Spring naar bijdragen

Versterking voor de Belgen !


Joanna

Aanbevolen berichten

Hallo ik ga het voorlopig kort houden maar omdat sommigen vroegen hier een woordje te zetten doe ik het nu maar al even. Er zullen nog wel dingen over mezelf ter sprake komen in het dagdraadje.

Ik ben een 'meisje van 40' en woon niet ver van A. Vandaar dat ik het appeltje koos. Ook zie ik het appeltje als symbool van een gezonde voeding. Iets waar ik eigenlijk héél veel belang aan hechtte.Maar wat de laatste jaren helemaal naar de achtergrond was geraakt. Het afgelopen WE heb ik de stoomkoker terug bovengehaald. En dit durf ik alleen aan jullie vertellen. Die was sinds mijn verhuis nu 8 jaar geleden niet meer uit de doos geraakt. Dus ik heb nu drie dagen op een rij goed en vers gegeten. Maar ik word zo moeeeeeeeeee van dit normale leven, of beter, zo doodnormaal leven beangstigd me soms. Is het dit maar. Ik heb de laatste jaren een héél zwaar leven gehad. Ik deed maar af en toe aan bing drinking. Maar wat ik wel deed was steeds kleine hoeveelheden drinken om 'aan de wiggel' te blijven.

Ik heb een aantal jaar mijn vaste baan opgezegd en ben opnieuw beginnen studeren. Die beslissing nam is nadat ik 9 maanden niet gedronken had met de steun van de AA in 2004. Ik ben toen wel in een soort euforie gekomen, wilde heel mijn leven omgooien. Ik heb me nu ondertussen wel aan die keuze gehouden maar mijn omgeving was niet écht heel enthoesiast? Momenteel ga ik wel niet naar de AA. Nog niet. Het komt erôp aan om een goede groep te vinden. Volgens sommige 'founding fathers' ben ik geen alcoholiste. Ik kan niet meespreken over opnames en andere zware toestanden. Nu zijn er gelukkig al meerdere groepen waar mensen een plaatsje vinden die niet helemaal op de bodem zijn gegaan en wiens gezondheid nog niet verwoest is.

Allez, ik heb al meer geschreven dan wat ik op voorhand dacht.

Gisteren was een goeie dag geholpen door het zonnetje , vandaag wat minder, maar nuchter gebleven. Dat is toch het belangrijkste wat telt hé !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Joanna!
Klinkt bekend hoor dat meisje van 40!
Welkom. Je doet al mee toch?
Het forum kan wel eens helpend zijn in de boel ontwarren, en je zo nu en dan het broodnodige zetje geven.
Ga ervoor! Met ons. Succes jôh!

Groet, Marjo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joanna: meisje, van harte welkom, alsnog. Jij weet voor jezelf het beste of je wel of niet moet minderen of stoppen. Herkenbaar wat je schrijft. Tja het 'gewone' leven lijkt saai zonder drank, maar dat is het natuurlijk niet. Het is een gewoonte om iets in ons hoofd te creeeren wat niet echt is en uiteindelijk komen we er dan achter dat DAt het ook niet is. Maar het blijft moeilijk, schrijf lekker met ons mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...