Spring naar bijdragen

Nieuw

Gigi

Aanbevolen berichten

Hoi ik ben Gigi, 33 jaar. Na een aantal dagen lezen wil ik me toch voorstellen.
Vanaf mijn zestiende drink ik. Eerst alleen tijdens het stappen. Ik ging door todat ik flink aangeschoten was of zelfs dronken.
Later, zo rond mijn 25ste ging ik ook doordeweeks drinken gewenning alom. Ik wordt er stellig van en het maakt dan niet uit of ik er ruzie door krijg. De volgende dag weet ik niet meer wat ik precies gezegd heb of waar het over ging.
Ik ben hierop gewezen door mijn directe omgeving en ben naar de huisarts gestapt. Met een doorverwijzing ben ik naar Novadic gegaan. Eerst werd er gesproken over opname, dit blijkt achteraf niet nodig te zijn omdat ik niet elke dag dronken ben en alleen 's avonds drink. Soms kan ik het houden bij 2 glazen maar vaak als de kurk eraf gaat moet de fles leeg (wijn)
Nu wordt er gesproken over een behandeling met medicijnen. Gesprek met de arts heb ik nog niet gehad dus ik weet ook nog niet welke medicijnen er voorgesteld gaan worden.
Het afgelopen jaar heb ik Citalopram geslikt (wel door gedronken) waar ik inmiddels weer mee gestopt ben.
Ik zit nu bijna een jaar in de ziektewet, het werd me allemaal teveel.
Ik voel me afgewezen door mijn ouders (heb geen contact meer met ze), in de basis heb ik een hoop gemist. Met als gevolg dat ik super gevoelig ben voor iets wat maar ruikt naar afwijzing.
Rationeel weet ik dat het niet goed voor me is om te drinken en ik denk ook weleens van "waar is die tijd gebleven dat ik niet rook en drink"
Ik zie er tegenop om te stoppen, zeker zo voor de feestdagen (excuus?) en te zien hoe anderen wel drinken, m'n maag draait al om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gigi,
Welkom op het forum.

Hoewel ik wel veel jaartjes ouder ben dan jij, herken ik veel van je verhaal.
Ook ik dronk als 20,30-er veel en veel teveel alcohol.
Op mijn dertigste werd ik ziek, overspannen en lage bloedsuikerspiegel.
Ik moest wel stoppen met die hoeveelheden.
Sindsdien drink ik voor algemene normen niet zo heel veel, maar wel dagelijks.
Nu drink ik vanaf 21 september alleen zo nu en dan en dan niet meer dan 2 tot 3 glazen.
Het bevalt mij heel erg goed.

Ik hoop dat je hier de kracht en steun vindt, die je zoekt,
Je kunt meeschrijven op de dagdraad, dat vind je onder ditjes&datjes, je kunt gewoon meeschrijven door op een willekeurig antwoord te drukken, je berichtje wordt dan automatiscvh onderaan geplaatst.

Heel veel sterkte met minderen/ stoppen met alcohol.

Groetjes van Pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Gigi,
Goed van je dat je je hier aangemeld hebt! Ik heb veel baat bij dit forum en gun anderen dit ook! Ik hoop dus dat je veel steun hier zult vinden!
Stoppen met drinken is eng. Ik heb er heel lang over gedaan om de poging te wagen. Ik begrijp dus heel goed waarom je bang bent.
ik kan je echter zeggen dat jet zo meevalt, ook al is het zeker niet gemakkelijk! De angst was bij mij groter dan die in werkelijkheid was.
Ik zou zeggen neem het eerste stapje en probeer eens een dag niet te drinken! De dag daarna kan je opnieuw met jezelf en afspraak maken of je niet of wel wilt drinken.
Feit is dat iemand die alleen 's-avonds drinkt natuurlijk ook een alcoholist is. Ik heb jarenlang alleen 's-avonds gedronken. Ik dacht toen dat ik het onder controle had. Totdat ik tegen een burn out aanzat en toen begon door te slaan. toen had ik de controle voor mijn gevoel niet meer, terwijl ik die controle voorheen ook niet had, dat alleen maar dacht!
Denk eens goed na wat je ECHT wilt! Ik kan je verzekeren uit ervaring dat niet drinken of minderen het meest fantastische kado is wat je jezelf kunt geven!
Succes en sterkte!

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Gigi

Welkom op het forum.
Ik ben blij dat je de stap naar hulp vragen hebt durven zetten.
Dit is een hele grote belangrijke stap.
Ik ben nu 47 jaar en dit is voor mij de eerste keer dat ik hulp heb gevraagt.
veel te laat natuurlijk maar beter te laat dan nooit.

Wees dus trots op jezelf dat je er wat aan gaat doen.
leef per dag.
doe met ons mee en drink vandaag niet
en geef je lichaam en geest een kans .

