Spring naar bijdragen

Nieuw hier!


Eve

Aanbevolen berichten

Ik geef het toe..
Ik drink te veel. Veel te veel!
Elke dag een halve fles wodka.
Minder lukt niet, meer gemakkelijk.

Ik ben een vrouw van 29 jaar, heb bijna de LerarenOpleiding Tekenen afgemaakt, maar moest stoppen.

Op mijn 21e werd ik namelijk opgenomen na een eerste zelfmoordpoging. Daarna voor mijn eetstoornis.
Daarna voor de borderline.
Ergens tijdens die opnamens ben ik begonnen met drinken.
Meteen wodka, want dat ruik je niet. Alcohol is in een instelling natuurlijk verboden!
Tot mijn 28e heb ik in diverse instellingen gezeten en altijd heb ik stiekem gedronken.
Weleens betrapt, weleens op time-out gestuurd.
Maar niemand had in de gaten hoe ik mezelf in het web vastspon.
Vier maanden op een gesloten afdeling gezeten en zelfs dáár wist ik er nog aan te komen!
Maar dan dronk ik tot ik bewusteloos neerviel en werd ik weer naar de separeercel gebracht..

Ik heb ooit wel even Antabus geslikt, maar daar werd ik toch zo opstandig van!!
Het moest namelijk, als voorwaarde om op die afdeling in behandeling te blijven.
Onder toezicht innemen..
Drie dagen ging het goed, daarna zorgde ik ervoor dat ik een flink ontbijt in mijn maag had zitten voor ik het kwam slikken op de verpleegpost. Daarna meteen alles er weer uitkotsen!
Ik wou mijn wijntje in het restaurant van het psych. ziekenhuis!!
Gezellige groep drinkers daar 's avonds!
Enige verzetje van de dag!


Sinds een jaar woon ik nu in een beschermde woonvorm. Samen met 3 andere vrouwelijke borderliners runnen we een huishouden, met begeleiding een deur verder.
Het gaat heel goed, ik heb een geweldig lief katje, dat me veel liefde geeft en omgekeerd, het eten heb ik bijna onder controle, ik snij mezelf al 8,5 maand niet meer en heb (bijna) geen zelfmoordgedachten meer!
Alleen als ik teveel gedronken heb, zak ik soms in een zwart gat van verdriet en zou ik zo rare dingen kunnen doen.

Zo heb ik vroeger al meerdere keren zelfmoord geprobeerd te plegen onder invloed.
Mezelf opengesneden en zwalkend op mijn fiets naar de EHBO gereden om me te laten hechten..
Zelfs een keer door dwanggedachten, die erger werden door de wodka, uit mijn raam gesprongen..
Nu, 8 maanden later, heb ik er nog steeds last van. Een verbrijzeld hielbeen en gebroken ruggewervel, maand in het ziekenhuis, drie maanden niet lopen, gipscorset, 2 operaties, half jaar fysiotherapie, bezoekjes podotherapeut..Pfff.

Ik ben al eens/pas geleden naar de begeleiding gestapt met de mededeling dat ik het drinken niet meer onder controle had.
Toen heb ik de afspraak gemaakt, dat ik pas na 16.00u mijn eerste drankje neem en max. 4 per dag.
Dat lukte niet meteen, daarna even wel, maar intussen is het alweer 15.00u geworden en zijn het er ca. 5 per dag. Omgerekend naar ' één alcohol-dosis' drink ik 14 wodka's per dag...
Dat heb ik vandaag even op deze site uitgerekend..
Oeps!
Ik dacht altijd, 4 glazen..hooguit 5..
Maar dan wel een longdrinkglas halfvol met wodka en halfvol met mixdrank!
Hou je grootmoe voor de gek!

Een tijdje had ik er geen problemen mee, maar de laatste maand(en?), weken, ik weet niet precies, vergeet ik steeds meer dingen van de avond ervoor.
Mijn huisgenootjes komen terug op dingen die ik heb gezegd in ons gesprek, die ik me totaal niet meer kan herinneren!!
Gisteravond zou ik een bloemstuk moeten gezien hebben, die ze had gekregen van een lover, daar kwam ze vandaag op terug. Bloemstuk??
Ze weten hier in huis nu wel dat ik aan 'geheugenverlies na 21.00u' lijd.
Ok, blijkbaar accepteren ze dat ik zo ben.
Maar ik schrik er steeds weer/meer van!
Bovendien kunnen ze me van alles wijs maken.
Ik zou zo iets gezegd kunnen hebben, ook al is het niet zo!

Ik kan wel weer aan de bel trekken bij de begeleiding, maar ik ben als de dood dat ze me dan helemaal gaan verbieden om te drinken. Want met mate drinken werkt blijkbaar niet!
En ik kan me momenteel even niet een leven zonder drankje voorstellen!
Ik ken ook het gevaar van terugvallen in ander zelfvernietigend gedrag dat in de plaats komt voor de drank..
Drink ik minder, ga ik weer overgeven of vasten.
Of ga ik weer mezelf beschadigen.

