Spring naar bijdragen

ik stop ook, ik word er zooo moe van...


ikstopook

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik stop ook! Na 25 jaar, eindelijk eens het idee dat ik het gewoon niet meer wil. Het duiveltje in mijn achterhoofd denkt daar anders over, maar ik wil niet meer drinken, ik ga de strijd aan met het duiveltje dat alcohol heet. Ik word er gewoon zoooo moe van! Al 25 jaar drink ik dagelijks teveel. Een jeugdzonde die ongemerkt een behoorlijk probleem veroorzaakt heeft. Beste forummers, hopenlijk kan ik bij jullie terecht voor een praatje enzo, voor steun. Wederzijds. Ben gestart met Annazorg en gesprekken bij reguliere psychiater.

Groeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Stoppie

Welkom op het forum.
Voor ondersteuning zit je hier aan het goeie adres.
Zelf schrijf ik hier sinds juli dit jaar en heb ook de internet behandeling gedaan van Alchol de Baas.
En kan nu terug kijken op een eerste alcoholvrije verjaardag in november, Kerst en Oud en Nieuw sinds ik 13 ben...maar als je me dat een paar maanden geleden had gevraagd had ik je verteld dat ik nog niet zo ver ben.
Kom schrijven op Ditjes en datjes waar we de hele dag kreunen en steunen, geiten, vragen en antwoorden en z, enz.!

Want van alcohol kun je ook zo moe worden...voor al als je het zo als wij deden elke dag nodig had.


weer een schrijffout...zal het ooit eens lukken???:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Ikstopook!

Wees welkom en succes met je strijd.
Ben je al gestopt of heb je een stopdatum in gedachten. Wat is je doel?

Zelf heb ik twee jaar geworsteld om me te bevrijden van de alcohol. Ik ben een vrouw van 48 met een man en twee kinderen, verslaving ws. begonnen in 1998 en uit de hand gaan lopen vanaf 2001/2002.
Ik heb 2005/2006 een behandeling gehad bij de Bouman, maar was september 2006 zodanig teruggevallen dat ik nog meer dronk dan ooit en ook niet meer sliep, want dat was verloren tijd, die kon beter aan zuipen besteed worden. Dit jaar de internetbehandeling hier gedaan en meteen ook aan het forum deelgenomen. Een maand na aanmelding op het forum heb ik de knop kunnen omzetten en hij staat lekker nog in de nulstand. Dat wil ik ook zo houden. Ik hoef lekker geen alcohol meer te drinken.

Vergezel ons op de dagelijkse draad. Die vind je onder Alcohol de Baas > Ditjes, datjes en dagdraad > het draadje met de dag van vandaag.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn doel is geheel te stoppen, lid te worden van de Blauwe Knoop, lijkt me fantastisch. Heb het eerder ervaren en voelde me zooooveel beter. Ik wil ook graag de gedachte kunnen hebben "ik hoef lekker geen alcohol meer te drinken", het zou werkelijk een bevrijding zijn om niet meer te hoeven drinken, om tijdens het doen van de boodschappen, geen alcohol meer te hoeven kopen, en me niet meer te hoeven schamen voor het meisje achter de kassa. Momenteel drink ik nog een fles wijn leeg, maar ik ben gisteren pas begonnen aan een internet-behandeling bij Annazorg. Hopenlijk heeft het effect, ik ben ook vreselijk ongeduldig en wil veel te snel resultaat zien. Iets wat in 25 jaar is opgebouwd kun je .i. niet zomaar stoppen of veranderen.

Bedankt voor de reacties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn hier allemaal nogal ongeduldige types. Toch moeten we het geduld opbrengen. Geduld met onszelf en wat we nastreven. Langdurig overmatig alcoholgebruik schuif je idd niet even onder de mat.
Je zult moeten leren omgaan met jezelf. Het is een uitdaging. Stoppen is echter het mooiste cadeau dat ik mezelf heb gegeven, niet alleen voor mezelf, maar ook voor mijn dierbare omgeving.
We zullen in jouw verhalen en mededelingen vast veel van onszelf herkennen en jij in die van ons. Pik eruit wat je kunt gebruiken als ondersteuning.
De therapie zal je handvatten geven, wij kunnen je aanmoedigen en advies geven vanuit onze eigen ervaringen, medicatie kan je ondersteunen, maar je zult het zelf moeten doen.
Onder aanmoediging van het forum heb ik, na een valse start, op 10 april te middernacht alles wat ik nog in huis had aan drank door de gootsteen gekieperd. Ik heb er absoluut geen spijt van.
Dat kun jij ook, vandaag nog, over 5 minuten is het middernacht. Wat is er een mooier moment dan de geboorte van een nuchtere ik?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
CPAS

Wij zijn hier allemaal nogal ongeduldige types. Toch moeten we het geduld opbrengen. Geduld met onszelf en wat we nastreven. Langdurig overmatig alcoholgebruik schuif je idd niet even onder de mat.


