Spring naar bijdragen

Hallo ik ben nieuw


nicky

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,
Ik zal mij even voorstellen ,ik ben Nicky een vrouw van 52
met 2 volwassen zonen en ik kom uit Antwerpen.
Omdat ik het beu ben dat de alcohol mijn leven overneemt
en er al zo veel miserie is van gekomen ben ik op zoek
gegaan op internet en zo hier terecht gekomen.Ik ben
verslaafd aan de drank en ben hier beschaamd over en
hoewel ik het besef is het heel moeilijk eraf te blijven.
Ik dronk eerst een hele dag van s middags 12 tot de andere
morgen en dan 2 dagen niet omdat ik moest recupereren.
Momenteel is het om de andere dag en dan kan ik me weer is beheersen
tot 2 dagen tussen,ik kap maar binnen,ik weet de oorzaak
maar het kan zo niet verder,ik heb nu niet meer gedronken sinds
dinsdagavond en was goed nerveus gisteravond nu nog en ik zit
te shaken,Vanmorgen in de supermarkt een fles goede schuimwijn
en een fles rode wijn in mijn mandje,ik heb de schuimwijn terug gaan zetten
thuis vanmiddag de rode wijn opengemaakt maar weggekapt in gootsteen,dan een
alcoholvrijbiertje geproefd niet lekker na de 1e slok gootsteen in
zit momenteel intussen nu toch wel met de schuimwijn die me weer 8 euro kos ten een rit naar de winkel)
en ik heb het moeilijk mijn hoofd barst en mijn hart bonst.Ik wil wel gelijk stoppen
maar denk dat dit niet goed gaat komen,minderen is dan weer iets anders
want mijn verstand werkt goed tot het een glaasje teveel is en dan staat er
weer geen stop op.Ik wil de fles niet opendoen en probeer aan iets anders te denken.
Ik heb hier gelezen dat er bij een uitschuiver gepraat word en dat er gemotiveerd
word om te herpakken en ik vind ook dat men elkaar hier goed steunt.
Ik hoop ook nog dat ik niemand zijn plaatje in gebruik heb,ik koos voor het diploma
als ik er van af geraak schrijf ik me er 1
lieve groetjes
Nicky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nicky, de 1e stap heb je gezet! Schrijf mee op ditjes, datjes...dan lees je onze belevenissen en ervaringen. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje, maar we zijn bondgenoten, geen lotgenoten! Alles wat je kwijt wil, kun je van je afschrijven en we helpen elkaar zoveel we kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Orleando
Ikwas even in de douche gesprongen van frustratie,ik kom zeker naar ditjes en datjes maar wil wel bekennen dat ik
spijtig genoeg toch gedronken heb,dat is het slechte nieuws het betere ik ben niet aan mijn glas tekeer gegaan als een grogmeeuw zoals gewoonlijk maar heel rustig en het smaakt niet
Ik zit in een tweestrijd mijn ene kant roept om drank en de andere kant wil echt niet
Ik ben nog helemaal goed niet licht of tipsy en ga stoppen en seffens koken wat ik normaal
op voorhand doe als ik ga drinken of helemaal niet,dit is een vooruitgang maar tevens een teleurstelling
omdat ik uiteindelijk toch iets heb naarbinnen gewerkt.
Ik vind het heel erg dat ik al zo afga nu ik pas op het forum kom maar ik heb eerst enkele
dagen hier aan het lezen geweest en dacht ik meld me aan en kan dan zeggen kijk ik ben
al enkele dagen clean.Ik ben beschaamd maar wil eerlijk zijn want ik was vroeger op een forum
stoppen met roken en bleek nadien dat mensen rustig zaten te roken terwijl wij inspanningen deden
Ik denk wel dat het goed gaat komen maar ik ben te ongeduldig.
liefs Nicky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Nicky,
Ik heb je al verwelkomd op het dagdraadje, maar nogmaals welkom.
Ik ben 48 en geboren en getogen in Antwerpen.
Mijn zoon is 20 en studeert, mijn dochter is 17 en zit in 5havo.
Ik ben vanaf 1999/2000 stilletjes steeds meer gaan drinken.
In 2005 vroeg iemand me waarom ik toch altijd naar drank rook en hoeveel ik op een dag dronk.
Vanaf toen ben ik wat aan mijn alcoholgebruik gaan doen en ben zelfs bij de verslavingszorg geweest.
De zomer van 2006 heb ik een paar maanden bijna drooggestaan. Ik trachtte sociaal te drinken, maar na een hele mooie en leuke vakantie volgde een gigaterugval. Terug op zoek naar hulp en bij toeval hier terecht gekomen. Gelijk aangemeld voor de internettherapie (die kan ik je aanbevelen) en het forum.
Een maand later ben ik gestopt en ik drink nog steeds niet en het bevalt me hoe langer hoe beter.
Mijn leven is veranderd in positieve zin.
Ik hoop dat je hier net zoveel steun vindt als ik gevonden heb en wens je succes met het stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Nicky

Plots stoppen is ook heel moeilijk, maar het is te doen, las je het er voor over hebt, je een paar dagen niet lekker te voelen van de afkickverschijnselen.
Hier bij Tactus kun je je ook opgeven voor de internettherapie, dat kan ik je aanraden.
Soms krijg je als antwoord dat het vol zit, maar dan gewoon blijven proberen, soms rol je er dan gewoon tussen.
Enne, de meesten van ons hebben uitglijders gehad hoor, of hebben die nog steeds!
Je kunt natuurlijk ook naar je huisarts, voor refusal of een trekremmer!
In elk geval veel sterkte, en schrijven op de dagdraad helpt ook!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nicky: het is een kwestie van volhouden en niet de moed verliezen. Ja dan gaat het weer en weer en weer mis. Maar als je er niet aan werkt gebeurd er helemaal niks. Ik vind het ook moeilijk. Bij mij is het alles of niets en dat vind ik zelf ook ellendig. Wat betreft het forum: als je het al heel goed kan, het niet drinken, heb je ook geen forum nodig. Het forum is juist voor mensen zoals wij die moeite hebben met niet drinken. Dus welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...