Spring naar bijdragen

Nieuw hier


Rosan

Aanbevolen berichten

Rosan,

Welkom hier!
Vandaag is de eerste dag, van de rest van je leven...jij hebt de regie volledig in handen.
Proficiat met je beslissing, en als je vandaag die hele belangrijke, alles bepalende eerste laat staan, sta je morgen helder op, met een beter gevoel over jezelf, en heb je dag 1 in je zak zitten!

Je leest al een tijdje mee, dus heb je al een indruk gekregen hoe het er hier aan toe gaat, als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
Bedankt ook, dat wij getuige mogen zijn van jouw strijd.

Sterkte, succes en hopelijk tot ziens op het dagdraadje.
Niet vergeten: 1 dag tegelijk, en als dat niet te overzien is: 1 uur...

Groetjes, C

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosan...als je echt goede adviezen wil zit je hier goed maar ik kan je aanraden om ook de anonieme internet behandeling van Alcohol de Baas te doen, die is gratis en erg professioneel.
Ze gaan er samen met jouw achter komen waarom je drink en wat jouw valkuilen zijn en wat je kan doen om die te voorkomen door andere leef en denk gedrag.
Het duurt zo'n 3 maanden en je hebt per email kontakt met je hulpverlener, twee keer per week krijg je opdrachten.
Klik maar eens op het logo links boven aan deze pagina dan kan je een demo bekijken over de behandeling.
Het heeft mij geweldig geholpen. en ik dronk veeeeel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal. Ik ben Orleando en ook nieuw hier. Ik volg de internetbehandeling al, maar was nog niet op het forum geweest. Weet ook niet echt nog hoe alles werkt, maar dat leer ik snel genoeg.
Het alcoholgebruik bij mij is veranderd van een gezellige gelegenheidsdrinkster tot een stiekeme alcoholiste. Ik ben al een paar keer gestopt, maar ga steeds weer de fout in. Vandaar dat ik me dus hier heb aangemeld. Een therapie die wel werkt, maar anoniem is en dat is wel goed voor mij. Want ik schaam me kapot voor mijn verslaving...Ik probeer het voor de buitenwerled ook verborgen te houden, maar mijn man weet het natuurlijk wel. Ik heb begrepen, dat alcoholmisbruik een aangeleerde verslaving is, die je ook weer af kan leren. Ik hoop het, want ik wil er echt vanaf...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosan en Orleando,

Allebei: hartelijk welkom hier.

Tja, die schaamte. Het heeft mij ook veel moeite gekost om te erkennen dat ik alcoholiste ben.
Bijna 2,5 jaar geleden heeft mijn huisarts mij doorverwezen naar de verslavingszorg. Ik ben toen redelijk droog komen te staan, maar viel sept. 2006 helemaal terug en zat dieper in de drankcirkel (drie flessen rode wijn plus een halve liter jenever) dan ooit daarvoor.
Ik ben maart toevallig, maar wel heel gelukkig, op deze site beland en heb me toen gelijk aangemeld voor de therapie en op het forum. Nog voor dat ik binnen de therapie een doel moest stellen, was ik gestopt met drinken onder aanmoediging van het forum. Voor ondersteuning ben ik naar de huisarts gegaan. Wel mijn vriendin meegenomen, want ik schaamde me te pletter voor die terugval. Mijn huisarts is een lieve vrouw, die zich zelfs meer in het onderwerp alcoholisme is gaan verdiepen om mij beter te kunnen helpen en begeleiden. In het begin ging ik om de 2 weken naar de huisarts, daarna omde 3 weken, 4 weken en nu zitten we op eens in de 2 maanden. Niet voor een medische check, maar gewoon om even te praten. Morgenochtend heb ik een afspraak met haar, want ik ga stoppen met het aversiemiddel Refusal en dus helemaal op eigen benen staan.

Succes, ga ervoor en denk niet verder dan 24 uur. Een dag niet drinken is te overzien.

Vandaag drink ik niet. Doen jullie mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Orleando,

Je hebt de eerste stap genomen, proficiat!
Welkom hier, ik hoop dat de therapie en het forum je verder kunnen helpen.
Mij helpt het in ieder geval wel, en velen met mij.

En in mijn ogen is het drinken van alcohol af te leren, maar je zult altijd op moeten passen, en de eerste altijd moeten laten staan.

Veel succes, en tot ziens op het dagdraadje.

Groet, C

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosan, waar een wil is is een weg. Zo ook met het niet drinken. Bekijk het per dag. Vandaag drink je niet. Punt. Dat was het. Vandaag drink je niet.
Ik wens je veel succes en hoop je te lezen bij ditjes en datjes. Ik kon het ook niet alleen en heb hulp van TACTUS gehad, internetbehandeling. Ze hebben me weer op het pad van het leven gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste allemaal,

Bedankt voor jullie bemoedigende reacties; het voelt erg prettig om zo op een nieuw forum ontvangen te worden! Vooral de tip om het per dag te bekijken, vind ik erg goed. Het klinkt simpel, maar is volgens mij wel werkbaar; veel beter dan dat je zegt, ik drink de hele maand niet.
Ik ga er voor, nogmaals dank voor de fijne reacties!
Rosan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rosan!

En, hoe gaat die? Is wel heel zwaar de eerste 14 dagen. Maar kijk er naar van dag tot dag. Dat helpt. Gewoon zeggen, vandaag... ach, het is één dag en die kan ik wel aan.

Drink gewoon ook vandaag niet! Leef in het hier en nu! Geef het beste aan jezelf en dat is zonder alcohol!

Lukt die al een beetje?

Hier overigens veel slaaploze nachten, echt aan het terugvinden van mijn slaapritme. Zo heeft iedereen zijn persoonlijke problemen, accepteer het en bezie jezelf als een lekker ziek mens die bewust is van wat er aan de hand is :D

SUCCES!

Leeuw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Rosan, ik herken mijzelf helemaal in jouw verhaal. Maar eerst iets anders ook ik heb mij aangemeld en heb gezocht hoe ik mij kan voorstellen, helaas ik kan het niet ontdekken, kun jij mij misschien helpen zodat ook ik mijn verhaal kwijt kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi June,

Als je ingelogd bent, ga je naar "wie is wie"; helemaal bovenaan de pagina zie je de optie "nieuwe discussie"; als je die aanklikt, kun je jouw verhaal schrijven!
Met mij gaat het momenteel overigens niet zo goed. Heb gisteren een zware terugval gehad (= teveel gedronken) en sta weer terug bij af.....
Hoe het kwam? Ik opende een fles rose met de gedachte dat ik daar wel 1 of 2 glaasjes uit kon drinken...niet dus, zodra het eerste glas gedronken was moest de rest ook op. Ik ken geen rem en ga daardoor keer op keer over de schreef....:-(
Succes/sterkte met alles!
Rosan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosan, lees de visieuze cirkels van van Dijk die Safi heeft opgeschreven bij thema's... dan snap je wat er met je lichaam gebeurd als je één glas drinkt en waarom je niet kan stoppen...

Succes!

Overigens leert een kind lopen na ruim 2000 a 3000 maal vallen... en maar blijven opstaan! Doe hetzelfde... als je valt... gewoon weer opstaan! :D

Leeuw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...