Spring naar bijdragen

hier ben ik dan (bliksem)

bliksem

Aanbevolen berichten

hallo allemaal. ik ben dit forum op het spoor gekomen toen ik aan het zoeken was naar mensen die mee kunnen praten over wat alcohol met een mens kan doen. of wat een mens met alcohol kan doen.
ik ben een vrouw van bijna 50. getrouwd en heb 3 al grote kinderen. al jaren heb ik bij tijden last van alcoholmisbruik. soms ging het een tijdje goed, maar dan kwam ik steeds weer in een depressie en werd mijn drankgebruik weer buitensporig. meest stiekum. hoewel...hoe stiekum denk je dat je kunt zijn....

maar goed. de laatste tijd mijn probleem onder ogen gezien. ik ben in observatie thrapie geweest. 6 weken dagbehandeling. 2 dagen in de week. toen kwam daaruit dat ik nog in de knoop zit met problemen van vroeger, maar dat ik als ik in therapie wilde gaan ik eerst mijn alcoholprobleem aan moest pakkn. dat heb ik dus gedaan. 14 weken groepstherapie. 1 middag in de week. nu is die afgerond. het gaat redelijk en ik zit te wachten op vervolg therapie.

nu heb ik het nog vaak moeilijk. meestal gewoon thuis en ik mistte iets om op terug te vallen als ik ergens mee zit. als ik wil drinken bijvoorbeeld omdat ik me rottig voel. nu heb ik dit fotum gevonden en na een beetje rondkijken is dit mijn eerste posting. dank iedereen voor de mogelijkheid als dit en voor het lezenvan mijn verhaaltje. tot 'ziens' hier bij de lijntjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Bliksem,

Ja, je zit hier wel goed. Wij zijn allemaal alcoholisten, helaas.
We ontkennen het niet meer en we doen er wat aan.
We kletsen hier de hele dag op een en hetzelfde draadje. Dat vinden wij overzichtelijk.

Ons dagdraadje van vandaag vind je:
http://forum.alcoholdebaas.nl/...id=2068&enterthread=y

Het gat in je hart bied je alternatieve als je niet weet hoe je de leegte moet opvullen nu je gestopt bent met drinken:
http://forum.alcoholdebaas.nl/...id=1207&enterthread=y

De keukenwekkermethode helpt je door moeilijke momenten:
http://forum.alcoholdebaas.nl/...did=739&enterthread=y

Ik hoop dat je hier de steun vindt die je zoekt.
Ik heb die hier gevonden en handvatten en inzicht in mijn verslaving heb ik verworven via de internettherapie, die je hier ook kunt volgen.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo corinne. dank je wel voor je snelle reactie. ik zat net een beetje rond te kijken. het daglijntje is handig. over de keukenwekkermethode had ik ook net gelezen. ik heb idd. last om mijn trek 'uit te zitten' ik denk dat dit me wel kan helpen.
dank je wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank jullie wel hoor. ik moet zeggen dat ik het echt bijzonder vind om hier bij het forum te zijn. zo open te kunnen zeggen waar je mee zit. in het dagelijks leven is dat voor mij best moeilijk.

ik begin nu zelf ook een beetje te geloven dat het mogelijk zou kunnen zijn.

groetjes

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi zo Bliksem...ook van mij een fijn welkom...we maken ook wel eens ruzie hoor...het is net het echte leven
Maar als je mee wilt praten kun je beter naar het dag draadje te gaan onder 'ditjes en datjes'
en als je op de dag van vandaag klikt en antwoord dan komt je berichtje onderaan te staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...