Spring naar bijdragen

Jozef


jozef

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

Ik probeer ht nog een keer via wie is wie om me toch wat nader voor te stellen. De vorige keer ging meer om een technische vraag. Ik ben ook niet zo computerig.

Ik drink al 26 jaar. Ben ooit begonnen omdat ik angst-paniekstoornissen kreeg en dus ook hyperventilatie. Heb toen nog twee jaar bij mijn ouders gewoond en mijn zusjes hebben toen ook wel mee gekregen dat ik stiekum dronk (hadden nu alleen gehoopt dat ik eraf was...tjaa....we vragen niet zoveel aan elkaar. Nu heb ik wel verteld dat ik nog drink en wil stoppen)
Ben ook bij de arts geweest voor vier weken terug voor vermeerdering van de paroxetine, maar dat sloeg niet aan (had twee weken vakantie genomen, gehoopt dat het dan stiekum zou aanslaan, kon ik zo weer naar mijn werk)
Toen dat niet gebeurde en ik vanuit nare gevoelens zelfs in die vakantie nog een paar dagen zelfs overdag dronk, gewoon niet willen voelen, en een goede vriend na paar dagen lanskwam en zich rotschrok van mij en gelijk de huisartsenpost heeft gebeld om medicatie heb ik oxazepam gekregen. Hij, de lieverd, kwam de volgende dag weer langs om te kijken hoe het ging.
Nu krijg ik een ander middel tegen angst en paniekstoornissen (ben even de naam kwijt). Tot twee jaar terug dronk ik alleen in de late avond, omdat ik dronk om in slaap te vallen (was erg bang dat ik niet in slaap zou komen, slaap ook heel slecht van mezelf, en dat ik dan daar alleen in de nacht met die stilte een paniekaanval zou krijgen) heb altijd diepe angst voor wakker liggen in de nacht gehad. Maar in die 24 jaar heb je het zuipen natuurlijk wel flink opgebouwd, want je bent steeds meer nodig en sinds twee jaar bemerk ik dat ik steeds vroeger in de avond ging drinken en dat bouwt zich ook weer uit en nu is het dan zover met arts enz. dat ik wil stoppen en ook moet stoppen. Ik zuip me lazarus 's avonds tot ik bijna 'out' ga en nog net naar bed kan komen en heb de afgelopen weken ook mega veel drank gehad.
Ben voor twee weken terug op die zondag dat die vrind kwam gestopt, maar hield het bijna een week vol tot ik op moederdag bij mijn moeder was dus, tjaa en die heeft wel van alles in de kast staan, dus daar een fles wodka meenmen (toen ze op de wc zat) zou niet zo opvallen en die ging later die avond dus ook gewoon op en dan dus pas naar bed. Dat ging weer een week door. Die vrind van me belde dat ik weer geen mail en sms-jes beantwoorde. Eerlijk gezegd dat ik weer flink aan het inhalen was. Hij zeer teleurgesteld en dat raakte me wel. (dat was afgelopen maandag) Ik beschaam het vertrouwen van mijn beste vriend die er alles aan doet om mij te helpen en te steunen. Maar goed hij zuipt niet, dus weet in die zin ook niet wat alcohol voor een verslaafde is. gisteren ging overdag goed, maar 's avonds kwam die zucht weer naar drank, denk je volhouden om 20.00 is de supermarkt dicht, maar ja nog steeds die drang en de Miro(AH) is tot 22.00 open, dus ik zat alweer in de auto. 5 halve liter blikken kanon-bier gekocht en weer naar huis. Vandaag weer spijt, rillerig, nerveuzig enz. nu niks gehad (0,10 uur) en ik heb slaappilletjes van de dokter gekregen. In twee weken tijd nu aan het derde soort slaapmedicatie toe, want de vorige twee hielpen niks of te weinig. Hopenlijk ga ik daarvan echt slaperig worden.
Zit nu in de ziektewet, medicatie tegen angst enz. moet nog "instellen" zogezegd, kan nog een week duren. morgen bel ik tactus voor een intakegesprek. Dit is het voor nu even. hopelijk springt dit mailtje wel in de 'wie is wie' want vandaag heb ik er ook al in op wie is wie gedaan onder jozef. misschien zegt de comp. straks wel: je kan je maar een keer voorstellen, we zien wel.
Ik heb de ditjes en datjes eens bekeken de afgelopen twee dagen. Daar staat inderdaad heel veel in en ook heel veel ander nieuws dan dranktoestanden. Jullie kennen elkaar natuurlijk ook al vrij goed. Ik doe het eerst nog even rustig aan met dit forum en zal jullie langzaam aan wat beter leren kennen. Ik hoop dat het mij helpt en dat ik er opbeurende en sterkende gevoelens aan beleef.

