Spring naar bijdragen

Hoi, jasper groet iedereen


jasper

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

ik ben jasper, 32, en vandaag precies een week gestopt met drinken.. Weet nietwaarom, het was haast natuurlijk, iets in me zei 'vandaag niet', en het lukte.. ik was er zo blij mee dat ik de dag erna weer niets dronk en het duurt voort tot vandaag.

Normaal gesproken drink ik iets van 1 liter bier en een paar glazen wijn per dag na het werk, niet ontzettend veel maar wel dwangmatig, en als ik eenmaal gedronken heb blijf ik drinken. Ik denk dat die dwang me onbewust irriteerde en dat ik zodoende gestopt ben. Voordat ik met drinken begon, zo'n 10 jaar geleden blowde ik elke dag. Moet zeggen dat ik wel het verslavingsgen heb ;)

Daarna blowde ik en dronk ik (maar ach, ik studeerde nog dus het kon..), toen met blowen gestopt en nu dus met drinken. Ik moet zeggen dat het me niets lijkt om nooit meer te drinken maar ik wil nu wel een periode inlassen waarin ik gewoon helemaal niets drink.

Ik voel me goed sinds ik gestopt ben, ik voel me zekerder en denk aan perioden in mn leven waar ik eerst niet aan dacht, al heb ik wel last van sufheid, hoofdpijn en obstipatie.. maar ja, je kan niet alles hebben :)

succes iedereen!

Jasper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jasper,

Welkom op het forum. Je bent hier op het goede adres. Je hebt ws. al op de homepagina gekeken om te zien wat een 'gezonde' alcoholconsumptie is.
De symptomen die je aan het eind van je verhaal neerzet, zijn wel degelijk ontwenningsverschijnselen.
Indien je ondersteuning wil bij het stoppen of stoppen en later matig gaan drinken of minderen, dan kun je hier ook terecht bij de internettherapie.

Praten kun je het best op ons daaglijks draadje. Dat vind je onder FORUMS > Alcoholdebaas > Ditjes,datjes&dagdraad > het draadje met de datum van vandaag.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jasper welkom op het forum!

gewoon blijven aanmelden en ondertussen ons gezelschap houden.