Ik heb zelf ook door problemen met mijn vader de drank als vriend gezien maar weet nu dat er geen ergere vijand is.
Geen grotere Nepper,
nep emoties
nep lach
nep vrienden
nep alles

loop met me mee dan geef ik je een hand!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Gigi,

Welkom hier.
Ik heb twee behandelingen nodig gehad om er echt vanaf te komen.
De eerste bij de Bouman, die was niet zo succesvol, veel uitglijers en uiteindelijk een mega terugval.
Ik heb echt met de rug tegen de muur gestaan. In het voorjaar de internetbehandeling gevolgd. Van te voren niet kunnen geloven dat ik het zou redden. Ter ondersteuning gebruik ik Refusal. Als je dat gebruikt, of diens broertje Antabus, word je gelijk ziek als je toch drinkt.
Ik ben echt heel blij dat ik niet meer hoef te drinken.
Gezien de lange periode dat je al drinkt, moet je heus Thiamine (vitamine B1) gaan innemen. Alcoholisten hebben een gigantische gebrek aan vitamine B1. Het is het eerste wat een verslavingsarts voorschrijft.
Aangezien je al meerdere keren een week niet hebt gedronken zonder al te veel afkickverschijnselen, is het vooral zaak om je gedrag en je gedachten aan te pakken om niet steeds weer te gaan drinken.
Ik kan je echt de internetbehandeling aanraden, zij geven je ontzettend veel handvatten om met succes te stoppen of te minderen. Ze laten je helemaal in je waarde. Ze veroordelen niet en bieden hele goede begeleiding.
Het beste is in ieder geval om eerst een hele tijd niet te drinken alvorens te overwegen om matig te gaan drinken. Voor mij is dit i.i.g. niet weggelegd. Ik kan geen maat houden; 1 glas is niet genoeg, 15 is te veel. Voor mij hoeft dat eerste glas dus niet. Ik ben nu vrij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gigi,

Ook ik herken veel van jouw verhaal: de afwijzing door je ouders en daarmee het gemis in de basis, en het drankgebruik wat zo onder controle lijkt (maar ondertussen.....).

Ik dacht altijd dat ik alles wel zelf kon, maar je kan niet gezond verder leven alsof er niets aan de hand is als je basis zo schittert van afwezigheid! Mijn advies voor jou (of misschien doe je dat al wel?) is dan ook: vraag een verwijzing bij je huisarts voor psychotherapie, anders blijven het kind in jou en je geweten altijd stoorzenders bij alles wat je doet! Het is echt geen overbodige luxe, objectieve ogen zien zoveel meer en het leven is te kort om nog jaren zo als slachtoffer van je verleden door te moeten gaan. Bovendien is het een mooi avontuur met jezelf, even alles op een plek zo rond je 30ste! Dat staat trouwens los van je drankgebruik, in aanpak dan.

Dat je er tegen op ziet om te stoppen met drinken, is heel normaal. Het gekke is dat er tegenop zien veel erger is dan er daadwerkelijk mee bezig zijn!
Het helpt echt om het bij de dag te nemen, niet denken nog aan de feestdagen, het is 15 november nu, alleen maar denken aan vandaag, en zo gaat de tijd, dat zul je zien!

Voor mij is het ook een soort van missie met mezelf om alles eens anders te doen (na jaaaaren gewend zijn om maar door te blijven drinken), het geeft ook een kick om me, myself & I te zijn: ik word er soms eufor van, extra gek, natural high...het is een leuk spelletje: nuchter zijn terwijl je ziet hoe voorspelbaar (irritant luidruchtig enzo) het gedrag van de drinkenden wordt, en geloof me: jouw rol in het geheel is altijd de leukste en gedenkwaardigste (niet in de laatste plaats voor jezelf omdat je em daadwerkelijk kan herinneren;-)).
Maar het heerlijkste nog vind ik de ochtenden, die ik zowaar beleef omdat ik ze niet meer verslaap en waardoor ik zoveel meer uit m'n dag haal.....zo zie je maar: stoppen met drinken is zo gek nog niet.....go 4 it, go 4 yourself, cause you're worth it (veel meer nog dan die babes in de reclame!).

Liefs, Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gigi,

Welkom hier op het forum.
Ik ben hier zelf ook nog maar kort, maar in die korte tijd heb ik al heel veel opgestoken door mee te lezen en soms te schrijven.
Ik ben heel erg blij dat ik gestopt ben!
Hier vind je steun en begrip.
'K zie/hoor je,
Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gigi
je verhaal is voor mij ook zeer herkenbaar, drinken tot je flink aangeschoten bent, geen kontakt met ouders hoewel dat laatste bij mij weer hersteld is na 8 jaar door middel van therapie. Dat zou ik je ook aanraden. Je kunt echt leren om met afwijzing om te gaan en om je eigen basis te maken. Na anderhalf jaar dagbehandeling heb ik anderen niet meer persee nodig om me goed te voelen al blijft die gevoeligheid er wel, maar als je dat ook gaat herkennen dan is er goed mee te leven. Met mij gaat het nu ook best wel goed alleen bleef ik wel drinken, misschien meer als gewoonte, stress wegdrinken.. vorig jaar ben ik via dit forum en de internetbehandeling een tijd gestopt met drinken en daarna mocht ik nog 1 dag in de week drinken van mezelf maar dat liep weer uit de hand.. de hoeveelheid werd steeds meer en ik verzon steeds meer speciale gelegenheden waarop ik ook mocht drinken. Toen ben ik maar gestopt met hier schrijven want ik kon het niet. Tot juni dit jaar, toen ben ik weer hier op het forum terecht gekomen en inmiddels ben ik redelijk alcohol de baas. Gisteren was het 5 maanden geleden dat ik mijn laatste zuipdonderdag had.

Ik heb nog 1 fikse uitglijder gehad 2,5 week geleden maar geen terugval gelukkig... en al had ik het niet verwacht, het leven zonder alcohol en vooral zonder katers en zonder schuldgevoelens en schaamte bevalt me beter dan het leven met!!!!

Begin inderdaad met per dag te kijken.. vandaag niet drinken en morgen zie ik wel weer.
Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...