Spring naar bijdragen

Hallo allemaal


cupofwondering

Aanbevolen berichten

Mijn handle is "cupofwondering'. Ben 55, man, en heb 3 volwassen kinderen en een schat van een vrouw. Al sinds mijn studententijd begin jaren 70 ben ik een stevige drinker geweest, maar vanaf 1998 steeg dat tot 8 glazen per dag. Heb hulp gezocht bij een verslavingscentrum en ben sinds 2000 in een zelfcontrolegroep beland waar ik veel aan heb. Gecontroleerd drinken blijkt echter voor mij niet mogelijk. Daarom ben ik op 2 januari gestopt en op 3 januari met Refusal begonnen. Dan heb im tenminste een stok achter de deur. Het valt me nog mee, maar ik ben zoooo moe. Hoop hier regelmatig langs te komen en mee te praten.
Ik wil er nu echt vanaf. Ik heb gezien wat de drank met mijn vader heeft gedaan, die we de laatste 5 jaar voor zijn sterven helemaal niet meer konden bereiken en wil mijn gezin dat lot besparen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cup, als ik het zo even mag afkorten: van harte welkom. Zo te lezen ben je die drank goed zat. Nou ja ergens komt er een moment dat je het gewoon gaat laten. De eerste laten staan. Je schrijft heel positief over je gezin, dus mag ik aannemen dat er ook genoeg rede is om die zooi te laten staan.
Ikzelf heb ruim vijf jaar niet gedronken en toen, plots, een terugval van een jaar. Nu ben ik via internet alweer een paar maanden bezig om ADB te worden. Eerst geprobeerd 'sociaal' te drinken, ik dacht moet kunnen na zoveel jaren niet. Maar dat kan ik dus ook niet. Nu heb ik besloten weer naar 0 te gaan en het bevalt me prima. Succes, ik lees je wel op het draadje van vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Cup,
goede beslissing heb je genomen! Allereerst stop je voor jezelf, maar het speelt zeker mee dat je gezin er wel bij zal varen als je niet meer drinkt. Het is even slikken als je erachter komt dat je niet meer kan drinken! Ik heb inmiddels daar grotendeels vrede mee, maar soms baal ik er nog wel van! aan de andere kant is mijn kwaliteit van leven zoveel verbeterd sinds ik niet meer drink, dat dat voor mij de grote motivator is om tot nu toe vol te houden!
Dat je heel moe bent herken ik erg. Ik ben maandenlang moe geweest en nu nog! Vergeet alleen niet dat je dit soort dingen altijd wegzoop en nu voel je je zoals het werkelijk is! We hebben jarenlang ons lichaam misbruikt en dat kan natuurlijk niet in zo'n korte tijd hersteld worden. Men zegt zelfs dat je lijf een jaar lang nodig heeft om weer op verhaal te komen. Het geestelijke aspect is een verhaal apart!
Ik hoop dat je hier veel steun zal vinden, ikzelf heb er in ieder geval veel aan!

Sterkte en succes. Ik hoop dat je vol houdt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo 'Cup' , en welkom hier!

Zeer goed besluit heb je genomen, beter laat dan nooit.
Ikzelf ben vrij nieuw hier, nu 2 weken 'droog', ook met behulp van Refusal en zeer zeker het forum, waar ik veel aan heb.
Dit is niet mijn eerst stoppoging, maar voor mijn gevoel wel mijn eerst serieuze.
Ik heb eindelijk ingezien dat ik gewoonweg niet sociaal kan drinken, ga dus voor de 0.
Het is emotioneel erg zwaar, het voelt alsof in in de rouw zit, ik ben mijn 'vriendje' kwijt...
Ook lichamelijk valt het niet mee, ik ben erg moe, al ben ik blij dat ik niet meer ontwennings-verschijnselen heb. Zo slaap ik vooralsnog goed.

Misschien is de internet-behandeling alhier, bij TACTUS ook wat voor jou?
Ik heb me zelf net aangemeld, omdat ik er veel positieve reacties over hoor.

Kom op het dagdraadje, raak er je ei lekker kwijt, doe er je voordeel mee!

Tot ziens aldaar, en vergeet niet, die eerste niet te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Cupofwondering,
Ik heb je gisteren al even welkom geheten.
Nu ik je bij de wie is wie tref: nogmaals welkom.
Ik heb twee jaar geworsteld om van de drank af te komen en het is gelukt.
Mijn eerste behandeling heb ik bij de reguliere verslavingszorg gehad, maar na een hele leuke vakantie ben ik helemaal teruggezakt, dieper dan ik ooit zat.
Uiteindelijk heb ik deze site ontdekt en heb me toen gelijk aangemeld voor de behandeling en ben op het forum gaan meedoen.
Ik was blij om op het droge te komen. Eindelijk verlost van het alsmaar moeten drinken.
Het is moeilijk, verslaving is maar en raar ding.
Ik hoef gelukkig niet meer te drinken en heb er ook geen behoefte meer aan om nog eens sociaal te gaan drinken.
Eind deze maand maak ik weer een afspraak met de huisarts. De bedoeling is om zonder Refusal verder te gaan. Ik voel me daar nu ook klaar voor.
Refusal was voor mij een hele belangrijke stok achter de deur en het verloste mij van het steeds opnieuw moeten maken van de keuze wel of niet drinken.
Ik wens je veel succes en hoop dat je net als ik veel steun vind in het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cup of Wonders! (COW?)

Welkom!

Geweldige beslissing om te stoppen, dat je juist nog meer mag en kan gaan genieten van het leven met jouw vrouw en kinderen.

Hoop dat jouw heldere tijd een geschenk mag zijn waarin je bewust kan leven voor je gezin en medemens.

Groet,

Leeuw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...