Spring naar bijdragen

Hoi, jasper groet iedereen


jasper

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

ik ben jasper, 32, en vandaag precies een week gestopt met drinken.. Weet nietwaarom, het was haast natuurlijk, iets in me zei 'vandaag niet', en het lukte.. ik was er zo blij mee dat ik de dag erna weer niets dronk en het duurt voort tot vandaag.

Normaal gesproken drink ik iets van 1 liter bier en een paar glazen wijn per dag na het werk, niet ontzettend veel maar wel dwangmatig, en als ik eenmaal gedronken heb blijf ik drinken. Ik denk dat die dwang me onbewust irriteerde en dat ik zodoende gestopt ben. Voordat ik met drinken begon, zo'n 10 jaar geleden blowde ik elke dag. Moet zeggen dat ik wel het verslavingsgen heb ;)

Daarna blowde ik en dronk ik (maar ach, ik studeerde nog dus het kon..), toen met blowen gestopt en nu dus met drinken. Ik moet zeggen dat het me niets lijkt om nooit meer te drinken maar ik wil nu wel een periode inlassen waarin ik gewoon helemaal niets drink.

Ik voel me goed sinds ik gestopt ben, ik voel me zekerder en denk aan perioden in mn leven waar ik eerst niet aan dacht, al heb ik wel last van sufheid, hoofdpijn en obstipatie.. maar ja, je kan niet alles hebben :)

succes iedereen!

Jasper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jasper,

Welkom op het forum. Je bent hier op het goede adres. Je hebt ws. al op de homepagina gekeken om te zien wat een 'gezonde' alcoholconsumptie is.
De symptomen die je aan het eind van je verhaal neerzet, zijn wel degelijk ontwenningsverschijnselen.
Indien je ondersteuning wil bij het stoppen of stoppen en later matig gaan drinken of minderen, dan kun je hier ook terecht bij de internettherapie.

Praten kun je het best op ons daaglijks draadje. Dat vind je onder FORUMS > Alcoholdebaas > Ditjes,datjes&dagdraad > het draadje met de datum van vandaag.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jasper welkom op het forum!

gewoon blijven aanmelden en ondertussen ons gezelschap houden.

wat betreft de ontwenningsverschijnselen, gewoon doorzetten. na een korte periode gaat ht steeds beter en voel je jezelf ook lekkerder, pijn in je buik is beter te verdragen als je hoofd helder is.
Ikzelf heb last van een verschrikkelijke moeheid en ben blij als ik elke avond de 22.00 uur red maar daarentegen vlieg de gehele dag met heel veel energie de dag door.

sterkte en succes de komende tijd en vooral blijven volhouden.

tasseke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Jasper. Blijkbaar heb je het juiste moment gekozen om te stoppen; dat lukt lang niet iedereen om meteen 1 week droog te blijven. Keigoed man! Hoop je vaak te zien bij "ditjes en datjes", want het is wel belangrijk om dagelijks aan je verslaving te werken. Kan nog wel even duren voordat je aan de internetbehandeling kunt beginnen. Sterkte, ga ervoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom op het forum.
Ik ben blij dat je de stap naar hulp vragen hebt durven zetten.
Dit is een hele grote belangrijke stap.
Ik ben nu 47 jaar en dit is voor mij de eerste keer dat ik hulp heb gevraagt.
veel te laat natuurlijk maar beter te laat dan nooit.

Wees dus trots op jezelf dat je er wat aan gaat doen.
leef per dag.
doe met ons mee en drink vandaag niet
en geef je lichaam en geest een kans .

Ik heb zelf ook door problemen met mijn vader de drank als vriend gezien maar weet nu dat er geen ergere vijand is.
Geen grotere Nepper,
nep emoties
nep lach
nep vrienden
nep alles

loop met me mee dan geef ik je een hand!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...