groet Jozef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo en welkom Jozef!
Dat zijn heftige tijden die je doormaakt! Wel fijn dat je in ieder geval één vriend hebt die alles van je af weet, en die graag wil dat je stopt! Het zal de eerste dagen best moeilijk voor je zijn, maar hier op het forum is er bijna altijd een luisterend oor en een helpende hand.
De meesten van ins zijn ook langzaamaan te veel gaan drinken, en bijna allemaal hebben we geprobeerd te minderen. Gaandeweg kwamen de meesten van ons erachter dat helemaal stoppen makkelijker is dan minder drinken.
Maar de therapie van Tactus is een hele goede zet van je, mij persoonlijk heeft het heel erg geholpen.
Lees en praat met ons mee, ik heb begrepen dat je ons onder ''ditjes en datjes'' al gevonden hebt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jozef,

De stem in je hoofd en in je hart die al lang op je inpraat en je nu zo heel duidelijk zegt dat je de rest van je leven niet als een verslaafde je leven hoeft te LIJden ipv het te Leven heeft zo gelijk! Koester die stem maar, want 26 jaar is genoeg geweest. Tijd voor de nieuwe Jozef, die er mag zijn!

Voor mij is er een wereld open gegaan sinds ik niet meer drink, het is niet de gemakkelijkste weg maar wel de mooiste, en dat wens ik jou ook van harte.
Ik heb mogen ervaren hoe mijn hypochondrische angsten en paranoia paniekaanvallen van ongecontroleerd naar hanteerbaar zijn gemuteerd (en het meeste is zelfs nagenoeg verdwenen!), want ook al drink je ooit om het allemaal achter een roes te verstoppen: als je niet meer drinkt word je uiteindelijk gewoon een stuk sterker, en het gevoel niets meer te hoeven verstoppen is zo bevrijdend!

Fijn dat je het hier hebt gevonden, je zult hier veel steun en herkenning vinden, voor nu hoop ik dat je het gevoel wat je had toen je dit topic opende vast kan houden en zo nodig op elk moment terug kan halen, want het is de eerste stap op weg naar de persoon die je eigenlijk bent en met een goed gevoel kan zijn,

Liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozef: van harte welkom hier. Ik ben ooit een behandeld voor een angststoornis. Goeie behandeling, maar ik kwam er pas echt af toen ik compleet stopte met drinken. Vijf jaar niet gedronken en ik werd een totaal ander mens. Helaas heb ik nu een terugval en ja hoor ook de angst, niet slapen en heel de santekraam had ik weer. Stoppen dus, of minderen. Heb je wel eens aan de AA gedacht? Jij hebt dringend hulp nodig Jozef. En ben zuinig met die vrind van je, want die blijft jou niet eeuwig redden.
Wat dan? Wat blijft er over? Wil je wel nog leven?
Toen ik stopte met drinken ging ik ineens het leven 'ontdekken', de kleine dingen. Er valt zoveel te beleven, te zien te ruiken. Kies voor het leven!
Sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jozef,

Welkom hier, en ja je verhaal is heel erg herkenbaar.
Zelf heb ik het genoegen gehad om tien jaar lang niet te drinken, helaas een jaar geleden, ja nu al weer iets langer, dacht ik weer sociaal te kunnen drinken, nou niet dus.
Nu ben ik na veel vallen en opstaan sind 1 april op twee glazen na, de alcohol de baas.
Zelf slik ik ook AD al jaren lang, als ervaringsdeskundige weet ik dat de AD niet werkt met alcohol.
Je kan dan net zo goed de medicatie achterwege laten, het werkt gewoon niet.
Probeer te stoppen en de AD een kans te geven, echt het is zwaar dat weet ik, maar het is zó de moeite waard.
Hopelijk kom ik je tegen op de dagdraad.
Veel sterkte gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jozef, ik was tot voor kort een paar maand gestopt en merkte wel dat mijn slapen veel beter en makkelijker ging, in bed en oogjes dicht en ik sliep.
Nu ik sinds kort weer meer drink slaap ik ook weer verschrikkelijk en helemaal als ik afspraken heb (bv. dokter etc) lig ik weer hele nacht wakker met de angst om te laat te komen.
Als je stopt met drinken is het eerst even doorbijten maar dan komt die nachtrust ook wel is mijn ervaring.
Het moeilijke is om niet stiekem weer eentje te nemen, langzaam komt het weer terug. (weet ik uit ervaring nu jammer genoeg).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...