Spring naar bijdragen

Ben Belgisch en nieuw op dit forum


gridje99

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ben toevallig onlangs op deze site terechtgekomen, en misschien vind ik hier wel de nodige steun of tips die ik nodig heb om mijn alcoholverbruik te minderen. Zoals zovelen vind ik niet altijd van mijzelf dat ik teveel pilsjes drink maar toch als ik 's anderendaags kijk (vooral na het weekend) naar wat ik leeggedronken heb voel ik mij beschaamd en wil ik er wel iets aan veranderen maar weet gewoon niet hoe. Op 31 januari 2007 ben ik 's ochtends opgenomen in de spoedgevallen (na een avondje stappen en drinken) nadat ik een ongeluk (of misschien zelfs een opgezet ongeluk) heb gehad met mijn partner die nu nog steeds mijn partner is. Hij is mijn partner gebleven omdat ik weet dat we van elkaar houden en dat we geen van beiden nog weten wat er precies gebeurd is ! (we hadden beiden teveel gedronken).

Het leek een complexe tibiabreuk te zijn waar ik nu nog steeds mee thuis zit en zeker nog tot eind van het jaar zal thuis zitten. Ik heb ongeveer 2 maanden in bed gelegen (geen alcohol gebruikt), maar zodra ik begon te lopen met krukken wou ik ons dagelijks bezoek aan onze stamcafé terug meebeleven. Daarbij ben ik dan ook nog eens ettelijke kilo's bijgekomen die ik via ww wil kwijtspelen, maar ja het overmatig gebruik van de pilsjes vertraagd alleszins mijn vermageringsproces. Mijn dagelijks bezoek aan ons stamcafe heb ik intussen stopgezet, maar nu drink ik thuis pilsjes.

Zodoende kom ik eens kijken of jullie misschien enige tips hebben voor mij. Na het weekend heb ik meestal geen zin ik alcohol en denk ik al het voor de rest van de week te kunnen volhouden, maar klokslag rond 17.00u op dinsdag is dat klein duiveltje daar dat ik niet kan weerstaan. Soms slaag ik erin om te stoppen na 2 pintjes maar meestal zijn het er veel meer.

Groetjes
Ingrid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ingrid,
Welkom hier. Je vindt hier trouwens meer landgenoten. Ik ben een ex-Belgische.
Je zit hier goed om wat aan je drankpatroon te doen. Voor de meesten forumleden is stoppen de enige oplossing gebleken.
Je kunt hier ook de onlinebehandeling doen. Dan heb ik gedaan en met succes. Maar er zijn natuurlijk andere wegen.
De hele dag vertroeven wij op hetzelfde draadje. Zo een draadje krijgt dan ook de datum van de dag mee. Er is altijd wel iemand aanwezig. Dus gooi daar je vragen maar neer, de antwoorden stromen binnen. Heb je nood, roep dan keihard om hulp (hoofdletters bv).
Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

leuk dat ik zo vlug reactie krijg. ga eens een kijkje nemen bij het dagdraadje. heb me ingeschreven om een internetbehandeling (gratis) te kunnen volgen.
in afwachting zou ik graag op eigen krachten (met hulp van jullie) minderen met drinken en als het niet anders kan maar helemaal stoppen zekers

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...