Spring naar bijdragen

Hallo lotgenoten


druppeltje

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Na een week hier veel gelezen te hebben wil ik me ook aan jullie voorstellen. Ik ben 48 jaar en drink al 25 jaar heel stevig. Sinds bijna 3 jaar ben ik weduwe en toen ging het helemaal fout want drink nu een halve liter jenever per dag. Met mijn stomme kop en tot groot schaamte en schuldgevoel ben ik onlangs in de auto getapt met zo'n slok op. Gelukkig geen brokken gemaakt maar wel aangehouden en rijbewijs kwijt. Nu wacht ik op het CBR en sta nog steeds verbaast van mezelf dat ik zo iets kon doen en ook nooit gedaan heb. Om mezelf maar nog harder te straffen ben ik begonnen de vorige week 1 dag niet te drinken, deze week 2 niet en vorgende week 3. Ik probeer het langzaam af te bouwen uit angst voor een delirium. Het valt me erg zwaar de angst dat ik nog alleen maar in de weekends mag drinken en dan nog de straf die boven mijn hoofd hangt, die erg hoog zal zijn en nu al is. Gelukkig verwaarloos ik mezelf, dieren en huis niet maar ik kan nergens anders meer aan denken. Ook op mijn werk weet ik geen smoes te verzinnen dat ik nu voorlopig (of altijd?) zonder auto ben. Ik hoop dat er hier mensen zijn die me begrijpen al is en blijft het stom wat ik gedaan heb want ik begrijp mezelf niet. Ook wil ik jullie allemaal heel veel sterkte wensen in deze lange en moeilijke strijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Druppeltje,
Welkom hier!
Wat betreft dat afbouwen door iedere week een dag minder te drinken....ik heb bdat ook diverse malen geprobeerd maar het is mij nooit gelukt. Uiteindelijk ben ik toch van de een op de andere dag gestopt. Ik heb dat niet alleen gedaan en onder begeleiding van een arts met medicijnen die de ergste ontwenningsveschijnselen verzachtten. Misschien moet je daar ook maar eens aan denken, als dat afbouwen niet lukt!
Verder wens ik je heel veel sterkte en ik denk dat je hier veel herkenning zult vinden.
Wat betreft je rijbewijs kwijt zijn: ja dat is lastig. Wellicht dat je kan zeggen dat je auto kapot is en dat je geen geld hebt om hem te laten repareren??? Ik kan me voorstellen dat je niet op je werkt zegt dat je je rijbewijs kwijt bent geraakt, zoiets zou ik ook niet zeggen. Het zou ook kunnen dat niemand iets merkt, althans niet op je werk!
Ik had ook een enorme angst dat ik nooit meer zou mogen drinken. Ik denk daar ook zo min mogelijk aan. Gewoon voor jezelf beslissen dat je vandaag niet drinkt! En dat doe je de dag daarop weer!
Ik hou het zo al een aantal maanden uit en het valt me niet tegen, hoewel ik af en toe ook vreselijk graag wat wil drinken! Ik doe het echter niet, want ik kan geen maat houden.

Veel sterkte en ik hoop je op ons draadje te zien!

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief Druppeltje,

Misschien is het schaamtevolle kwijtraken van je rijbewijs wel het beste wat je op dit punt van je leven is overkomen: laat het je ogen openen en een eerste stap zijn op de weg naar een ander leven, wat niet door alcohol beheerst wordt! Je hebt heel wat verdriet gehad, en je bent ook maar een mens met goede en slechte gewoonten. Een mooie frisse start maken nu siert je alleen maar, het zou absoluut geen schande zijn om toe te geven dat je ogen met een slok op open zijn gegaan. Het gaat nl niet om wat je deed, maar om wat je nu DOET.
Welkom hier, je bent niet alleen en samen staan we sterk!

Liefs, Kaia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Druppeltje,

Welkom op het forum,

Misschien kun je over een tijdje zeggen tegen mensen, die vragen of je drinkt
"nee hoor zelfs geen duppeltje"

Ik denk ook dat het kwijtraken van je rijbewijs misschien wel de druppel was.

Kom lekker lezen en schrijven op het forum dat is goed gezelschap voor mensen, die willen minderen/stoppen met alcohol.

Ik ben trouwens pepita, vrouw van 52 jaar, die al 30 jaar stevig drinkt.
Nu drink ik af en toe matig.
Heel veel dagen drink ik ook niet.
Helemaal stoppen kan/wil ik nog niet, maar het zeer matig drinken bevalt mij veel beter dan dagelijks die halve fles wijn naar binnen werken.
Groeten van Pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach lieve Pipi,

Ik had ook die pech want stond ook nog op de parkeerplaarts maar ik dreigde te gaan rijden en dat was voldoende om me als een crimineel te behandelen. Sorry dat ik je hier mee lastig val maar ik was zo behandeld als een crimineel (benenk dat ik in Amsterdam woon) dat ik deze schock nooit meer te boven kom: ik moest blazen maar dat lukte me niet van de zenumen en toen werd ik mijn auto uitgetrokken om het opniuew te doen maar lukte weer niet. In handboeien mee naar het buro en daar blazen maar ook niet, de trut weigert werd gezegd en toen de cel in. Ik eiste dat ik iemand mocht bellen om mijn hondje uit te laten maar ik mocht alleen mijn smoel houden zeiden ze en werd boos omdat ik dit dierenmishandeling vond. Sieraden moesten af maar dat ging niet snel genoeg dus ze trokken vanalles kapot. Nog nerveuzer als ik was moest ik om 20.00 s,avonds plassen maar mooi niet. Zeik maar ik je broek maar kom de cel niet uit toen weer woedend en werd argressief genoemd. Weet dat ik invalide ben en ik die auto echt nodig heb voor mijn mobliliteit zowel werk als prive want ik kan niet zover lopen. Ja het was stom en miosschien wel goed voor de ommekeer maar ik kan niet zo lang wachten op mijn straf. Weet jij iemand die hier ervaring mee heeft? Door deze stress heb je meer zin in een borrel i.p.v. het je motiveert te stoppen.

druppeltje loopt over

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jee druppeltje, wat een afschuwelijke ervaring en wat een kl**tzakken daar bij de politie! Niet overlopen hoor, juist nu moet je je hoofd er even goed bij houden! Ik weet niet hoe het gaat met een straf na zo'n aanhouding, maar wel weet ik dat jij onheus behandeld bent en dat moet je niet op je laten zitten! Jij mag niet met drank achter het stuur, maar dat is geen vrijbriefje om jou maar slachtoffer te maken van respectloos machtsmisbruik! Ik hoop dat je het gauw een plekje kan geven, misschien slachtofferhulp? Weet je, zo'n gebeurtenis hakt er in, en raakt zoveel van je emoties: onmacht, angst, zorgen, verdriet.....maar op een dag is dit niet meer dan iets wat op een dag passeerde, dus probeer te blijven kijken naar het Grote Plaatje: niet meer drinken, je leven opnieuw beginnen kan elke dag, en dan zullen jou niet meer van die nare dingen overkomen en zal het je alleen maar heel veel beter gaan!

Sterkte en liefs, Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druppeltje,

Eerst en vooral welkom op ons forum.
Ik hoop dat het je lukt om te minderen.
Voor mij bleek dat niet te werken en ik heb uiteindelijk het besluit genomen helemaal te stoppen.
Daar heb ik geen spijt van. Ik heb rust gevonden en hoef nu niet meer te drinken.
Het minderen / stoppen heeft wel 2 moeillijke jaren en behandellingen gekost.

Voor wat betreft je behandeling door de agenten, kun je een klacht indienen. Wat ook het vergrijp moge zijn waarvan iemand verdacht wordt, agenten blijven verplicht de arrestant met gepast respect te behandelen. Uit je verhaal maak ik op dat ze de regels overtreden hebben.

Wat betreft de rijontzegging die je boven het hoofd hangt, zul je zeker e.e.a. moeten toe lichten ter zitting. Uiteraard kun je je afhankelijkheid van de auto i.v.m. je handicap benadrukken.

Als je je rijbewijs niet nodig hebt voor je werk, kun je je verschuilen achter een goeie smoes. Auto in de prak en voorlopig doe je het maar zonder. Maar als ze weten dat je mobiliteit zwaar afhankelijk is van je auto, ontkom je er niet aan naar waarheid te zeggen dat je teveel gedronken had. Je hoeft daarbij natuurlijk niet te gaan vertellen dat je dagelijks een halve liter jenever drinkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druppeltje, wat was dus duidelijk de druppel die de emmer deed overlopen. Wat een schrikken zeg.
Inderdaad zo kan je niet doorgaan. Als je doorgaat wil je niet weten wat er nog meer kan gebeuren. Brrrrr. Stoppen dus, goed dat je aan het afbouwen bent. Kom erbij en we slepen je er wel door.
Welkom!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een ongelofelijk gedrag van die gasten! Goed voorbeeld voor de maatschappij. :angry:
Eigenlijk ben ik best benieuwd naar hoe dat afloopt, mocht je het er niet bij laten zitten natuurlijk want ik kan me heel goed voorstellen dat je er op een gegeven moment murw van wordt en denkt; 'ze zoeken het maar uit, laat maar zitten'.
Wat ik dan in ieder geval wel hoop is dat je dit forum en jouw besluit om te stoppen niet laat zitten :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...