Spring naar bijdragen

Het moet er dan toch maar eens van komen.


jani

Aanbevolen berichten

Bij deze wil ik mezelf voorstellen. Ik lees alweer geruime tijd mee en dan is dat wel zo beleefd.
Ik ben een vrouw van 49 jaar, 30 jaar getrouwd en moeder van 2 kinderen. Een jongen van 19 en een meisje van 22 jaar.
Ik drink al vanaf mijn 14e jaar en altijd meer dan "gezond"is. Het gebruik liep regelmatig uit de hand en dan laste ik een korte stop periode in om aan mezelf en mijn gezin duidelijk te maken dat ik het in de hand had.
Het afgelopen jaar is er veel gebeurd, ik ben dan ook steeds meer gaan drinken. 1 fles per dag en op vrije dagen 2. Op 22 november ben ik gestopt en sinds een paar weken in behandeling bij TACTUS.
Mijn doel is nu om tot 1 maart niet te drinken en het daarna weer te bekijken.
Groeten Jani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Jani,

Wat goed dat je gestopt bent, en in behandeling bent gegaan.
Hoe gaat het nu, zo zonder alcohol?

Zoals je al hebt kunnen lezen, doen we op het forum ons best om elkaar te ondersteunen in de strijd tegen alcohol, waarbij het de een beter lukt om niet te drinken, dan de ander, en waarbij de een verder is dan de ander. Het maakt niet uit, het gaat om dezelfde strijd!
Kom gerust op het dagdraadje als je vragen hebt, of als je het moeilijk hebt, of gewoon voor ditjes en datjes.
Of lees gewoon mee.

Ik wens je veel succes!

Groetjes, C

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jani..je bent wel moedig om je vandaag an te melden aangezien er heftige discussies heersen.
maar laat je er niet door weg jagen, soms moeten alle harten gelucht worden en meningsverschillen geuit worden.
Blacky waarschuwt ons ook vaak voor valkuil die pas na de feestdagen komt, dus misschien is er hier en daar ook wel een erge behoefte aan alcohol waardoor de meningen wat hoog oplopen.
Maar ik kan in niemand zijn hoofd of hart kijken.
Wel weet ik dat er hier stuk voor stuk leuke en lieve mensen zijn die elkaar ondersteunen in hun gevecht tegen de alcohol.
Ik hoop dat je die steun hier ook vind en door jouw ervaringen ook mij kan helpen in mijn gevecht.

Welkom!
ps je andere moedige daad is natuurlijk de eerste laten staan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safidepafi,
Ik lees alweer een poosje mee en de discussies zijn met zekere regelmaat heftig.
Omdat ik mezelf steeds in de balk van ingelogde personen zag staan leek het me niet meer dan billijk dat ik mezelf voorstelde omdat het in mijn ogen anders net leek alsof ik meegluur, terwijl ik wel degelijk veel herken in sommige zaken die aan de orde komen, met name "trek in" en "heimwee naar", en ook baat heb bij de antwoorden cq mogelijke oplossingen die gegeven worden.
groet Jani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Jani, heel herkenbaar jouw verhaal. Knap van je dat je de stap hebt gezet. En nu drink je al een hele tijd niet, geweldig. Je lichaam en geest krijgen nu even rust en kan je beter nadenken. Ik hoop je ook te lezen bij ditjes en datjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jani,
Fijn dat je je even voorstelt, want ik zag je naam al regelmatig.
Fantastisch dat je al zoveel weken niet meer drinkt! de 22e is een goede datum in de maand hoor! Ik ben ook op de 22e gestopt.
Ik hoop dat je inmiddels ervan kunt genieten dat je al zo'n grote prestatie hebt geleverd.
Al die jaren drinken gaan je niet in de koude kleren zitten en dat is er niet zomaar uit. Dat merk ik ook nog regelmatig!
Maar we gaan ervoor allemaal. Goed dat je meedoet!

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jani,

Van harte welkom hier, we gaan zo'n beetje gelijk op: ook ik dronk dagelijks minstens 1 fles en heb sinds 25 november geen druppel meer gedronken! We zijn dus al aardig op weg, ben benieuwd naar je ervaringen. Ik hoop dat je veel baat hebt bij de internetbehandeling en dat je hier op het forum net zoals ik veel steun en herkenning zult vinden!

Liefs, Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...