Spring naar bijdragen

Juul is terug :(


Juul

Aanbevolen berichten

Ik was een tijdje terug dankzij dit forum tot de conclusie gekomen dat alcohol niets meer voor mij was.
Ben toen ook gestopt maar werd ernstig ziek na ongeveer 1 1/2 maand, was al jaren ziek en dacht dat ik door stoppen met alcohol me beter zou gaan voelen.
Ten dele lukte dat wel en bijvoorbeeld het in slaap vallen ging beter, minder piekeren, beter concentreren etc. etc.
De klachten die ik eerder had waren verdwenen maar kreeg dus totaal andere klachten.
Werd er moedeloos van, probeerde via huisarts erachter te komen wat er mis was want viel ineens af en sliep weer slecht.
Niet zoals eerder dat gepieker maar hele nacht wakker worden dorst/plassen.....
Huisarts zei dat ik meer vezels moest eten en kerngezond was.
Na 2 blaasontstekingen bleef hij nog steeds bij die mening en ben ik naar een andere huisarts gegaan, de volgende dag bloedtest en diezelfde avond lag ik in het ziekenhuis met diabetes type 1.
Moet dus insuline spuiten etc.
Voelde me daarna stukken beter totdat ik overmoedig werd en steeds vaken een tussendoortje nam.
Nu ben ik er weer, heb erg veel moeite als ik uitga om niet te drinken.
Maar thuis ben ik steeds maar alleen en dat is ook niet leuk, zoek steeds maar die gezelligheid op in de kroeg en daar blijf ik maar de fout ingaan.
Heb een gedeelte van mijn vriendengroep afgestoten omdat ik ze maar niet duidelijk kon maken dat ik geen biertjes wil krijgen in de kroeg... Maar toen was het alweer te laat.
Voel me ook rot want was zo trots dat ik al die maanden gestopt was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Juul. Welkom terug.
Wat vervelend dat je diabeet bent! Dinge krijg je gratis en voor niets, wel fijn dat ze een diagnose hebben kunnen stellen.
Ik hoop dat je snel je weg terug vindt, en dat trotse gevoel weer terug kan vinden, Veel succes Visje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Juul,

Jeetje wat een misser van die huisarts! Heftig en sh*t dat je insuline moet spuiten.....het verandert zoveel aan wat voor de meesten van ons zo vanzelfsprekend lijkt. Heb je het inmiddels op zich een beetje kunnen accepteren, ermee leren omgaan als iets wat nu eenmaal bij jou hoort, en ken je je lichaam alweer goed in deze situatie?

Zo herkenbaar: het alleen voelen thuis en je zo vreselijk ongemakkelijk voelen in de kroeg. Ik vermijd al ruim een half jaar kroegen en gezelschappen waarin gedronken wordt, wel merk ik dat het 1 op 1 kontakt steeds gemakkelijker en gezelliger wordt, of die ander nu wel of niet drinkt (en steeds vaker drinken ze niet, grappig vind ik dat, ik die in drankopzicht een goede invloed heeft??!). Misschien is het voor jou ook een idee om het voorlopig even bij 1 op 1 kontakten te houden? Ik heb hier ook al van mensen gelezen die verder zijn dat het op een gegeven moment in gezelschappen ook geen probleem meer is, dus voorlopig blijf ik nog maar even bij mezelf, en ja dat is soms ook best wel alleen (hoewel het met 1 iemand ook zo intens kan zijn dat je daar weer langer ' op kan teren'.

Juul ga ook lekker voor jezelf, drinken is niet okay voor mij en zeker niet voor jou met je DM1, er ligt nog een heel leven voor ons als we het goed aanpakken, dus kom lekker hier schrijven want hier ben je niet alleen en geef jezelf die kans want je verdient het!

Liefs en tot schrijfs okay?!
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juul, goed van je dat je weer bent terug gekomen. Je moet niet tezeer teleurgesteld zijn in jezelf. Het heeft zo moeten zijn. Dat je nu ineens diabeet bent is wel een tegenvaller en heeft je stop proces even op z'n kop gezet. Jezelf weer opnieuw motiveren. Bij mij is dat min of meer ook gebeurd. Ik kan dan wel zeggen dat het een smoes is om weer te beginnen, maar uiteindelijk is het wel een leerproces. We zijn daar dus gevoelig voor en het eerste wat we doen is drank pakken. Stoppen met drinken is een heel leer proces. Ik ga er ook weer voor en doe met je mee. Bij mij loopt het dus ook niet soepel. Maar ik wil wel van het spul af en dan gaat dit ook lukken, op een dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...