Spring naar bijdragen

ook ik ben nieuw

casiris

Aanbevolen berichten

Sinds vandaag heb ik een eigen begeleider, ik heb de eerste huiswerkopdracht uitgevoerd,en krijg morgen antwoord.
Ik drink eigenlijk al 30 jaar teveel, maar sinds 5 jaar wordt het echt een probleem. Voor zover ik weet, heeft niemand het echt in de gaten,alleen m'n kinderen zeggen er wel eens iets van. Ik begin dingen te vergeten en heb veel minder energie.
Ik ben nog niet begonnen met minderen, het zit alleen nog in m'n hoofd, en hoewel ik weet dat je niet afhankelijk mag worden van een hulpverlener heb ik zijn hulp toch echt nodig als stok achter de deur, en voor tips om het vol te houden. Ik ben bang dat ik het alleen niet volhoud (dat weet ik wel zeker),vooral in het begin.
Daarom vind ik het ook leuk om op dit forum te gaan meekletsen. Het is in het echte leven zo'n taboe-onderwerp,want vrijwel iedereen drinkt alcohol en vindt het geen probleem.
Ik hoop dat ik hier steun kan vinden, en op den duur ook anderen steun kan bieden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi casiris,

Allereerst welkom hier op het forum.
Je bent hier zeker op de juiste plek.
Zelf ben ik vanaf december op het forum en het heeft mij veel goeds gebracht, veel begrip her en erkenning en héél belangrij steun!
Ik hoop je te zien bij ditjes en datjes.

Groet Tina.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Casiris,
mooi dat het gelukt is, zijn we allebei nieuw hier.
Mij lukte het ook niet te minderen. Ben een half jaar geleden bewust op gaan letten om niet meer te drinken als ik nog moest rijden, of de volgende dag drinken. Nadat ik ineens niet meer mocht rijden (de stok voor mij) ben ik ineens gestopt. Dat was een week afzien, daarna is de lichamelijke afhankelijkheid voorbij, bij mij in ieder geval. Nu is er wel drang, maar steeds makkelijker te weerstaan. Ik hoop dat het jou ook gaat lukken. Geestelijk zal je altijd afhankelijk blijven, denk ik. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Staartje, bedankt voor je reactie.
Lastig,he,die afhankelijkheid van alcohol! Ik worstel al zolang,maar het lukte me nog geen dag om het vol te houden. Alleen in januari stop ik altijd 2 weken,oh,en dan is de tweede week zooooo moeilijk!
Voorlopig wil ik minderen,onder begeleiding op internet, maar ik vermoed dat stoppen beter zal zijn.
Okee,ik hoop dat we elkaar en anderen kunnen steunen. Ik vind dit forum wel erg leuk.
Sterkte,en groetjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Casiris!

Welkom!
Misschien lukt het ook in april, als het in januari twee weken (!) lukt?
Altijd het proberen waard, ik ben er sinds een poosje achter dat minderen voor mij een te grote valkuil is, het was alles of niets. totnutoe niets! En dat is me gelukt door hulp te zoeken en te krijgen hier op dit geweldige forum!

Succes!
Groetjes, Marjo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...