Dus ik zit echt even in een dilemma!
Minderen lijkt me wel een goed idee..
Zodat ik in ieder geval nog weet hoe ik in bed ben gekomen..

Ik las hier al veel hoopgevende berichten, dus ik dacht, ik waag de stap en meld me aan!

Groetjes,
Eve

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Eve: wat te zeggen op zo een verhaal....... welkom, van harte welkom. Tja, ik ben zelf ook nogal een ramp geval. Het is zoiets als de lamme helpt de blinde of andersom. Nogmaals welkom!!!!!!! En nooit de moed en de hoop verliezen, de wonderen zijn de wereld niet uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Eve,

wat goed van je dat je de eerste stap hebt gezet om het voor jezelf toe te geven! De mensen die je hier op het forum tegenkomt hebben allemaal hetzelfde: geen rem als je alcohol gebruikt. Die herkenning is al zó belangrijk, dat je je realiseert dat je niet de enige bent!

Spud heeft je al aangeraden om de internettherapie te gaan volgen, ik ben er zelf nog mee bezig, en het helpt mij geweldig goed! Toen ik hier kwam, had ik nooit van mijn leven gedacht dat het me zou lukken om van de fles af te blijven, maar door de situatie dag voor dag, soms uur voor uur te bekijken, én met behulp van het forum, is het me uiteindelijk gelukt!

Ons forum is te vinden via Forums, dan ditjes, datjes en dagdraad, daar openen wij iedere dag een soort gezelschap. Iedereen kan meelezen, meeschrijven als je dat wilt, hoeft niet, mag wel!
En als je het moeilijk hebt is er altijd wel iemand die je er doorheen trekt!
Ik zie dat je nu al uitgelogd bent, hopenlijk tot morgen op het dagdraadje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Eve,

Joh ik ben even stil van je verhaal...
In ieder geval van harte welkom,
op het forum ben je hier zeker op de goede plaats.
Ik ben hier zelf nog niet zo heel lang maar heb al veel steun
en erkenning ontvangen.
Zelf heb ik na een periode van 10 jaar niet drinken,
een terugval gehad.
Nu ben ik mede door het forum een maand alcoholvrij.
Dus het is mogelijk,
sterkte en ik hoop je te zien op de dagdraad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallao Eve

Dan wil ik je ook graag welkom heten.
nou je komt wel gelijk met de waarheid de deur binnen vallen en wind er geen doekjes om.
Dit zal je wel helpen in je gevecht tegen de alcohol.
Het feit dat je hier mensen hebt waar je tegen aan kan kletsen helpt het gevecht tegen de alcohol al enorm.
Je mag hier alleen niet onder invloed schrijven wat wel een beetje moeilijk is als je al wel wat gedronken hebt en toch met ons wilt praten. Wij hebben r meestal geen moeite mee zolang iemand maar niet dronken gaat zitten brallen of gaat zitten verkondigen hoe lekker het is bv.

Je hebt toch wel een hele reeks zaken waar je aan moet werken, je hebt nogal een zelfdestructief pakket.

Er is ook een heel draadje geschreven over Borderline, wat je vast wel zal interesseren.

Ik wens je veel succes en zou zeggen doe met ons mee morgen...laat de eerste staan!
Na de eerste dag kan het alleen maar makkelijker worden.
Nou ja na alle weken van ontwenningverschijnselen moet ik wel even eerlijkheidshalve zeggen.

Heb je al met je huis arts gepraat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Eve, Wat een herkenbaar verhaal, alleen dan in veel mildere mate. Ik heb een lichtere vorm van borderline maar herken zo goed het alles of niets, het je niets op laten leggen, het zelfdestructieve gedrag. Ik ben inmiddels wat ouder (45) en wat bedaarder geworden en wat minder heftig maar in de basis zijn die gevoelens nog steeds aanwezig (alles of niets).

Niemand kan je opleggen dat je minder of niet mag drinken, dat kan alleen jij maar dan moet je ook overtuigd zijn dat je jezelf de moeite waard vind om dat voor jezelf te doen. Minderen is voor een borderliner wel erg moeilijk, in crisissituaties is het toch vaak weer het alles of niets.
Ik denk dat de internettherapie zeker een aanrader zal zijn voor je. Leren omgaan met negatieve gedachten, leren een doel te stellen en leren jezelf niet onderuit te halen als het weer eens mis gaat.

Ikzelf ben nu ongeveer 8 maanden alcohol de baas, heb misschien nog 3x matig wat gedronken en nog 1x heel veel. Niet drinken betekent wel dat je emoties in eerste instanties veel heftiger op je af zullen komen en dat je vervangend gedrag moet gaan vinden, ik ben gaan hardlopen en dat helpt me wel om mijn emoties op die manier wat meer de baas te worden.

Ik wens je veel sterkte toe en het herkennen van je probleem is al een goeie stap in de goeie richting!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...