Spring naar bijdragen

Al 8 dagen


Gem

Aanbevolen berichten

Goededag, (ex) alcoholisten,

Ik heb enkele weken geleden de stap genomen om van de alcohol af te komen. Dat doe ik thuis onder begeleiding en ben nu 8 dagen'"clean". Daar ben ik best trots op want dat is een periode die ik vele vele jaren niet heb beleefd.
Ik ben nu aan het afbouwen met mijn medicijnen en hoop morgen niets meer te sloikken, behalve nog een portie vitamine B, wat ik een jaar moet volhouden.
Ik heb lange tijd gezocht op internet naar forums zoals deze, want ik denk dat je op deze manier met mede lotgenoten het beste steun kan vinden.
De voornaamste reden dat ik ben gaan drinken was ontspanning vinden. ik had een drukke baan, waar veel van mij werd gevraagd. Na een slopende dag is er niets lekkerder dan op de bank gaan zitten met een glaasje. Van het een komt het ander en voor je het weet duik je met een enorme slok alcohol het bed in, waar je uiteraard goed slaapt. Dat ik verkeerd bezig was, is pas de laatste weken tot me doorgedrongen toen ik zelfs 's-ochtends begon te drinken.
Ik begin binnenkort met een nieuwe baan en dat matcht natuurlijk niet samen.
Ik hoop van jullie tips te krijgen hoe ik van de alcohol moet afblijven, bij recepties, op vakantie enzovoorts.
Uiteraard ben ik ook bereid om mijn eigen ervaringen met jullie te delen en tot steun te zijn, ook al zit ik nog maar in het piepkleine voorstadium. Feit is dat ik ben gestopt vooralsnog, al ben ik heel bang voor een terugval, als het allemaal wat moeilijker om me heen begint te worden.

Nicenfrance, het zou enorm helpen als je man je zou willen steunen door in ieder geval niet meer thuis te drinken. Mijn man heeft dat tot nu toe ook niet meer gedaan(hij dronk ook stevig, maar ik stak met kop en schouders boven hem uit), maar het helpt enorm als je thuis samen aan de koffie, thee of sapjes zit.
Hopelijk kan je hem overtuigen, want je hebt tenslotte een dochter van 5. Mijn dochter heeft er flink last van gehad (ze is nu 16) dat ik dronk en dat doet/deed onze relatie niet goed ook al gaat het nu iets beter.
Succes ermee.

Hoop reacties te krijgen.

Gemotiveerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Gemotiveerd,

Welkom op het forum.

Wat je daar vertelt, is heel herkenbaar voor mij.

Thuiskomen van het werk en even onderuit met een glas rode wijn. Bovendien had ik mijn vrije dagen en juist op die vrije dagen ging ook steeds vroeger drinken.
In maart 2005 vroeg een vriendin me of ik dronk en hoeveel. Ik ben toen gaan turven en kwam op bijna 3 flessen per dag. Ik ben toen op eigen houtje gaan minderen en stak op "slechts" 1,5 fles per dag in september 2005. Toen kreeg ik te horen dat mijn baas zijn werkzaamheden zou staken en dat mijn baan ook zou verdwijnen. Knudde, dat betekende of een nieuwe baan of thuis in de WW terechtkomen. Dat laatste zou wel heel veel vrije tijd betekenen. Toen heb ik me inschreven bij de plaatstelijke verslavingszorg. Ik was niet onverdeeld tevreden over de behandiling, m.n. die van de verslavingsarts, maar ik wist toch te minderen en zelfs te stoppen, zij het met uitglijers tussen 1/2 en onze vakantie in augustus. Onze terugreis ging voortreffelijk tot we Heathrow naderden en daar niet mochten landen. Dat was die fameuse ochtend van die terreurdreiging. Toen we uiteindelijk thuis kwamen, zij het zonder onze bagage waren we gesloopt, we hadden er 30 uur reizen opzitten. Er was nog wijn in huis. De volgende dag ben ik gaan kopen en mijn terugval was diep. Ik dronk nog meer dan voorheen en kwam zelfs in een zware depressie terecht. Mijn vriendin is mee opzoek gegaan naar oplossingen omdat ik bij de verslavingszorginstelling niet terugwilde. Uiteindelijk vond ik deze site en heb me meteen aangemeld voo de behandeling, het forum verkend en gestart met eerst weer minderen. Uiteindelijk heb ik maar besloten geheel te stoppen. Echt een goede oplossing. Nu ben ik dank zij de steun van mijn vriendin, dit forum en de behandeling al 50 droog.

Jij hebt er al 8 droge dagen op staan. Heel goed, dat zijn zo een beetje de zwaarste.

Ik zou zeggen: kom op ons dagdraadje, daar kun je je verhalen kwijt en krijg je snel respons. Wij openen geen aparte draadjes, maar alles op het dagdraadje, zo raken we de draad niet kwijt. Op het dagdraadje (de datum van vandaag) klik je op antwoord en dan typ je maar wat je wilt. Je bericht komt altijd onderaan te staan.

En natuurlijk: gefeliciteerd met je 8 dagen ADB

:rose::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gemotiveerd,

Harstikke goed dat je al 8 dagen "clean"bent....

De reden dat ik dronk en gebruikte was omdat het mijn perceptie van de realiteit veranderde.....
Het effect wat alcohol en drugs op mij hadden was heerlijk...ik voelde me compleet als ik onder invloed was....ik durfde meer, was mondiger en ik vond mijzelf volwassen...maar het grootste voordeel van onder invloed zijn was dat mijn hoofd stil werd....en dat vond ik heerlijk...even geen problemen aan mijn hoofd... Ik dronk en gebruikte om de realiteit te onvluchten en/of te veranderen...
De laatste paar jaren was mijn leven een hel/gevangenis geworden...ik kon niet meer stoppen met drinken en gebruiken hoe graag ik ook wilde...ook toen mijn kinderen geboren werden kon ik niet stoppen...mijn hele leven hing aan elkaar van leugens , valse beloftes , gefrusteerde partner , bange kinderen , teleurgestelde ouders , zelf tot op het bot gefrustreerd , eenzaamheid en vooral angst...ik was bang voor alles en iedereen... ik had alles wat je zou kunnen wensen , een hele goede baan , een leuk huis , geld , leuke partner en kinderen... maar ik had geen idee wat ik er mee moest doen of kon doen..of hoe ervan te genieten.... ik vertelde mijzelf dat ik alleen nog maar kon genieten als ik onder invloed was...ik kon alleen maar slapen als ik onder invloed was..de gedachte dat ik nuchter moest gaan slapen joeg mij angst aan... ik kon de waarheid niet meer van de leugen onderscheiden...
Ik vond het normaal om s'ochtends cocaine te gebruiken om wakker te worden...ik vond het normaal om helemaal van de wereld op de bank naast mijn partner te zitten en als ze er wat van zei dan zei ik dat ze niet zo moest overdrijven... enfin zo kan ik nog wel een paar 100 voorbeelden geven...
Na een kliniek en meerdere pogingen bij AA ben ik uiteindelijk nuchter en clean geworden...
Eindelijk kon ik inzien dat ik gefaald had in mijn pogingen op eigen houtje te stoppen en gestopt te blijven...wat denk ik voor mij nog belangrijker was is het feit dat ik eindelijk ook kon inzien dat mijn leven een zooitje was... van binnen en van buiten... en ik raakte mijn bodem want ik wist dat ik op mijn manier geen succes/vrijheid/blijheid zou kennen in mijn leven... altijd heb ik dingen (drugs , alcohol , mensen , status , geld) van buiten gezocht om van binnen goed te laten voelen... ik weet vandaag dat dat onmogelijk is... een probleem dat van binnen zit kan niet met iets van buiten opgelost worden...

Ik ben nu ruim 20 maanden clean en nuchter en mijn leven is drastisch veranderd... Eindelijk weet ik een beetje wat het is om mijzelf comfortabel te voelen in mijn eigen vel...wat het is om deel uit te maken van een groter geheel terwijl ik vroeger altijd zelf voor God speelde...dat ik een bijdrage kan leveren aan mijn gezin , op mijn werk en bij de AA....dat mijn kinderen niet meer bang voor mij zijn...dat een hoop dingen waar ik vroeger heel veel waarde aan hechtte vandaag niets meer voor mij betekenen...

Ik ben niet immuun voor alcohol en drugs.... als ik begin dan is het einde zoek...veel ervaring hahahaha... het enige wat ik doe is een paar simpele regeltjes volgen op een dag om verlost te zijn van het drink/drugsprobleem...en tegelijkertijd zijn een hoop andere problemen ook opgelost dankzij die paar simpele regeltjes...

Ik wens je enorm veel sterkte Gemotiveerd....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Gem, zo op je verjaardag eens gekeken bij jouw introductie. Ontzettend knap van je hoever je bent gekomen. PROFICIAT! Vooral drinken om te kunnen ontspannen.... moet je nu toch wel van achter je oren krabben! Bij mijn terugval 'dacht' ik dat DAT wel de rede was. Maar het was gewoon de verslaving die vroeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...