Spring naar bijdragen

Een nieuweling hier


Willem80

Aanbevolen berichten

Dag mensen,

Ik heb weinig ervaring met forums maar wil graag een feedback, vooral wat kwijt. Ik ben willem, 25 jaar en al enige jaren verwikkeld in een alcohol en -aansluitend- drugsprobleem. Vooral de alcohol, bier in mijn geval, heeft de afgelopen jaren veel doelen en afspraken teniet gedaan. Toch blijf ik drinken. Gesprekken bij pernassia, leefstijltraining en harde confrontaties met familie geven weinig verschil in mijn drinkgedrag. Iedere dag sta ik op met de gedachte, vandaag drink ik niet, om het in bereik te houden. Toch is het aan het eind van de dag vaak zo ver dat dat ene, 2e en 3e biertje zo gedronken zijn. Gelukkig kan ik daar 3 a 4 dagen per week een punt achter zetten. De andere dagen drink ik minstens 12 tot 20 blikjes van 0.33cl.
Mijn gevecht duurt al erg lang, al ben ik misschien nog jong, en wil het blijven voeren. Gecontroleerd drinken, maximaal 3 blikken, 2 dagen per week is mijn doel.
Een kort verhaal, ik hoop een respons,

Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Willem,
Je zit hier op het goede adres. Op ons dagelijks draadje kun je je ei kwijt en er is altijd wel iemand om je door een moeilijk moment te helpen.
Van belang is dat je geen drank in huis hebt en dat je hier komt voordat je gaat halen of wil gaan drinken.
Je hebt je probleem heel kort geschetst. Ik denk dat het sowieso het best voor je is om een paar maandjes niets te drinken.
Je kunt hier ook de internettherapie volgen (zie de homepage). Ik heb er veel baat bij gehad.

Ons dagelijks draadje van vandaag: http://forum.alcoholdebaas.nl/...did=2089&enterthread=y .

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites