het me zou brengen. Het voelde zo vertrouwd dat ik al mijn problemen en mijn rotgevoel weg kon drinken in een "heerlijke" roes. Om de volgende dag te ontdekken dat al die problemen er nog steeds waren en ik steeds verder weg gleed. En zo was het cirkeltje weer rond.

Je schrijft dat je je nu al zorgen maakt over een terugval. Niet doen joh. Bekijk het per dag. Elke dag dat je minder of niet drinkt is er één. Kijk niet te ver in de toekomst, hou het bij vandaag en neem morgen dat besluit opnieuw. Zo valt het te overzien. Elke keer een klein stapje. Zo is het mij tot op heden ook gelukt. Want bij het woordje NOOIT meer gingen al mijn stekels overeind staan en was het stoppen met drinken eerder een straf dan een beloning voor mezelf. Nu ben ik zover dat ik denk ik MAG wel maar ik WIL niet. En dat is een hele overwinning op mezelf en geeft me heel veel zelfvertrouwen. Ik ben uit de tredmolen en bepaal nu mijn leven zelf i.p.v. afhankelijk te zijn van de alcohol.

Ik wens je heel veel sterkte en succes toe. Ik hoop voor jou dat dit forum je net zo kan steunen in je strijd als het mij heeft gedaan. Zelf heb ik de internetbehandeling niet gedaan. Ik heb in het verleden voldoende handvaten aangereikt gekregen om het zonder te kunnen. Pest was alleen dat ik al die handvaten in een la gooide en er niets mee deed. Nu heb ik ze afgestoft en worden ze dankbaar gebruikt. Eindelijk is de knop om bij me, maar beter laat dan nooit. (oeps,toch dat rotwoord :)).

Liefs,

Dani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marjo,
Het is heel fijn om niet meer te drinken! Begrijp me goed, ik heb zeker nog regelmatig mijn moeilijke momenten, maar mijn leven is zoveel beter nu ik niet meer afhankelijk ben van die troep!
Grappig dat je het woord terugval gebruikt in je aanmelding!, want dat woord gebruikte ik ook in mijn aanmelding in wie is wie. Het staat op het moment van mijn schrijven onder jou berichtje, hoewel het al even geleden is dat ik me hier heb aangemeld.
Ik denk nog steeds dat als ik dat eerste glas neem, ik dicht bij een terugval zit. Dat is de reden dat ik sinds 22 mei j.l geen slok meer gedronken heb! Doodeng vond ik het om daarmee te beginnen en ik dacht dat ik het nooit zou kunnen. Ik heb ook meer dan 20 jaar veel te veel gedronken. dat wis je niet zomaar uit je systeem, maar je kunt een eind komen.
Ik wens je veel sterkte en misschien wil je meeschrijven op ons draadje.

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo!! Welkom. Ja eng, spannend, brr... stoppen met iets wat je al 20 jaar doet. Het oude vertrouwd, maar oh zo geniepig. Veranderen is altijd spannend moet je maar denken.
Maar bij deze verandering weet je al van te voren dat je binnen korte tijd positief aan het veranderen bent! Bedenk eens wat een voordelen het geeft om niet te drinken!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marje,
Je hebt hetzelfde icoontje als ik.
Welkom op het forum.

Ik ben een vrouw van 52 jaar, ik drink al schrik niet 30 jaar bijna dagellijks alcohol en dan ook witte wijn.

Ik ben af en toe wel eens gestopt (zwangerschap)
Ook ben ik eens 3 maanden gestopt geweest.
ik dronk ongeveer een fles of 4 per week en dan nog het nodige ergens anders, gewoon teveel.

Aangezien ik veel last heb van lage bloedsuiker en anti depressiva gebruik, mag ik eigenlijk nauwelijks alcohol hebben.

Sinds 21 september, drink ik heel matig (bij gelegenheden max 2) dank zij het forum.
Het is nu vrijdagavond half 7 in 'normale' omstandigheden zou ik allang een halve fles achter mijjnkiezen hebben, maar nu heb ik lekker niets op, heerlijk.

Ik was net zo bang als jij om te stoppen, maar zoals iemand hier al zei, bekijk het per dag.
Schrap het woord 'nooit' en je kunt gewoon stoppen met die akelige gewoonte, zonder angst of dwang.

Ik wens je heel veel succes.
groet van Pepita, die vandaag niet drinkt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Marjo,

Welkom hier.
De angst om te stoppen had ik ook, maar het is me gelukt dankzij de behandeling en het forum ben ik al 6,5 maand alcoholvrij. Dat bevalt me zo goed, dat ik me niet anders meer kan voorstellen.
Rode wijn is lekker, maar voor mij niet goed.
Ik was al eerder gestopt, maar ik had vorig jaar van september t/m april dit jaar een hele grote terugval. Binnen de korste keren dronk ik veel meer dan ik ooit gedaan had: 3 flessen rode wijn per dag plus nog een halve liter jenever. Het was er op of er onder voor mij.
Wat ik kan, kun jij ook.
Ga ervoor: lees en schrijf hier als je het moeilijk krijgt. Zeuren kennen we hier niet. Je mag hier honderd keer over hetzelfde komen schrijven, je zult steeds een passende reactie krijgen.
Ik zie je wel op het dagdraadje, waar we de hele dag door met elkaar kletsen. Een bericht plaatsen doe je door op de knop antwoord bij een of ander bericht te klikken, je tekst te typen en door de knop op discussie antwoorden te klikken.
Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo welkom hier.

Wees niet bang voor iets wat misschien wel helemaal niet komt...een terugval. Bekijk het per dag en denk niet te ver vooruit. elke dag dat je niet drinkt is er een, en naarmate dat er meer worden voelt het steeds beter. Fijn dat je man nog steeds achter je staat. (is hij op de hoogte van je internetbehandeling en deelname aan dit forum?). Het is wel belangrijk dat ze achter je blijven staan.
Veel succes, en doe met mij mee en drink geen alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag margo ,
ik ben een vrouw van 45 jaar , geen kinderen .
ook ik heb alles bij alles 20 jaren van mijn leven verzopen , 2 liters wijn per dag en soms nog een liter vodka of andere sterkere drank er tegen aan , naar gelang hoe mijn brein stond .
mijn verslaving ging zo danig ver , dat indien ik niets in huis had , ik wel een fles ontsmettings alcohol uit dronk .
eerste keer in mijn leven gestopt in 2001 , maar na X dagen , mocht ik toch wel weer dat eene wijntje , maar die werden weer vlug die twee liter .
in maart 2005 besefte ik dat ik mij stilaan aan het dood drinken was , aanleiding iets wat gebeurdt was , ik vermagerde een kilo per week , om op het laats nog 41 kilo te wegen .
ik heb toendertijd mij ook aangemeld op een mailgroep , neen niet deze , en beetje bij beetje kon ik met de hulp van die mensen dat eerste glas laten staan .
maar ik ging regelmatig onderuit (drinken) maar gelukkig maar een dag , mijn laatse herval enkele maanden geleden hebben mij geestelijk dicht bij de dood gebracht , ik wou niet dat de alcohol mijn leven overnam , en ik heb toen gezworen dat het of ik of de drank zou zijn , en tot nu toe ben ik diegene die wint , maar ik zeg nooit , nooit , alleen vandaag drink ik niet .
vandaag is dit forum mijn uitlaad klep , de internet behandeling heeft mij persoonlijk veel inzicht gegeven in mijn verslaving en ik vindt het spijtig dat die op zijn einde loopt ;-((
ik wens jou dat je de kracht in je eigen vindt , om dat eerste glasje te laten staan sucses:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...