Spring naar bijdragen

Een nieuweling hier


Willem80

Aanbevolen berichten

Dag mensen,

Ik heb weinig ervaring met forums maar wil graag een feedback, vooral wat kwijt. Ik ben willem, 25 jaar en al enige jaren verwikkeld in een alcohol en -aansluitend- drugsprobleem. Vooral de alcohol, bier in mijn geval, heeft de afgelopen jaren veel doelen en afspraken teniet gedaan. Toch blijf ik drinken. Gesprekken bij pernassia, leefstijltraining en harde confrontaties met familie geven weinig verschil in mijn drinkgedrag. Iedere dag sta ik op met de gedachte, vandaag drink ik niet, om het in bereik te houden. Toch is het aan het eind van de dag vaak zo ver dat dat ene, 2e en 3e biertje zo gedronken zijn. Gelukkig kan ik daar 3 a 4 dagen per week een punt achter zetten. De andere dagen drink ik minstens 12 tot 20 blikjes van 0.33cl.
Mijn gevecht duurt al erg lang, al ben ik misschien nog jong, en wil het blijven voeren. Gecontroleerd drinken, maximaal 3 blikken, 2 dagen per week is mijn doel.
Een kort verhaal, ik hoop een respons,

Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Willem,
Je zit hier op het goede adres. Op ons dagelijks draadje kun je je ei kwijt en er is altijd wel iemand om je door een moeilijk moment te helpen.
Van belang is dat je geen drank in huis hebt en dat je hier komt voordat je gaat halen of wil gaan drinken.
Je hebt je probleem heel kort geschetst. Ik denk dat het sowieso het best voor je is om een paar maandjes niets te drinken.
Je kunt hier ook de internettherapie volgen (zie de homepage). Ik heb er veel baat bij gehad.

Ons dagelijks draadje van vandaag: http://forum.alcoholdebaas.nl/...did=2089&enterthread=y .

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Willem, welkom hier! Nogal fiks wat je zo naar binnen slaat, goed dat je aan de bel trekt. Je bent hier zeker op z'n plaats. Ik denk dat je veel (h)erkenning zult vinden op dit forum en daarbij zoals Cpas zegt baat kunt hebben bij de kosteloze internetbehandeling. Ik ben daar ook aan begonnen zoals velen hier en het helpt mij zeker ook al is het virtueel, om mijn probleem serieus aan te pakken.
Goed dat je dit aan het licht brengt nogmaals, het brengt je uit het isolement. Je bent niet alleen, die verradelijke vriend alco doet dat vermoeden. Ben hem de baas, samen staan we sterk!
Succes!
Har

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Willem,
ik wens je veel sterkte toe! Het zal niet gemakkelijk zijn, maar op grond van je leeftijd zou het nog mogelijk moeten zijn om sociaal te drinken! Allereerst even helemaal niets zou erg goed zijn!
Ik hoop dat jier en steun en kracht vind om vol te houden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Willem, mag ik je even prikkelen? ;-)

Het is nou net dat ene eind op die ene dag dat je het allemaal eens anders zou kunnen doen, gewoon om eens gek te doen, waarom niet? Je zou jezelf op zo'n moment eens in de spiegel kunnen kijken: ben je werkelijk dat duracellkonijntje geworden die maar dom door blijft hupsen, of ga jij jezelf gewoon eens laten zien dat je ervoor past nog langer hierin te blijven hangen, dat jij sterker bent dan al die losers die zich verhullen in de roes, dat jij sterker kan zijn dan de wereld om je heen die in een matrix zit, omdat jij uniek en bijzonder bent?

Als je eens wist wat ik weet, hoeveel groter de kick is van de natural high, en hoeveel mooier jouw leven daarvan gaat worden, hoe stijlvoller op alle denkbare manieren, en dat jij een streepje voor hebt omdat je nog jong bent (ken jij 1 iemand die geen spijt heeft dat hij/zij niet eerder die knop heeft omgedraaid? ik niet!), nu denk je nog dat het leven heel lang duurt, maar ik zou er alles voor over hebben om al die keren dat ik stoned, dronken, etc was terug te draaien, het is een illusie dat je leven leuker en lekkerder is in een roes, doorbreek die illusie omdat je niet op deze aarde bent gekomen om het leven van de ene in de andere roes aan je voorbij te laten gaan. Deze jaren komen niet meer terug, en ze zouden nu net de leukste kunnen zijn: vrijheid, strakke huid, energie etc is nu op de top en het is een gemiste kans om dat met drank en drugs te beleven, de volgende jaren gaat alles alleen maar achteruit (schrikbarend sneller dan je denkt!).

Juist deze tijd is de mooiste tijd, geniet er van, puur natuur zoals je bent, dat is de grootste kick en de grootste uitdaging, aan jou de keuze of je em met jezelf aangaat: blijf je saai gebruiken of ga je voor het spannende eggie??? ik vind in ieder geval een man die niet gebruikt veel sexy-er en spannender, en ik weet ook zeker dat hij als mens een stuk interessanter wordt als hij zelf Leeft ipv zich te laten leven.

Einde van de prikkel ;-)

Zet em op Willem, you can do it!

Liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Willem

Wat goed dat je nu je probleem al (h)erkent dat geeft hoop voor de toekomst.
Ik ben ook jaren een bingedrinker geworden toen ik besloot het dagelijkse drinken in te binden.
Het was wel iets beter voor mijn gezondheid en het zorgde er wel voor dat er alcoholvrije dagen er waren. Maar emotioneel en lichamelijk was ik dehele tijd met alcohol bezig, wanneer mocht ik weer.
En dan hoe ziek kan je je voelen na 3-4 dagen zulke hoeveelheden naar binnen gieten, bij mij waren het dan ook nog 1/2 liters i.p.v. 33.cl blikjes.
Maar je geeft je lichaam elke keer weer een geweldadige klap.
Ik vind het moedig dat je een doel hebt en ik hoop voor jouw dat je die bereiken zal.
Toch sluit ik me bij de anderen aan en zou je als advies willen geven jezelf 3 maanden te geven zonder alcohol om eens te zien hoe je dat bevalt.
Er zullen de eerste weken ontwenningverschijnselen zijn en je slaap zal achter uit gaan maar als je slaapt dan is het wel puur i.p.v. een roes.
Wat heb je te verliezen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...