Spring naar bijdragen

oma wil nu echt stoppen


windvaan

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,
Ik ben al een poosje aan het rondkijken op dit forum.
Ik wil zo graag stoppen met mijn alcohol (mis)bruik.
Maar het is zo moeilijk.
Ik ben een Oma van 62 jaar !!
Mijn man en ik , wij zijn zelfstandig ondernemer.
We werken nog steeds samen in ons bedrijf. Voor mij is het al een aantal jaren veel te zwaar.
De kinderen zijn al meer dan tien jaar het huis uit, en van mij werd dus steeds vaker veracht, dat ik er was "voor de zaak"
Om te kunnen voldoen aan de verwachtingen, grijp ik steeds vaker naar de fles.
Ik ben nu zover, dat een fles sherry of port o.i.d. per dag voor mij echt "noodzakelijk" is.
Ik wil dit niet meer!!!!!!!!!!!
Mijn man en kinderen weten gelukkig nog steeds van niks.
Elke dan opnieuw neem ik me voor om niet meer te drinken. maar telkens weer lukt dat niet.
's Avonds op bed baal ik dan weer en neem me weer voor om het morgen niet meer te doen.
Ik hoop, dat ik op dit forum wat houvast en zelf verttrouwen kan vinden, want voor mij geld als het allerbalangrijkste, ANONIMITEIT.
Groet Windvaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Windvaan, welkom op het forum!
Je doet er goed aan om hier te komen en zo te proberen om iets aan je drankprobleem te doen.
Ik heb hier leren minderen sinds july vorig jaar is mijn drankiname met 80% gedaald.
Gisteren ben ik een pact aangegaan met een ander forumlid en we gaan nu echt stoppen.
Ik hoop dat je hier veel steun en (h)erkenning zal vinden en je niet zo eenzaam in je eentje strijd tegen die NEP vriend alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Windvaan,
Goed dat je wat aan je drank(mis)gebruik gaat doen.
Mijn moeder wordt dit jaar 70 en is een dikke 8 weken geleden gestopt met roken.
Waarmee ik maar wil zeggen: het is nooit te laat om aan jezelf te denken.
Zelf ben ik twee jaar bezig geweest voor het me lukte om te stoppen.
De internettherapie hier en dit forum hebben mij er door heen gesleurd.
Stoppen kun je het best per dag bekijken. Een dag is te overzien en nooit, niet meer enz. zijn zo definitief, beladen en schrikken af.
Ik wens je heel veel succes.
Op onze dagdraad (vandaag is dat hier: http://forum.alcoholdebaas.nl/...cfm?catid=7&entercat=y ) kunnen alle vragen gesteld worden, we zijn hier met veel ervaringsdeskundigen.

Dagdraad: FORUMS > Alcoholdebaas > Ditjes,datjes@dagdraad > Datum van vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Windvaan, je verhaal lijkt een beetje op dat van mij, behalve dat ik geen eigen zaak heb. Ik ben ook oma en dronk veel te veel.
Dankzij dit forum en de internetbehandeling, sta ik nu al een tijdje "droog"....Echt, het is even afzien de eerste dagen, maar ó zo de moeite waard!! Sterkte!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Windvaan welkom! Je bent hier onder gelijken en qua leeftijd behoor je zeker niet tot de buitencategorie ;) De nodige tips heb je hierboven al ontvangen, ik kan je alleen zeggen dat het forum werkelijk iets toevoegt om het stoppen vast te houden. We zijn er hier werkelijk voor elkaar...een virtuele familie van deskundigen/lotgenoten. Goed dat je kenbaar maakt te willen stoppen, je hebt een start gemaakt! :present:
Succes en tot ziens op de dagdraad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Windvaan: ik kan alleen maar zeggen 'harstikke moedig en kei goed'. Je bent hier onder gelijken en ook wij willen graag anoniem blijven. Dus voel je veilig en kom schrijven op de dagdraad, daar begint het echt! WELKOM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Windvaan,
Dat klinkt herkenbaar, heel vermoeid zijn en dan denken dat drank helpt!
Je hebt door de drank idd een gevoel dat het (even) wat beter gaat! Per saldo gaat het slechter en je hebt steeds meer nodig!
Alle lof dat je je hier hebt aangemeld, want het roer moet om.
Ik wens je veel sterkte! Ik kan je overigens de internetbehandeling aanraden! Anoniem en gratis!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Wat lief, dank voor jullie reacties.
Dank voor jullie luiterend oor !
Eindelijk "iemand"die luisterd en begrijpt.
Het was weer een puinhoop afgelopen week.
Ik voelde me weer (mis)gebruikt als steunpilaar.
En dan gaat het ondanks al mijn goede voornemens weer mis
Maar ik kan het niet meer alleen.
Nu, door jullie reacties, denk ik, dat ik het kan gaan redden!!!!!!!!!.
Ik voel me hier gesterkt en ik wil ervoor gaan.
Morgen vrijdag en zaterdag en ik hoop ook zondag ga ik het echt proberen.
Een "droog" weekeinde zou dat teveel zijn ineens ??
Ik ga het wel proberen
Groet windvaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...