Je zult moeten leren omgaan met jezelf. Het is een uitdaging. Stoppen is echter het mooiste cadeau dat ik mezelf heb gegeven, niet alleen voor mezelf, maar ook voor mijn dierbare omgeving.


We zullen in jouw verhalen en mededelingen vast veel van onszelf herkennen en jij in die van ons. Pik eruit wat je kunt gebruiken als ondersteuning.


De therapie zal je handvatten geven, wij kunnen je aanmoedigen en advies geven vanuit onze eigen ervaringen, medicatie kan je ondersteunen, maar je zult het zelf moeten doen.


Onder aanmoediging van het forum heb ik, na een valse start, op 10 april te middernacht alles wat ik nog in huis had aan drank door de gootsteen gekieperd. Ik heb er absoluut geen spijt van.


Dat kun jij ook, vandaag nog, over 5 minuten is het middernacht. Wat is er een mooier moment dan de geboorte van een nuchtere ik?



Heb angst voor een delirium. Vandaar niet plotseling stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
CPAS

Wij zijn hier allemaal nogal ongeduldige types. Toch moeten we het geduld opbrengen. Geduld met onszelf en wat we nastreven. Langdurig overmatig alcoholgebruik schuif je idd niet even onder de mat.


Je zult moeten leren omgaan met jezelf. Het is een uitdaging. Stoppen is echter het mooiste cadeau dat ik mezelf heb gegeven, niet alleen voor mezelf, maar ook voor mijn dierbare omgeving.


We zullen in jouw verhalen en mededelingen vast veel van onszelf herkennen en jij in die van ons. Pik eruit wat je kunt gebruiken als ondersteuning.


De therapie zal je handvatten geven, wij kunnen je aanmoedigen en advies geven vanuit onze eigen ervaringen, medicatie kan je ondersteunen, maar je zult het zelf moeten doen.


Onder aanmoediging van het forum heb ik, na een valse start, op 10 april te middernacht alles wat ik nog in huis had aan drank door de gootsteen gekieperd. Ik heb er absoluut geen spijt van.


Dat kun jij ook, vandaag nog, over 5 minuten is het middernacht. Wat is er een mooier moment dan de geboorte van een nuchtere ik?



Bedankt voor je reactie. Dit heeft emotioneel veel losgemaakt bij mij, zomaar door het lezen van jouw reactie. Het is de waarheid en daar moet ik mee leren leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste ik stop ook,

Ik wens je heel veel sterkte, ben zelf 10 jaar nuchter geweest en helaas dacht ik wel weer sociaal te kunnen drinken niet dus.........
Ben nu per 1 jan weer gestopt niet makkelijk maar heb veel aan het forum, zorg in iedergeval dat je geen druppel in huis hebt goed dat je hulp het gezocht en echt een leven zonder drank is een bevrijding,
inderdaad geen onrust meer of je wel genoeg in huis hebt het zal nu even doorbijten worden maar je krijgt er zoveel voor terug echt waar!!!!!!!!!
Hoop je snel weer te zien op de dagdraad

Heel veel succes en liefs,

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ikstopook!
Herkenbaar zo'n lange periode van drinken en dan (eindelijk) er wat aan gaan doen!
Complimenten dat je de stap hebt gewaagd! Kom rustig hier als je het moeilijk hebt! Er zijn heel wat glazen NIET genuttigd, door hier even steun te zoeken! Tenslotte snapt iedereen hoe lastig het is, vooral in het begin!
Sterkte en ik hoop je regelmatig hier te zien en te horen dat je goed gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ISO ik reageerde vandaag al bij ditjes en datjes, maar ik wil je alsnog van harte welkom heten hier.
Hier zit je goed, hier ben je op je plaats.
Heerlijk ga er over fantaseren dat je niet meer HOEFT. Ik HOEF ook niet meer, alsof er een ketting van mijn lijf valt. HIEP HOI WE HOEVEN NIET MEER!
Sterkte en succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ISO,

Welkom hier!

Geweldig besluit van je, erg moedig.
Ben je niet een beetje TE bang voor een delirium?
Het kan natuurlijk ook onderbewust de functie hebben, dat je nog niet stopt.

En ongeduldig zijn we allemaal, dat is heel erg herkenbaar, we moeten allemaal leren de tijd te nemen, het stapje voor stapje te doen...1 dag tegelijk, soms zelfs 1 uur tegelijk.

Maar vooral: Stoppen en die eerste niet meer nemen...alleen die eerste maar!

Veel sterkte, succes en tot ziens op het dagdraadje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...