Spring naar bijdragen

Snap er helemaal niks van, ik probeer maar wat


sterk

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,
Ik weet niet of ik nu in de juiste categorie terecht kom, want ik kom er niet echt uit. Gelukkig ben ik niet de enige geloof ik die nieuw is en daar last van heeft(-;
Ik ben Sterk (whahaha leuke gebruikersnaam hè) en lees al weken mee, maar omdat ik de eerste keer toen ik mij aan gingen melden dronken was wist ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet meer en had zodoende problemen met inloggen(-;, dat is nu opgelost omdat ik mij opnieuw heb aangemeld. Ik drink al 3 weken niet meer en het bevalt me goed. Ik was een 'rare' gebruiker. In privé situaties, zoals op verjaardagen, etentjes en dat soort sociale gelegenheden dronk ik 'normaal' hooguit 2 of 3 wijntjes of helemaal niet, maar zodra het woord kroeg in mijn woordenboek voorkomt dan gaan de remmen los. Ik vind mezelf dan helemaal geweldig maar een heleboel mensen niet (en ik mijzelf de volgende dag ook niet) , behalve de personen die ook alcoholist zijn maar dat nog niet toe willen geven aan zichzelf. Het laatste half jaar ben ik mijn drinkgedrag eens onder de loep gaan nemen en kwam erachter dat ik teveel drink omdat ik niet goed ben in het uiten van mijn diepste emoties zoals verdriet en frustratie. Aangezien ik daar wel behoefte aan heb om ze te uiten, gebeurde dat dus wel als ik 'lam' was en luchte dat enorm op. Dus daar ben ik eerst eens mee aan de slag gegaan, ik ben bij een hypnotherapeut geweest om mijn verdriet een plek te geven. De frustratie die ik had (een bepaalde privesituatie, waar ik hier niet over uit wil weiden) heb ik uit mijn leven gegooid en ook maar gelijk gestopt met drinken, want als je aan jezelf wil werken dan moet je je hoofd helder houden. Ik wilde met de internetbehandeling beginnen maar daar zit nog steeds een stop op helaas, ondanks dat ik meerdere keren kijk of de stop al opgeheven is, maar op zich gaat het zo ook prima, alhoewel ik moet toegeven dat ik de kroeg de afgelopen weken vermeden heb. De eerste overwinning is wel behaald, ik had v.d week een beurs waar ik normaal gesproken ook altijd over de scheef ging, maar heb 'm dit jaar droog gehouden, terwijl ik notabene een bierstand vertegenwoordigde! Voor nu even genoeg.....jullie zullen mij vaker tegenkomen...
Gute nacht freunden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klinkt mooi, Sterk. Je hebt dus al iets heel belangrijks dat je dwars zat losgelaten. Zoals je zelf zegt uit je leven gegooid. Dat is verder dan ik tot nu toe ben. Ik kon dat ook heel goed, alle frustaties eruit gooien in verkeerd gezelschap met drank op. Stoppen met drinken doe je stap voor stap. De eerste is gezet! Knap dat je al 3 weken droog staat! dat waren voor mij (+ nog enkele extra), de moeilijkste. Voor mij is er nu een andere strijd voor in de plaats gekomen, hoe verwijder ik verleden en hoe sta ik nu en straks in het leven.
ik wens je heel veel kracht in je nieuwe leven zonder alcohol. je ervaart zelf nu al hoe goed het voelt. Dat komt wel goed! Ik heb hier zelf veel herkenning gevonden, en mensen in verschillende stadia van het niet meer drinken. Haal zelf heel veel kracht en wijsheid uit het forum. Het is voor mij een hele grote levensles om hier te zijn. En niet onbelangrijk, een les met zo nu en dan heel veel humor.
sterkte! ik lees je...
groet, Marjo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik log nog even in om je welkom te heten.

Je hebt je hier op de juiste plek voorgesteld.
Het is idd verstandig om te blijven proberen om je aan te melden.
Wij praten op een dagelijkse dagdraad.
Die vind je bij FORUMS > Alcoholdebaas > Ditjes,datjes&dagdraad.
Vervolgens klik je op de draad van vandaag.
Die van vandaag (eigenlijk al gisteren, maar hoort nog bij de avond) geef ik hier als link:
http://forum.alcoholdebaas.nl/...PAGE=13&enterthread=y
Dit forum heeft mij ontzettend geholpen om de knoop door te hakken en te stoppen.
De internetbehandeling heeft me mezelf en mijn streken leren kennen en mij veel handvatten gereikt om mijn gedrag en gedachten zodanig aan te passen, dat niet drinken een stuk makkelijker is.
Ik wens jou ook heel veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...