Spring naar bijdragen

Ook even voorstellen


sietske

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,
Ik ben hier gekomen na een zoektocht op het net, mijn naam is Sietske en ik heb een vriend die in mijn ogen een probleem heeft met drank.
Het is niet dat hij elke dag drinkt of ook niet zonder zou kunnen. Hij kan alleen niet stoppen als hij eenmaal begint.
In maart heeft hij een cursus gedaan omdat hij gepakt was met teveel drank op achter het stuur, ook daar kwam uit dat hij geen alcoholist is. Daarmee is het voor hem klaar. Hij heeft zich tijdens deze cursusperiode netjes ingehouden en rijdt ook niet meer met drank op, maar sinds de cursus afgelopen is gaat hij er in het weekend weer stevig tegenaan.

Als hij dan naar de kroeg gaat kan hij niet meer stoppen met drinken, hij zegd zelf ook niet te voelen wanneer hij genoeg op heeft en wat dat met hem doet. Voor mij is dat niet te begrijpen, als ik 3 wijntjes op heb voel ik het al.
Gisteren kwam hij weer straal bezopen thuis, kon niet eens meer op zijn benen blijven staan. Vervolgens wordt de toilet onder gepist omdat hij niet meer goed kan blijven staan.

Meestal is hij vrij rustig maar soms wordt hij ook agressief, waardoor ik altijd op mijn hoede ben als hij thuis komt. (hij slaat niet hoor !!)

Ik zou graag in contact komen met mensen die dit probleem herkennen, dus niet kunnen stoppen, je eigen grens niet voelen. Mijn vriend heeft (zegt hij zelf) ook helemaal geen behoefte om te stoppen met drinken, hij zegt wel eens dat hij makkelijk zonder kan, maar dat geloof ik dus niet. Hij heeft een drukke baan, een eigen bedrijf en de leiding over ruim 30 man personeel. Dat brengt behoorlijk wat stress met zich mee, en hij kan alleen ontspanning vinden in de kroeg met vrienden en dus ook bier.

Hebben jullie tips, adviezen ??

Alvast heel erg bedankt,

Groeten Sietske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen Sietske,

Zoals je inmiddels hebt kunnen lezen is dit forum bedoeld voor mensen die zelf een alcohol probleem hebben. Zoals ik jou verhaal lees betreft het bij jou je vriend / partner.
Ook voor jou is er hulp via www. tactus.nl.
Wel erg goed van je om hier steun bij te zoeken hoor!
Heel veel succes en sterkte gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sietske,

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, als ervaringsdeskundige, je kan alleen stoppen met drinken als je dat zelf wilt!
In mijn geval was het zo dat ik pas na jaren teveel drinken inzag dat ik moest en wilde stoppen.
Ik lees uit jouw stukje dat je vriend geen probleem ziet, mede omdat dat van officieele zijde is bevestigd??? Als ik je lees dan heeft je vriend wel degelijk een probleem.
Naast wat Stien je aanraadde, kan je ook een kijken op deze site www.al-anon.nl

Ik wens je heel veel sterkte!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...