Spring naar bijdragen

bang


juf

Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw in dit forum en vooral bang. Heb me nog nooit voor zoiets aangemeld, maar kan het duidelijk niet alleen oplossen. Ben ook niet thuis in de werking van de site, een beetje een digibeet zeg maar. Ik lijk voornamelijk goed georganiseerd maar in de kern van de zaak is dat helemaal niet zo. Ben ongelooflijk verrast door alle betrokkenheid van mensen voor elkaar, dacht dat dit niet meer bestond.
De moed en inzet van veel van jullie vind ik enorm sterk en warm tegelijk.
groeten
juf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Juf, welkom hier!
Ik neem aan dat je een probleem hebt met drinken en dat dat de reden is dat je je hier aanmeldt? dan ben je in goed gezelschap.
Stoppen in je eentje is moeilijk, niemand die het merkt en ook niemand die het merkt als het weer eens misgaat.
Het voordeel van een forum als dit is dat je alle ervaringen rond stoppen of minderen kunt delen, de moeilijke momenten, de successen, de trekmomenten, iedereen weet waar je het over hebt en je bent niet meer alleen hierin.

Welkom op dit forum en als je wilt (absoluut geen verplichting maar mijn nieuwsgierigheid ;)) kan je dan eens iets vertellen over je ervaringen met alcohol en wat je heeft doen besluiten je hier aan te melden?
De eerste stap heb je al gemaakt en dat is erkennen dat je een probleem hebt en dat is hartstikke moedig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Juf,

Welkom hier, en veel succes met je strijd.
Je bent hier op het juiste adres, samen staan we hier sterk in de strijd tegen alcohol.

We vinden elkaar hier dagelijks op het 'draadje' 'ditjes&datjes', gewoon klikken op de datum van vandaag.
Hier kun je met lotgenoten lachen, huilen en alles ertussenin.
Je staat niet alleen!

Groetjes, Cacao

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb de laatste jaren heel veel te verwerken gehad en nam een wijntje om 17.00, eerst eentje dan leek alles wat gemakkelijker te gaan, nog eentje want op een been kan je niet staan...en zo werden het er van lieverlee steeds meer en hoewel ik me dagelijks voorneem er niet aan te bgeinnen om 17.00 gebeurt het toch...droge mond, transpireren...na een paar glaasjes is het weg, het gevulde glas water blijft gewoon staan....gewoon verslaafd dus, denk ik zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juf, zo is het bij mij ook begonnen.Zodra de klok van vijf in zicht kwam, ging de fles open. eerst 1, toen 2 en later 3 of meer.Dan de avonden nog aan de zachte borrel. Eerst 3 toen 4 en later 5.
Tel uit je winst.Ben vorig jaar eerst de cursus :minderen doe jezelf"" gaan volgen. Resultaat de fles bleef ,s middags dicht. En ik bleek er niet eens zoveel moeite mee te hebben. Daarna de internettherapie
hier gevolgd. Resultaat : Eerst 1 avond niks , toen 2 en later toen de begeleiding afgelopen was 4 avonden niet meer drinken.Gelukkig doet mijn man mee (dronk overigens wel met mate).
Afgelopen weekend heb ik voor het eerst in 40 jaar niks genuttigd. Ik mag wel in het weekend , maar het hoeft niet meer pesé.Ben overigens een vrouw van 57 jaar. Ik wens je veel sukses!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Juf,

Eerst en vooral welkom op ons forum. Je ziet, je staat niet alleen met je probleem en je bent niet de enige.
Voor ik hier kwam (en toen had ik toch al een behandeling achter de rug bij de plaatselijke verslavingszorg), dacht ik dat alcoholisten alleen van die verlopen figuren waren. Ik schaamde me dus erg. Hier blijkt dat dat toch wel een hele misvatting van me was. Doodnormale mensen al dan niet met een baan die kampen met een alcoholprobleem en toch volop in de maatschappij staan.
Op het forum kan ik met mijn problemen terecht, ik krijg er altijd respons op. Prettig vind ik ook dat gewoon de hele dag door dezelfde draad wordt gebruikt, er hoeft lekker niet geswicht worden.
Ik zou zeggen doe lekker mee op onze dagdraad, misschien is het in het begin wat onwennig, maar gewoon van je laten horen. Je stoort ons nooit.

Als ik zo lees hoe je drinkt, het transpireren enz. dan ben je idd verslaafd.

Stoppen vond ik ook eng, maar na een paar dagen ga je toch beter voelen.
En je hoeft het niet alleen te doen, wij leven met je mee en als je wilt, op deze site vind je ook de internetbehandeling. Ik was daar zeer tevreden over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom juf,
Angst? Ik ken het gevoel maar al te zeer in relatie tot drank. Ik heb letterlijk geprobeerd mijn fonieën weg te drinken, maar dat lukte natuurlijk niet. Ik sta nu sinds 2 januari droog, dus de eerste week zit erop. Maar ook ik ken de angst met name dat het weer niet lukt: ik vertrouw mezelf niet meer. Ik hoop mer Refusal als stok achter de duer verder te komen. Probeer ook een beetje aardig voor je zelf te zijn. Als de eerste week maar om is....
Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juf welkom. Je bent bang om over je alcoholverslaving te schrijven op dit forum? het te vertellen aan anderen? Of ben je bang het zelf onder ogen te moeten zien en erover na tedenken? Ik denk dat we allemaal met de bibbers zijn begonnen, letterlijk en figuurlijk. Blijf bij ons, deel je angst en misschien kunnen we je wel helpen. Sterkte en ik lees je wel bij ditjes en datjes, het draadje van vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...