Spring naar bijdragen

even voorstellen


Sammy

Aanbevolen berichten

Hallo luitjes,

Sinds gisteren ben ik in gaan loggen op het forum. Ik weet niet of dit de juiste weg is om me voor te stellen.Ik ben Sammy(57) en heb hééééé'l vééééél jaren veel te veel gedronken.Begin van dit jaar heb ik de
cursus minder drinken van teleac gevolgd.Resultaat alcohoconsumptie gehalveerd doordat ik
,s middags de drank liet staan.Het gekke was dat ik hier vrij snel vanaf was.Meer dan een half jaar terug had ik me al opgegeven bij Tactus. Helaas zat dat vol en kwam ik op de wachtlijst.Net toen ik de middagen droog staan geaccepteerd had, kreeg ik bericht om mee te doen. Ik kon me niet voorstellen dat ik ook de avonden niets meer zou drinken.Gisteren is mijn programma afgerond. Mijn doel was om alleen in de weekenden ,s avonds wat te nemen. Dit begint aardig te lukken . soms is de drang te groot en neem ik toch door de week een paar borrels. Wat ik nu zo goed van jullie vind ,is dat iedereen er helemaal voor gaat om niets meer te drinken.Misschien moet ik dat ook proberen.Ga eerst nog voor 4 avonden niets en 3 avonden 3.
Vandaag 30 april 2008, kan ik zeggen dat het me nog steeds aardig goed lukt.


jullie reacties zijn welkom

Groetjes Sammy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Marieke,

Je woorden zijn bemoedigend.Misschien dat ik over een tijdje ook wel besluit om helemaal te stoppen.Lijkt me nu nog ongezellig.Alhoewel ik al wel ervaren heb dat een feestje zonder, ook erg leuk kan zijn.Mijn partner is een matige drinker. doet wel een paar drankvrije avonden mee.Ik vind het ook niet erg als hij wel iets neemt. Het is tenslotte mijn eigen beslissing.waar hij overigens wel heel blij mee is.Maakte zich nogal zorgen om mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Renette,
Welkom op dit forum. Ik vind het knap dat je een paar dagen niet drinkt en vervolgens een paar dagen weer wel. Daar had ik de grootste moeite mee en liep het uiteindelijk toch weer uit de hand.
Maar schrijf en lees mee, misschien verander je nog van gedachte als je leest hoeveel voordelen helemaal stoppen met zich mee brengt. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Stien,

Ik kan het tot nu toe volhouden. Door de week niet vr ,za, zo wel en met mate.
Ik ben ook een hele rare roker. rook n.l alleen op woensdagmiddag als ik bridge een stuk of 3 en verder alleen op een feestje. Dit drinkgedrag gaat nu ook pas week 2 in. Mocht ik terugvallen, dan rest mij ook totaal stoppen.Dus hopen maar dat ik dit vol kan houden.


Groet Renette

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...

hallo mensen
na een tip ook maar s op deze site gekeken als zijnde een voormalig dagelijkse drinker, dit ligt gelukkig inmiddels een poos achter me maar ik blijf me bewust van de vele valkuilen die me zo maar weer kunnen doen besluiten om toch maar ëentje" te nemen want ooit dacht ik dit t e kunnen maar zoals wel s gezegd 1 = teveel 100= te weinig en dus ben weer opnieuw begonnen te stoppen hahahahah volgt u me nog, ben dus inmiddels voor de 2e keer droog, de eerste keer is me dit anderhalf jaar gelukt, en nu ben ik inmiddels 3 maanden geleden gestopt en wil t nu ook niet meer maar zoals ik al zei t blijft lastig en daarom vond ik t wel fijn om hier wat lotgenoten te treffen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...