Spring naar bijdragen

Hallo ik ben nieuw


jet

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal ik ben Jet,

Ben sinds vorige week zondag helemaal gestopt met drinken en volg nu de internetbehandeling van alcohodebaas. Mijn huisarts heeft mij op de tweede dag meteen Refusal voorgeschreven.
Ik moet zeggen dat het een hele rare gewaarwording is om na 15 jaar drinken dat nu niet meer te doen.
Was bang voor onthoudingsverschijnselen en die heb ik een paar dagen gehad. Nu 1 week verder ben ik nog steeds doodmoe maar wel helderder. (Beetje tegenstrijdig).. overal spierpijn en heel snel spierkramp (?) en ik slaap heel slecht sinds ik gestopt ben. M
et de refusal kan ik iets langer slapen maar wordt daar weer zo lamlendig van .
Ongeveer 1 of 2 x op een dag krijg ik een gierende dorst naar acohol en dat neem ik natuurlijk niet met refusal en dat gaat ook wel weer over.

Ik heb 3 vragen aan mensen die er ervaring mee hebben :

1. Is dat moe zijn een gevolg van het stoppen met drinken , na een week ?

2. Hoe lang kun je die refusal slikken eigenlijk ? ik las op het forum dat sommige mensen ze gewoon standaard in huis hebben voor het geval het ineens moeilijk wordt. Ik vind de refusal wel geweldig in de zin van dat ik geen discussie met mezelf hoef te voeren over wel of niet drinken. Dat gaat gewoon niet en wil ik niet.

3. Die zucht naar alcohol hoe lang kun je daar last van blijven houden ? dat moet toch ook ooit overgaan ?

Avast bedankt voor als iemand hier op antwoord.

groetjes Jet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jet

Welkom op het forum, lees vaak mee en je krijgt vanzelf antwoord op al je vragen!
Bij ditjes en datjes kun je op de dagdraad gwoon meekletsen als je dat wilt!

Ik kan je antwoord geven op je vragen uit mijn eigen huidige en eerdere ervaringen.

Moe zijn is ongeveer de meest gehoorde klacht hier, je lichaam moet herstellen van roofbouw en dat kan nog een hele tijd duren, laat het gewoon gebeuren, luister naar je lijf en wees er goed voor, veel water en groene thee drinken en gezond eten!

Ik slik ook refusal en ben er erg blij mee, in de zin dat je inderdaad de discussie/twijfel met jezelf niet hoeft te hebben!
Er staat gemiddeld een jaar voor om het te slikken om dat dan in de regel alle "trigger" momenten een keer de revue zijn gepasseerd!

De zucht naar alcohol wordt na verloop van tijd milder, de scherpe kantjes gaan er af!

Ik kan op ieder onderwerp dieper en langer ingaan natuurlijk maar denk dat je voor nu wel een antwoord heb op je vragen, als je meer wilt weten, gewoon vragen, het barst hier van de ervarings deskundigen!

Succes!! Je bent het waard!!

Jozias

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jet,
Welkom hier.
Je vragen heeft Jozias al heel kort en krachtig beantwoord.
Ik slik zelf ook Refusal, ik ben daar heel blij mee.
Aan het forum heb heel veel steun (gehad) bij het stoppen en gestopt blijven.
De internettherapie heeft goed geleerd hoe ik kon stoppen en begeleid bij het gestopt blijven.
Bij Tips en Adviezen is er een draadje getiteld Hoe voorkom je onbewuste alcohol inname ( http://forum.alcoholdebaas.nl/...did=1943&enterthread=y ).
Heel handig als je Refusal slikt. Ik heb een keer twee ijslepeltjes Old Baileys binnengekregen en de reactie met Refusal was duidelijk merkbaar.
Kom gezellig meepraten op de dagdraad, stel daar je vragen, roep om hulp (MET HOOFDLETTERS) als het nodig is. We zijn er om mekaar te steunen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jet: welkom op het forum.
Moe zijn hoort bij het afkicken. Je lichaam krijgt eindelijk de kans om al dat gif je lijf uit te werken en dat kost energie. Ook ben je 15 jaar doorgelopen terwijl je eigenlijk moest uitrusten. Dus 15 jaar je lijf en geest verwaarlozen kost dus even. Ik heb er heel lang aan toe gegeven. Vroeg naar bed en veel slapen.
In het begin zal het slapen niet goed gaan, maar er komt een moment dat je het heerlijk vindt om te gaan slapen en dan vooral zo heerlijk op te staan. Die dag komt, maar gun jezelf wat tijd.
Het is niet zomaar op te lossen, je werkt aan je herstel. Je bent goed gemotiveerd, vasthouden en laat je niet misleiden door lichamelijke ongemakken die heb je 15 jaar weggedronken, die verdoofde alles.
Nu ga je eindelijk eens voelen, ja veel voelen, heb lef en ga er dwars doorheen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...